Citat:
Ursprungligen postat av
KnivStina
Wilma visste inte hur en ”normal” relation skulle se ut. Hennes relation med Tishko var känsloladdad och hon blev nedtryckt för att bli upplyft om vartannat. Smsen är en tydlig indikator på detta då de skiftar snabbt i tonläge.
Att hon stannade beror nog på att hon aldrig känt sig så älskad som av Tishko. Så behövd. För när han älskade och behövde henne så var det en stor bekräftelse för henne att han inte _bara_ avskydde henne.
De båda intalade nog sig själva, och varandra till viss del, att de hade ett speciellt band.
Det jag fortfarande funderar är över om det verkligen var så att Tishko dödade Wilma för att hon gjorde slut. De gjorde ju slut hela tiden men blev snabbt tillsammans igen så varför skulle den här gången kännas då avgörande? Jag tror att hon provocerade honom något oerhört till den grad att han blev kränkt och att det brann i skallen på honom
Jag undrar om det inte är så att hon var gravid och skulle behålla barnet. T kunde nog inte stå ut med tanken att vara bunden till W resten av sitt liv. Det var rätt uppenbart i SMS:en att han bara utnyttjade och inte hyste några äkta känslor för henne.
Det var nog snarare T som ville göra slut med W men insåg att det blir svårt med ett barn på väg.