2020-05-28, 14:10
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Ni och era säkra källor!
Jag har FHM. Vad har du?:
Sara Byfors går in djupare på Västra Götaland, där Sahlgrenska sjukhuset larmat om ett trendbrott vad gäller antalet som läggs in.
– Vi ser att den nedåtgående trenden gröns runt den 18 maj, en utplaning där de dessutom ser en uppgång den senaste veckan. Trendbrott som sådan är intressant at uppmärksamma med det är fortfarnade relativt få patienter som läggs in över tid.
– Trendbrottet kan bero på flera saker, till exempel ändrat beteende, säger Sara Byfors, och påminner samtidigt om de rekommendationer man tidigare upprepat många gånger. Hålla social distans och avstå onödiga resor, exempelvis.

https://embed.scribblelive.com/embed/post.aspx?Id=1189547839&ss=1 via @ScribbleLive
Citera
2020-05-28, 14:11
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Det är ju Tegnell som har högst ansvar i corona-krisen, tjockisen löfven är upptagen med annat. Fått det någongång!

Haha nej Tegnell samt Löfven har minst lika stort ansvar.

Inte Tegnell som bestämmer hur många som kan testas, det är en fråga till regeringen.
Citera
Medlem
PaoloRobertos avatar
+46 döda!

Sverige
+46 döda
+30 iva
+639 fall

Norge
+1 döda
+0 fall

Danmark
+3 döda
+32 fall

Finland
+0 döda
+51 fall

Inga ord....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Jämfört med Anders Tegnell så är det betydligt mer rakt på sak när den här kvinnan talar.

Jag hörde att hon sa ''antalet döda med COVID-19''. Ska jag tolka det som att det finns en hel del personer som dött utan att man vet att COVID-19 som är den direkta anledningen? Dvs att en person kan ha avlidit på grund av en stroke som samtidigt haft viruset.

Ja att viruset orsakar stroke, även hos unga personer, vet vi ju sedan tidigare. Men jag vet inte om ens FHM är så genomfalska att de skulle låta bli att registrera dessa dödsfall som Coronarelaterade.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Hur ska man reagera hade du tänkt? Det är försent för att stoppa det här hjulet. Folk kommer fortsätta dö men antalet döda per dygn kommer gå ner, vilket det gjort till och från senaste tiden.

Jävligt enkelt

1 Avsätt Tengell och Co
2 Avsett regeringen
3. Testa alla levande människor i Sverige
4. Hårdare restruktioner och dryga böter till de som inte följer det.
5 Stäng ner det som bör stängas
6 Led landet och styr det rätt
7 Be om ursäkt till hela världen.

Räcker det tycker du?
Citera
Bannlyst
Klart det finns ledig kapacitet på IVA när folk nekas vård och lämnas att DÖÖÖÖÖ.
Citera
2020-05-28, 14:13
Medlem
PaoloRobertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Haha nej Tegnell samt Löfven har minst lika stort ansvar.

Inte Tegnell som bestämmer hur många som kan testas, det är en fråga till regeringen.

Nej, Tegnell och FHM gör analyserna och ser hur mycket test som behövs osv sen behöver bara Löfven acceptera det och så får Tegnell pengarna som behövs för det.

Tegnell styr hela skeppet. Han är kapten i denna krisen och borde enligt mig åtalas för folkmord.
Citera
2020-05-28, 14:13
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag har FHM. Vad har du?:
Sara Byfors går in djupare på Västra Götaland, där Sahlgrenska sjukhuset larmat om ett trendbrott vad gäller antalet som läggs in.
– Vi ser att den nedåtgående trenden gröns runt den 18 maj, en utplaning där de dessutom ser en uppgång den senaste veckan. Trendbrott som sådan är intressant at uppmärksamma med det är fortfarnade relativt få patienter som läggs in över tid.
– Trendbrottet kan bero på flera saker, till exempel ändrat beteende, säger Sara Byfors, och påminner samtidigt om de rekommendationer man tidigare upprepat många gånger. Hålla social distans och avstå onödiga resor, exempelvis.

https://embed.scribblelive.com/embed/post.aspx?Id=1189547839&ss=1 via @ScribbleLive

Ja, folk börjar tro att faran är över. Då blir de oförsiktiga, och så går smitt-talen upp.
Citera
2020-05-28, 14:14
Medlem
schuberts avatar
Enligt C19 endast 8 rapporterade döda i sthlm och 1(!) rapporterad i västra götaland. Uppseendeväckande få men verkar vara stor hackning i rapporteringen. Nog höga siffror att invänta inom några dagar igen när eftersläpningar rullar in.
Citera
2020-05-28, 14:16
Medlem
erwynns avatar
Citat:
Jämfört med Anders Tegnell så är det betydligt mer rakt på sak när den här kvinnan talar.

Jag hörde att hon sa ''antalet döda med COVID-19''. Ska jag tolka det som att det finns en hel del personer som dött utan att man vet att COVID-19 som är den direkta anledningen? Dvs att en person kan ha avlidit på grund av en stroke som samtidigt haft viruset.
Ja, är väl exakt så man rapporterar. Skiter lite i underliggande, har du Covid-19 eller tros ha haft vid dödstillfället blir du till en siffra i en dystra statistiken
Citera
Medlem
Wajis avatar
Det tragiska i dessa pressträffar är att man inte ens inser vad och varför man håller dessa pressträffar.

Man kallar in olika "experter" nu för att ge vilken bra vård vi har. Hur bra funkar och vi har inga problem.

Folk fortsätter dö, fallen stiger, och jämfört emot omvärlden är det ju nu helt sjukt.
Citera
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Bra siffra idag.
Fortfarande över 250 fall som ska fyllas på bakåt för att komma upp i 50/dag senaste tiden.
Vi är nog nere under 50/dag nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in