Citat:
Ursprungligen postat av
Realtesto
Ja det är helt jävla otroligt. Mitt hat mot sådana människor är fullständigt gränslöst.
Ja UK är praktexemplet där man gjorde det försent och fick äta upp det med en döende premiärminister och 50 000 döda på 2-3 månader.
Som du säger underskattar man snarare dessa lockdowns. Hade en sån inte skett i Spanien så hade landet helt enkelt gått under.
Håller med.
Jag insåg själv ganska tidigt vad som höll på att ske här i UK och valde att börja isolera mig två veckor innan lockdown. Undrade lite vad BJ höll på med när det pratades om flockimmunitet.
Det lustiga är dock att de personer som varnade för att det kunde gå käpprätt åt skogen blir beskrivna som domedagsprofeter (inte minst av mindre begåvade här på FB). Om man inte stängt ned UK hade det kostat sjukt många liv. Nu kostade det alldeles för många för att man tog beslutet alldeles för sent, och det är illa nog.
Det jag är lite orolig för är att man nu börjar prata om att lätta på restriktionerna. Det är för tidigt, i min mening. ALLDELES för tidigt.
Och i Sverige gör man som sagt ingenting och hoppas att det skall gå över av sig självt.