Citat:
Ursprungligen postat av
Trollsvans
Yes! Här har vi nog svaret!
Om han bar upp delarna av henne i den sen och ställde den på vinden, så var det säkert den som stötte emot ute i trappen så det lät i ledstången?!
Frågan är om Wilmas familj kan minnas att där stod en tvättkorg som sen inte fanns kvar på bilderna polisen tog eller är det den tvättkorgen som står i lägenheten?
Precis så jag tror också! Att de är det som slagit i och att gå ut med en tvättkorg ser inte jätte suspekt ut. Plus att hans skador, dvs märkena på ryggen/magen talar för att han bruit något otympligt mot de ställena. Kanske han tagit hjälp av morgonrockssnöret genom handtagen i tvättkorgen och burit över ryggen?
En avliden person är ju fruktansvärt "tung" på så vis att alla muskler slappnat ju av. Dvs det är som att bära någon som försöker "göra sig tung" den sjunker ju bara ihop. Som att försöka bära en stor tung sandsäck. Där underlättar tvättkorgen.
Jag vet att bilderna från sovrummet visar en tvättkorg, men reagerade över att den är i plast vad jag kan urskilja, därför är den i efterhand lätt att placera i duschen och spola ur. Eller så har han köpt en ny? Alternativt haft en svart sopsäck i, låg väl sådana i kökslådan om jag inte missminner mig? Kan också förklara dom kläder pappan beskriver att han sett på golvet genom brevinkastet, minns dock inte tidsramen här.. Men han kan ha tömt den i hallen i ren stress?