2020-05-28, 10:34
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Detta var ingen dum tanke.
Hon skulle alltså ”bara” varit brutalt misshandlad då han beger sig ut.
Han la henne på sängen för han tänkte att hon kanske kunde repa sig. Det har jag skrivit tidigare. Men hon lär isåfall bli dödad när han kommer tillbaka för grannen hör skrik. Han känner sig övermäktig när polisen just släppt av honom och han inser vad den här svåra misshandeln kommer leda till. Hon skriker knappast så när hon ligger där och dör utan isåfall när han kommer tillbaka.
Han tar kudden över hennes ansikte så hon inte ska höras och så skär han henne till tystnad.

Därför hörs det skrik vid två tillfällen?
Eller har grannen bara tagit fel på klockan?

Samma tanke har slagit mig. Promenaden på E6an är en promenad han tar för att fundera på huruvida han ska rusa ut på vägen och bli påkörd eller inte, hur han ska hantera situationen som uppstått. Den fega lilla fittan valde att inte göra det, fick skjuts hem och styckade kroppen.

Tror även jag att W släppas in i sovrummet och lindas in men att styckningen sker i badrummet
Citera
2020-05-28, 10:35
Medlem
Citat:
Han la henne på sängen för han tänkte att hon kanske kunde repa sig. Det har jag skrivit tidigare. Men hon lär isåfall bli dödad när han kommer tillbaka för grannen hör skrik. Han känner sig övermäktig när polisen just släppt av honom och han inser vad den här svåra misshandeln kommer leda till. Hon skriker knappast så när hon ligger där och dör utan isåfall när han kommer tillbaka.
Han tar kudden över hennes ansikte så hon inte ska höras och så skär han henne till tystnad.

Alltså läs tråden, läs FUP och sluta diskutera vemsas konspirationer. Det hände runt 18, en granne har sagt runt 21-22 men det är inte trovärdigt.

Det skedde bara ETT bråk. Ditt händelseförlopp kan förvirra läsare, ta bort det för ni sprider falska trådsanningar.
Citera
2020-05-28, 10:36
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, jag menar att huvud och hals låg på kudden när han begick sitt vidriga värv att avskilja hennes huvud från kroppen.

Såg att de maskat något av bevismaterielen de tog i lghen.
Kan det ha varit nått motordrivet eftersom de gått igenom elförbrukningen?
Citera
2020-05-28, 10:36
Avslutad
Citat:

Japp, tror också han lade henne på sängen i hopp om att hon skulle kvickna till. Hon var dock dödligt sårad vid det läget och jag tänker att hon nog hade dött även om han ringt efter ambulans.

Resan tror jag handlade om att skaffa bevis för att BO åkt till Göteborg (ifall hon skulle avlida), alternativt psykos-spel från MGM.

Grannen har definitivt fel om klockslaget, alternativt var det MGM:s ångestvrål som denne hörde.
Senast redigerad av löktårta 2020-05-28 kl. 10:38.
Citera
2020-05-28, 10:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xayah
Knappast. Överkastet var inte tvättat enligt deras analys. Borde funnits betydligt mer blod då.

Jag tänker mig att hon redan hade blött ut vid tillfället. Spåren från vardagsrummet vittnar om en enorm blodförlust.
Citera
2020-05-28, 10:37
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Alltså kan ni sluta diskutera vemsas galna konspirationsteorier om vaktmästaren MITT UNDER RÄTTEGÅNGEN?

Det finns inget öht som tyder på honom, men 100 bevis som tyder på T, men ni är mer villiga att tro på det första.... sjukt.

Oavsett, Rämsell är katastrof, fattar hon inte att 600 olika tips om vart Wilma är EFTER mordet bara sänker deras trovärdighet? Hennes försvar består bara av svaga antydningar, med implicita erkännanden att hennes klient har begått mordet men att det inte finns bevis för en morddom. Haha.
Men ursäkta, tanken har inte slagit mig innan bara. Jag tror fortfarande att T är skyldig, men jag tänker på hur försvaret ska kunna "bortförklara" honom i det.
Ta det lugnt på skutan kapten!
Citera
2020-05-28, 10:38
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xayah
Fråggan är varför hon skulle ta kontakt med dem. Ta ut den? Byta den? Är det det besöket som är sekretessbelagt? Varför, isåfall?

Troligtvis vill de med journalerna om spiralen påvisa att hon med stor sannolikhet INTE var gravid. Vilket kan förklara att det kanske inte var orsak till att MGM tagit livet av W.

Har man spiral så brukar man genomgå kontroller att den sitter som den ska osv. Inget ovanligt att man gör sådana kontroller med jämna mellanrum. Man får också genomgå kontroll om den skulle hamna fel eller vara på gång att avstötas från kroppen.

Sedan är Patientjournaler sekretessbelagda = vi (allmänheten) kommer inte att få veta något.
Citera
2020-05-28, 10:40
Medlem
Inom rättegången lade Åklagaren fram nya bevis mot den mordmisstänkte T*shko.

En noggrann analys där man kommit fram till att T*shko satt sina bägge och bara fötter i W*lmas blod som funnits i vardagsrummet.

Det här bevisar ju att T*shko har befunnit sig i anslutning till det dödliga våldet mot W*lma.

Jag undrar, hur skall försvaret bära sig åt för att lyckas bortförklara detta ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-05-28, 10:40
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Alltså läs tråden, läs FUP och sluta diskutera vemsas konspirationer. Det hände runt 18, en granne har sagt runt 21-22 men det är inte trovärdigt.

Det skedde bara ETT bråk. Ditt händelseförlopp kan förvirra läsare, ta bort det för ni sprider falska trådsanningar.

Tider kan ju vara lite si så där men ge en ungefärlig tidpunkt eller hur. Exakt tid får ni acceptera
Citera
2020-05-28, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Jag tänker mig att hon redan hade blött ut vid tillfället. Spåren från vardagsrummet vittnar om en enorm blodförlust.

De antar väl även att det är i vardagsrummet som hon har avlidit pga allt blod man funnit (och muskelvävnad på möbler)

Jag tror att hon dog i vardagsrummet och han lade henne på sängen när han inte visste vad han skulle göra. Tar sin lilla promenix. Kommer tillbaka och släpar kroppen in i duschen och påbörja styckningen. Och efter huvudet är av så är resten av kroppen så liten att han nöjer sig. Alternativt klarar han inte av att stycka resten.
Citera
2020-05-28, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aubry
Rätt säker från fup att grannarna som tyckte sig höra skrik inte kunde vara säkra på klockslaget. Om jag inte minns helt fel så var det någon som sa att det var efter 21 för ett visst tvprogram hade visats då. (Typ NCIS eller sådant)

NCIS visades på kanal 8 mellan 21-22.
Citera
2020-05-28, 10:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Aubry
De antar väl även att det är i vardagsrummet som hon har avlidit pga allt blod man funnit (och muskelvävnad på möbler)

Jag tror att hon dog i vardagsrummet och han lade henne på sängen när han inte visste vad han skulle göra. Tar sin lilla promenix. Kommer tillbaka och släpar kroppen in i duschen och påbörja styckningen. Och efter huvudet är av så är resten av kroppen så liten att han nöjer sig. Alternativt klarar han inte av att stycka resten.

Jo, det sannolika är att hon dog i vardagsrummet vid 19-tiden. Jag är dock öppen för att hon kan ha dött på sängen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in