2020-05-28, 22:45
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
- Precis! Det handlar inte i första hand om solidaritet mot staten. Det handlar om solidaritet mot gamla och sjuka medborgare.

- Ja. Tyvärr sprider muslimerna inte smittan enbart bland sig själva. Även ursprungsbefolkningen drabbas av att muslimerna struntar i smittskydd.

Här i Sverige har muslimerna visat missnöje mot svenska samhället. Svenska samhället anses bära skuld till att muslimerna bor trångt. Muslimerna har inte insett att orsaken är att dom själva skaffar många fler barn än svenskarna. Muslimerna bor i lägenheter där det tidigare har bott svenskar. Svenskarna bodde inte trångt i dessa lägenheter, eftersom svenska familjer är mindre än muslimska familjer.

- Muslimerna kom till Europa genom att beskriva sig som flyktingar. Det enda "flyktingarna" flyr ifrån, är sig själva. Flyktingarna flyr från den överbefolkning som dom själva har valt att avla fram. När "flyktingarna" kommer till Europa, så fortsätter dom med samma beteende som förstörde deras hemländer.

Och Västvärldens journalister ägnar dag och natt åt att ljuga för allmänheten angående "flyktingarna".

- Jag vill inte att MSB övervakar mig, lika lite som jag vill att Sydkorea övervakar mig.

- Görbart men inte önskvärt.

Jag accepterar att smittskydd är en angelägenhet som kräver att myndigheterna kan göra ingrepp i medborgarnas friheter. Men jag vill inte att svenska folket lockas av asiatiska länders sofistikerade övervakning, som ett alternativ till grövre metoder för att stoppa en smitta. Jag accepterar hellre att bli inlåst i karantän några dagar, än att myndigheterna övervakar mina rörelser i samhället.

Ifall medborgarna ska övervakas, så är det bättre ifall det förs i form av en fotboja, än ett program i mobiltelefonen. Fotbojan kan man själv avlägsna när epidemin är över, och då ser man att övervakningen har avslutats.

Väl skrivet.
Citera
2020-05-28, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Spanien har haft stenhård lockdown och obligatorisk mask utomhus senaste veckan.
Vissa områden har raderar ut smittan helt.
Öppnar för turism i Juli.
Det har gett resultat!

Nu är det kanske inte så att senaste veckan påverkar dödstalen nu, deras grund ligger en 3-4 veckor tillbaka i tiden....
Citera
2020-05-28, 22:47
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff

Ja skolboksexempel går sällan göra i verkligheten,

men det betyder inte att man inte kan försöka,

väl det som Danmark och Norge och Finland gör?

Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Island är Europas mest glesbefolkade land.

Man smittspårar fortfarande i de regioner där det är möjligt även i Sverige.

Volymen av återvändanden italien-turister, iranier m.fl. tog väl knäcken på smittspårningen rätt fort i sthlmsområdet kan man misstänka. Det blev väl lite som ett Kinderägg med Corona lagom till påsk.

Minns ännu vad AT sa tidigt i pandemin: Inga problem, några 100 smittade klarar vi galant att hantera med smittspårning. Säger väl en hel del om hans tidigare erfarenhet, referensramar och framförallt förmåga att föreställa sig möjliga scenarier.

Såg att man anställt många, var det 25000?, smittspårare i UK. Tror dessvärre inte det händer i Sverige. Vi rullar vidare i samma hjulspår som vi alltid gjort.

Ja det finns ju massor med folk som blivit av med jobbet som kunde hjälpa till,

vad väntar vi på? Egentligen?
Citera
2020-05-28, 22:48
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Ursäkt? Skåne tillhör en av de lägst drabbade regionerna i Sverige och en av de få som fortfarande har en svag ökning av smittspridningen. Finns ingen dramatik i det, smittan går ju genom deras befolkning.
Vad gäller dödsfallen så kolla din egen länk, var ser du nån ökning?. Kolla 7-dagars medel för dödsfall om du ska få nån bild eftersom enstaka dagar är meningslöst att titta på vid så låga tal. De har legat på 4-5 döda per dag sen 10:e maj.

Men fundera på vad du själv skriver människa. De lägst drabbade och ändå motsvarar skåne som resten av norden.. Har ingen verklighetsuppfattning?
Citera
2020-05-28, 22:53
Medlem
Gahans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Precis. Sen är det inte döden som jag fruktar när det kommer till corona utan de bestående skador på olika organ som rapporteras hela tiden och det helvete som väldigt många unga personer får gå igenom med flera veckors sjukdom, sjukhusinrättningar och i vissa fall intensivvård.
Ja det är sant, den verkar ju kunna ge betydliga men och följdsjukdomar.
Citera
2020-05-28, 22:57
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Tegnell har räddat fler svenska liv än du någonsin kommer att förstå din lilla rädda krabat

Haha. Jag klipper ut den här kommentaren och påstår att det är sektens sämsta citat 2020. Du kommer gå till historien som Sveriges anhängare till massmördaren Tegnell. Glad att dina inlägg finns sparade.

Om någon ska vara rädd så är det ni som inte förstår. Hoppas du har god man eller dylikt som tar hand om dig.
Citera
2020-05-28, 22:57
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Fast har inte detta varit fakta i månader? Tror jag hört redan i början av april att 10-15% av dödsfallen kommer från icketestade individer. Men det är klart att när vi hade 200 döda, så blir det ju inte en skräckinjagande siffra. Nu med 4500, så blir ju en ökning med de procenttalen en ögonöppnare för många.
Jo, så är det säkert.
Citera
2020-05-28, 22:58
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Finns det någon lista där man kan se ålder på de som avlidit? Det pratas väldigt lite om det när Tegnell harklar sej på tv

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y3rdeA/coronaviruset-har-ar-de-senaste-siffrorna

Antal döda i Sverige – per åldersgrupp
Tabellen visar antal avlidna i covid-19 i respektive åldersgrupp
0–9 år
1
10–19 år
0
20–29 år
8
30–39 år
12
40–49 år
40
50–59 år
132
60–69 år
298
70–79 år
934
80–89 år
1 756
90+ år
1 085
Citera
2020-05-28, 22:59
Medlem
Hur stor immunitet tror man att Sthlm har nu?
Citera
2020-05-28, 22:59
Medlem
Asmodeusvults avatar
I TV4s 22:00 Nyheterna togs det upp att Sveriges och Finlands ekonomiska nedgång beräknas bli lika stor, trots att Finland stängde ner landet och vi inte gjorde det.

Någon som vet vilken undersökning man talade om?
Citera
2020-05-28, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Kan du citera lite? Artikeln är låst.
Det är centerpartiet som vill införa testa/spåra/isolera strategin så att minska antal smittade.
Minimera smittan i samhälle ska vara målsättningen.
Citera
2020-05-28, 23:03
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
I TV4s 22:00 Nyheterna togs det upp att Sveriges och Finlands ekonomiska nedgång beräknas bli lika stor, trots att Finland stängde ner landet och vi inte gjorde det.

Någon som vet vilken undersökning man talade om?

Missade det tyvärr. Jag minns bara analysen av varför Sverige misslyckats med masstestningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in