2020-05-28, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priv31
Tänk om W kropp finns i lägenheten eller uppe på vinden, typ betonerat hennes delar ?
men huvudet hann han inte innan polisen grep honom.
Betonera? Vad är det?
Citera
2020-05-28, 20:10
Medlem
Citat:
Tänk om W kropp finns i lägenheten eller uppe på vinden, typ betonerat hennes delar ?
men huvudet hann han inte innan polisen grep honom.

Betonerat?
Citera
2020-05-28, 20:12
Medlem
cementerat haha
Citera
2020-05-28, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Allt omkring 22 är 22-00-22:59, i min bok om man uttrycker 22-tiden.

Hade någon däremot sagt mellan tio och tjugo över tio på kvällen, är det en annan sak.

I min bok med stöd av FUP var 22 tiden 21-22. Möjligen 21-22.20. Men du kan ha rätt!
Citera
2020-05-28, 20:13
Medlem
Citat:
cementerat haha

Såvida TT inte lyckats uppfinna en ny metod som delvis är helt ljudlös och kan utföras inne i en lägenhet utan spår så kan vi nog avskriva den teorin.
Citera
2020-05-28, 20:16
Medlem
Dongles avatar
Citat:
Så, fått lufta lite.

Ja. Såklart!

Detdär med tjänstebilen. Har varit på första platsen, Gustafsberg, som tas upp i fup. Men, det står inte hur länge han befunnit sej där. Enbart fordonslogg att han åker därifrån till göteborgsvägen 31. Sedan åker han tillbaka hem.

Sida 128 av 976 i fup.

Eller har jag missat något?

Tänkte följa den resan och leta mer.

Vet inte riktigt vad du är ute efter men kolla aktbilaga 136 sid 10 för att komplettera FUP och se om det hjälper dig.
Adresserna är maskade men tiderna finns.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Hörredu... jag vill minnas att jag sett W med en vit tvättkorg.
Det var när jag bodde där och hade tvätt tid. Då stod hon i tvättstugan när jag kom in skulle ladda om för andra omgången.

Hon trodde jag tagit hennes tvätt tid, det visade sej att hon tagit fel på dag och att hon skulle tvätta dagen efter.

Vi skrattade åt det och hon tog tag i en full tvättkorg och jag kände att jag tyckte synd om henne för den var överfull, konka den från källaren och alla dessa trappor. Och minns att den var vit.

Oj!
Om detta är sant tycker jag att du skall kontakta
polisen i Uddevalla sp fort du kan

Ring och be att få tala med Sten-Rune Timmersjö, som chef för grova brott och den som håller i utredningen.

Bättre att ringa en gång för mycket!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Såvida TT inte lyckats uppfinna en ny metod som delvis är helt ljudlös och kan utföras inne i en lägenhet utan spår så kan vi nog avskriva den teorin.

haha idag kan man fan köpa allt klart eller gips elr nåt liknande du behöver inte köra all in med maskin uppe i lägenheten det hade varit lite krångligt.

Jag försöker tänka som Tishko på vart det hade varit snabbast enklast på kort tid.
men nja kanske inte då cementerat/ gipsat henne i något eller under något
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Försvaret har kallat en av Wilmas vänner. Wilmas mamma sjönk det vittnet i sank under förmiddagens förhör.

Från SRs direktrapportering:
Försvaret har kallat en vän till Wilma Andersson för att vittna - vännen ska berätta att de hade ett normalt förhållande - men nu ställde åklagaren frågor om den kompisen och mamman sa att de inte alls var vänner längre.”

Jag utgår från försvarets ”kronvittne” är HB. Hennes förhör finns med i FUP. (Mina förkortningar av namnen.)

SO och hennes dotter HB tar kontakt med polisen och vill lämna uppgifter som de tror kan vara relevanta och bra att veta för de poliser som söker efter H kamrat Wilma Andersson. H har känt Wilma i 4 år och var bästa vänner fram till augusti 2019. Det var ett bråk dem emellan ledde till att de idag ej längre träffas eller har kontakt. H har även blivit "blockad" av Wilma på sociala media.” (FUP s., 639)

Wilmas syster berättade detta:
Under kalaset med min son då Wilma öppnade upp sig lite så sa hon att T tvingat Wilma att ha med sig sina 15 åriga vänner i en trekant. H nappade på detta. Wilma berättar att de sitter i vardagsrummet och så säger T att Wilma kan stå i hallen och titta på när han har sex med H men Wilma kunde inte de utan gick in i sovrummet och hörde allt istället.
(s. 577)

En del av mig hoppas att han släpps fri. Pappan känns som en hedersgubbe vilket skulle mynna ut i att T blir brutalt hedersmördad.
Citera
2020-05-28, 20:17
Medlem
Om T erkänt att han råkade slå ihjäl W så hade han garanterat kommit undan med dråp eller t o m vållande till annans död (grovt brott). Men nu vete fan eftersom hans tigande (vilket han har rätt till) ger signaler om annat. Städningen säger också en del. Styckningen. Huvudet i väskan. Det är för mycket. Men jag vet inte riktigt hur de resonerar. Blir intressant att se hur domen blir. Tishko förhörs imorgon - får se vad som händer där. Eftermiddagens liverapport får jag läsa i efterhand. Fan!
Citera
2020-05-28, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Väl packeterade kroppsdelar och påsar med bevis och en väldigt kort tid i bilen = ingen markering.

Det krävs 15-20 minuter även under optimala förhållanden, om det är packeterat i aluminiumfolie, karton och en väska och endast är i bagaget 5 minuter så finns inga spår.

Och där kom de där 15-20 minuterna igen, suck...
Citera
2020-05-28, 20:18
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tycker att du skall meddela polisen detta. Om det saknas en vit tvättkorg i bostaden så är det av stor betydelse. Utredningen fortgår utan förminskad kraft fortfarande enligt både polis och åklagare. Så ring! Nu! Man säger nämligen i FUPen att man inte har kunnat härröra något i lägenheten som motsvarar märket på golvet. Och kom ihåg: ett tips för mycket hellre än ett för litet!!!

PS - du FÅR vara anonym om du är rädd att outa dig.

Jag hade ringt på direkten och bett om att få tala direkt med chefen för utredningsgruppen!

Sten-Rune Timmersjö, chef för grova brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in