2020-05-28, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Man hade åkt dit och slitit telefonerna ur näven på honom! Vilken liten vidrig pissråtta som tar helt nya telefoner som hon fått av sin far! Tvi
Inte nog med det: när far och W pratar utbildning, körlektioner och annat, så bryter skithögen in och talar om vad HAN anser och hur HAN tycker W skall göra. Där kom kontrollfreaken och narcissisten fram. Det är HAN som numera råder över W, inte Ws far. Stackars flicka.
Citera
2020-05-28, 19:15
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Lik blöder inte. Beroende på hur länge hon legat. Om hon legat död ett par timmar innan styckning så blöder hon nog ganska minimalt.

Du, det har du rätt i 🙏

Borde ta en paus från detta nu 🤦‍♀️
Citera
2020-05-28, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsHarryHole
Vad är det som gör att du försöker lägga skulden på alla utom MGM? Är det inte helt ologiskt att någon annan skulle ha dödat W inne i deras hem??

Citat:
Ursprungligen postat av MrsHarryHole
Varför lobbar du så hårt för att lägga skulden på någon annan? Känns helt ologiskt att någon annan skulle ha dödat W i deras hem. Varför tror du inte att det är T?

Det är det jag försöker reda ut, om det är logiskt att någon annan kan ha dödat Wilma. Och alla som kan ha varit i närheten av Wilma vid tiden för hennes död, är förstås misstänkta och bör utredas.
Citera
2020-05-28, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Detta var ingen dum tanke.
Hon skulle alltså ”bara” varit brutalt misshandlad då han beger sig ut.
Han la henne på sängen för han tänkte att hon kanske kunde repa sig. Det har jag skrivit tidigare. Men hon lär isåfall bli dödad när han kommer tillbaka för grannen hör skrik. Han känner sig övermäktig när polisen just släppt av honom och han inser vad den här svåra misshandeln kommer leda till. Hon skriker knappast så när hon ligger där och dör utan isåfall när han kommer tillbaka.
Han tar kudden över hennes ansikte så hon inte ska höras och så skär han henne till tystnad.

Därför hörs det skrik vid två tillfällen?
Eller har grannen bara tagit fel på klockan?

Han kan kanske lämnat henne vid liv men med livshotande skador i vardagsrummet. Kanske hon vaknade till och själv tog sig till sängen där hon utstötte ett dödsskri och sedan avled?
Citera
2020-05-28, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Rent praktiskt så bör det vara så ja, i och med att det är död vävnad.

Jag vet inte hur hundar utbildas och hur det räknas med likdoft. Men tänker att död vävnad kanske luktar annorlunda jämfört med de dofter kroppen producerar efter döden.

Är ingen expert. Spekulerar bara.

För min del är jag säker på att T har dödat W i vardagsrummet runt 18:00. Lagt henne I sängen. Åkt hemifrån och betalat med hennes kort. Kommit hem troligen senast 22:30.

Fundering: Skrik hörs omkring 22, alltså omkring denna 22-tiden, och det kan vara han som skrikit.

Sedan börjat stycka henne.
Ok. Han dödar henne ca 18.00. Drar hemifrån. Är hemma 22.20. Startar upp med städning. Styckar henne framåt morgonsidan på fredagmorgonen. Då har hon kanske legat kanske 8 timmar på sängen. Likstel. Ickeblödande när man karvar i henne. Ganska rent hantverk om du frågar mig.
Citera
2020-05-28, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Det är det jag försöker reda ut, om det är logiskt att någon annan kan ha dödat Wilma. Och alla som kan ha varit i närheten av Wilma vid tiden för hennes död, är förstås misstänkta och bör utredas.
Du har en konspirationstråd. Här diskuterar vi Tishko som mördare, eftersom det är han som faktiskt gjort det. Så kryp tillbaka till konspirationstråden.
Citera
2020-05-28, 19:21
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Lik blöder inte. Beroende på hur länge hon legat. Om hon legat död ett par timmar innan styckning så blöder hon nog ganska minimalt.

Citat:
Ok. Han dödar henne ca 18.00. Drar hemifrån. Är hemma 22.20. Startar upp med städning. Styckar henne framåt morgonsidan på fredagmorgonen. Då har hon kanske legat kanske 8 timmar på sängen. Likstel. Ickeblödande när man karvar i henne. Ganska rent hantverk om du frågar mig.

Inte alls omöjligt. Och ja, icke blödande.

Fast på söndagen var det städat. Men såklart kan han börja städa.

Jag tar en paus nu.
Citera
2020-05-28, 19:21
Bannlyst
Citat:
Du har en konspirationstråd. Här diskuterar vi Tishko som mördare, eftersom det är han som faktiskt gjort det. Så kryp tillbaka till konspirationstråden.

Nej, här diskuterar vi kriminalfallet "Wilma Andersson försvunnen". Läs rubriken!
Dessutom utgår jag ifrån vad som står i FUP.
Citera
2020-05-28, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Inte allt omöjligt. Och ja, icke blödande.

Fast på söndagen var det städat.
Ja, jag tror han städade under 3-4 timmar under torsd natt-fred. På fredag morgon körde han styckningen. Upp med grejerna på vinden. Huvudet fick inte plats - i med det i väskan och ner med blodiga kläder, passen, gosedjur, mobil, laddare. Upp i garderoben. Fortsätt städa hela fred em och natten till lördagen. Lörd-sönd besök då och då. Städning däremellan. Söndag flyttade han delarna från vinden ett och ett - kanske gömde han dom nån annanstans eftersom mamma var där och snokade. På måndagen tjänstebilen. Yrade runt hos brukare, samt hämtade en del i taget mellan varven (fem gånger var han hemma på måndagen).

Nåt sånt. Inte så genomtänkt av mig här, men kanske nåt liknande. Han har i alla fall haft massor att syssla med.
Citera
2020-05-28, 19:25
Medlem
Det kan ju också vara så att han misshandlat henne så pass illa att hon blivit medvetslös och släpat henne till sängen. Om det nu varit skrik runt 21.00 som det står så kanske det isåfall beror på att W vaknade till och skrek på hjälp. När T kom tillbaka efter 22.15 så kanske han upptäckte att hon fortfarande var vid livet och avslutade hennes liv.
Allt detta är så fruktansvärt sorgligt och hemskt. Hoppas verkligen att han blir dömd för det han har gjort.
Citera
2020-05-28, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Nej, här diskuterar vi kriminalfallet "Wilma Andersson försvunnen". Läs rubriken!
Dessutom utgår jag ifrån vad som står i FUP.
Rubriken är från mitten av november. Mycket har hänt sedan dess. Och det är fortfarande samme mördare. Wilma är inte försvunnen - enbart delar av henne.
Citera
2020-05-28, 19:30
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
5x5 mm som ger en en inre skada i skallgropen som är 4x1 mm för mig att tänka på en spårskruvmejsel.
Nej, redan avhandlat förut. Orsakat av TRUBBIGT våld. Står tydligt i protokollet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in