2020-05-28, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Men jeg mener fortsatt at politiet går for langt når de omtaler TH som lite samarbeidsvillig. Vi kjenner alle folk som er så usympatisk og tverr at de i liten grad bidrar det gjør de ikke nødvendigvis til drapsmann.

Han er vrang som en unge, og det skjønner politiet. Dette var nødvendig, nå kommer han i avhør!
Citera
2020-05-28, 18:51
Medlem
Krimpodden Kampen om sannheten.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8mMB6x/kampen-om-sannheten-hoer-fjerde-episode-i-krimpodden-om-loerenskog-saken

Bekreftelsesfellen og tunellsyn omtales bl.a. Viktig!
Citera
2020-05-28, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Han er vrang som en unge, og det skjønner politiet. Dette var nødvendig, nå kommer han i avhør!

Har han på noe tidspunkt motsatt seg avhør?
Citera
2020-05-28, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT

Det viktigste er at politiet drives av bekreftede fakta og ikke fantasier.
Citera
2020-05-28, 19:01
Medlem
Niffys avatar
Citat:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8mMB6x/kampen-om-sannheten-hoer-fjerde-episode-i-krimpodden-om-loerenskog-saken

Ja, og det som sies er at Politiet er meget beviste på hvordan tunnelsyn kan forekomme, og at dette IKKE er en faktor i hvorfor de har siktet TH for drap, eller medvirkning til drap.
Citera
2020-05-28, 19:02
Medlem
Citat:

Riktig men husk at selv om dette er en rik mann virker han å ha mangelfulle ferdigheter på det sosiale plan.
Jeg skjønner så klart at politiet reagerer, men også politiet burde være kjent med at noen mennesker ikke mestrer sosiale settinger.

Jeg begynner i det minste og forstå hvorfor han selv ikke står frem og ber for sin kone. Dette er noe som har forundret meg hele tiden, men på tide å innse at ikke alle er som meg hvis jeg skulle komme i en slik setting.

Mannen er ganske enkelt sosial analfabet, eller man kan kalle det en gammel gretten gubbe
Men man kan ikke uten videre konkludere med at han er en drapsmann av den grunn

Ikke for å undervurdere politiet men jeg skulle gjerne visst hvem som avhører han, om de bruker riktige virkemidler for å få han til å tilstå ( gitt han er skyldig)

Jeg tror man må trø varsomt fordi om TH skulle være skyldig.er det siste han trenger forutinntatte folk som avhører han.
Citera
2020-05-28, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Ja, og det som sies er at Politiet er meget beviste på hvordan tunnelsyn kan forekomme, og at dette IKKE er en faktor i hvorfor de har siktet TH for drap, eller medvirkning til drap.

Jeg synes også dette kom bra fram her. At familien står samlet bak barna i troen på at TH er uskyldig er feil. Det er ikke hva jeg har hørt i alle fall.
Citera
2020-05-28, 19:05
Medlem
Citat:
Hva med bekreftelsesfellen?
Citera
2020-05-28, 19:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Hvis politiet har rett, når de mener at AEH ble kvalt og bortført naken. Så tror jeg at politiet har funnet biologiske spor, dvs blod, evt hudavskrap, på beltet til AEHs morgenkåpe.
Jeg tror ikke det er avføring de har funnet.

Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Helt ærlig vet vi at det var rester av avføring eller er dette et rykte som har oppstått her.
Nei, vi vet ikke sikkert hva de biologiske sporene er. Men det kan selvsagt være avføring, for det kan jo forklare hvorfor politiet mener hun ble bortført naken.
Jeg har sitert meg selv over. Jeg tenker at det kan være en sannsynlig teori på hva de biologiske sporene kan være. At hun ble overfalt på badet, kun iført morgenkåpe, og at politiet har funnet spor av enten blod eller hudavskrap (Evt begge deler) på morgenkåpe-beltet. Morgenkåpen og andre løse gjenstander (rot etter kamp), kan være en del av slepesporene.

Jeg er ellers enig med deg i mye av det du skriver idag. Det er jammen ikke godt å si hva som har skjedd, og TH kan godt tenkes å være en veldig usympatisk person, men det er et langt steg fra det til å bli en drapsmann. Jeg stiller meg også tvilende til det at han kunne fått hjelp med handlingen. Det er også slik at mange mener at det er usannsynlig at noen ville skade en kvinne på 70 år for penger, hvorfor mener man da at noen ville hjulpet TH med et partnerdrap? Det er ikke logisk!
Det er også veldig lite sannsynlig at barna ville planlagt en slik handling mot sin mor. Barna har klart seg uten penger fra sin far hittil. Hvorfor skulle de da hjelpe sin far med å dekke over drapet på sin mor? Barn (voksne dessuten) gjør heller ikke hva som helst for penger, særlig ikke mot sin mor.
Senast redigerad av Havhest 2020-05-28 kl. 19:15.
Citera
2020-05-28, 19:07
Medlem
Niffys avatar
Citat:

Enhver seriøs debattant med selvinnsikt tar høyde for dette.
Citera
2020-05-28, 19:09
Medlem
Citat:

Citat:
Citat:

Citat:
Enhver seriøs debattant med selvinnsikt tar høyde for dette.
Du snakker om debattanter. Jeg snakker om politiet, og mitt svar var også til et innlegg der du skriver om nettopp politiet.
Senast redigerad av POlROT 2020-05-28 kl. 19:13.
Citera
2020-05-28, 19:10
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Jeg synes også dette kom bra fram her. At familien står samlet bak barna i troen på at TH er uskyldig er feil. Det er ikke hva jeg har hørt i alle fall.

Av erfaring så vet jeg at man ofte ikke har noe annet, reellt valg, enn å stille seg bak familien.

Er det noen her som har sett dokumentaren om Gregory Villemin...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in