2020-05-27, 23:08
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det kan bety at han enten lyver om at han ikke hørte telefonen.

Eller, at han snakket sant om at han ikke hørte telefonen, men da må han ha funnet telefonen et annet sted og selv flyttet telefonen til bordet i gangen. Men da lyver han om hvor telefonen ble funnet.

Så, han lyver, uansett. Og hvorfor skulle en uskyldig mann lyve om en tilsynelatende ubetydelig detalj.

Jo, fordi telefonen er ikke ubetydelig, men inngår i stagingen hans.

Egg-sactly...

Enten, eller.

Det er jo nettopp slike detaljer som er viktig å få klarhet i, og som er avgjørende for å ta noen i løgn.
Citera
2020-05-27, 23:09
Medlem
Hva om AEH virkelig ble forgiftet. At hun inntok en dødelig dose gift, i kaffen eller noe annet, ble akutt syk og kanskje tok med seg telefonen da hun løp på badet, og døde der, uten å rekke å ringe noen.

Ville baderommet like ved hovedinngangen være et naturlig sted å løpe til ved brekninger feks?

Dere som kjenner huset.
Citera
2020-05-27, 23:11
Medlem
Citat:
Hva om AEH virkelig ble forgiftet. At hun inntok en dødelig dose gift, i kaffen eller noe annet, ble akutt syk og kanskje tok med seg telefonen da hun løp på badet, og døde der, uten å rekke å ringe noen.

Ville baderommet like ved hovedinngangen være et naturlig sted å løpe til ved brekninger feks?

Dere som kjenner huset.
Antyder du at TH ga henne gift slik at hun allerede "lå klar" for noen andre til å hente henne?
Citera
2020-05-27, 23:12
Medlem
Citat:

Eller, at han snakket sant om at han ikke hørte telefonen, men da må han ha funnet telefonen et annet sted og selv flyttet telefonen til bordet i gangen. Men da lyver han om hvor telefonen ble funnet.

Så, han lyver, uansett. Og hvorfor skulle en uskyldig mann lyve om en tilsynelatende ubetydelig detalj.

Nei det må han ikke. Telefonen kan ha vært lydløs og i et slikt tilfelle var det dermed sant at han ikke hørte den. Da må noen ha satt på lyden på telefonen etter dette, ettersom politiet sa at telefonen ikke var lydløs.
Citera
2020-05-27, 23:13
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Kan du fortelle om de sannsynlige teoriene?

De to mest nærliggende er at TH enten lyver om hvor telefonen befant seg når han ringte, eller at telefonen lå der han sa, men at han lyver om hvorvidt han hørte at den ringte.

Det er mine teorier. Hva er dine?
Citera
2020-05-27, 23:14
Medlem
Citat:

Dere som kjenner huset.
Det ligger vel et kjøkken rett til høyre for inngangsdøren hvis jeg har sett rett.
Citera
2020-05-27, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Antyder du at TH ga henne gift slik at hun allerede "lå klar" for noen andre til å hente henne?

Om han hadde gitt henne en dødelig dose gift, ser jeg ikke bort fra at han har ryddet vekk etter ugjerningen selv. Det ville jo både være billigere og tryggere.

Det er noen huller i alibiet hans mens han er på jobb den dagen. Og han hadde 20-30 minutter hjemme alene, før noen andre kom. Og før han ringte politiet.

Edit:

Rettet til at han hadde 20-30 minutter alene i huset.
Senast redigerad av kornblomst 2020-05-27 kl. 23:27. Anledning: Edit
Citera
2020-05-27, 23:18
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Nei det må han ikke. Telefonen kan ha vært lydløs og i et slikt tilfelle var det dermed sant at han ikke hørte den. Da må noen ha satt på lyden på telefonen etter dette, ettersom politiet sa at telefonen ikke var lydløs.

Når Politiet oppgir at telefonen ikke var satt på lydløs under oppringningen, så må vi jo gå ut i fra det.

Ikke bare at "telefonen var ikke på lydløs når Politiet fikk den".

Nei, det er oppgitt at telefonen ikke var på lydløs når oppringningen ble gjort, og slikt kan man faktisk finne ut.

Nå syns jeg du/dere griper etter halmstrå.
Citera
2020-05-27, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
De to mest nærliggende er at TH enten lyver om hvor telefonen befant seg når han ringte, eller at telefonen lå der han sa, men at han lyver om hvorvidt han hørte at den ringte.

Det er mine teorier. Hva er dine?
Takk! :-) Eller kanskje som noen andre var inne på: hvis hustelefonen var trådløs, så kanskje han ikke var i det rommet som han har sagt at han var i da han ringte.

Eller kanskje han ikke var alene i huset. Kanskje han ba en eventuell besøkende om å ringe til AEs mobil mens han gjorde noe annet (feks luftet valpen bak huset)?
Citera
2020-05-27, 23:22
Medlem
Minnimuss avatar
21 anrop og oppkall fra AEHs mobil denne dagen. La oss prøve å lage en mest mulig komplett oversikt.

Her er min foreløpige oversikt. Tekst i innrykk er sentrale hendelser i tidslinjen, De andre er anrop/sms til og fra AEHs mobil som er beskrevet i media. Kom gjerne med flere innspill.

nn:nn (like før 8:45) Anrop fra lønningsansvarlig Futurum. Ubesvart.
08:45 Anrop til lønningsansvarlig Futurum. Besvart
09:00 TH reiser til Futurum
09:10 - 09:15 TH ankommer Futurum (video)
09:10 SMS til datter HHB1. HHB1 besvarte SMS senere
09:14 Anrop til sønn TEH. Besvart
09:48 Anrop fra elektriker Skansen. Ikke besvart
09:48-10:06 anrop fra TEH. Ikke besvart
10.06 anrop fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
10.07 anrop fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
11.13 Anrop fra TH. Ikke besvart
11.14 Anrop fra TH. Ikke besvart
11.17 Anrop fra TH. Ikke besvart
13.06 Anrop fra TH. Ikke besvart
13.08 Anrop fra TH. Ikke besvart
13.18 Anrop fra TH. Ikke besvart
13:30 TH forlater Futurum
13:40 Familiemedlem (HHB1?) ringer fasttelefon, snakker med TH spør om han vet hvor AE er
13:46 TH ringer fra fasttelefon hjemme til AE mobil. Ikke besvart. Gjenstand for lydundersøkelser.
14:00 TH ringer familiemedlem (TEH?) som senere kommer til Sloraveien
14:01 TH ringer til familiemedlem (HHB1?)
14:10 TH varsler politiet
Senast redigerad av Minnimus 2020-05-27 kl. 23:58.
Citera
2020-05-27, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Når Politiet oppgir at telefonen ikke var satt på lydløs under oppringningen, så må vi jo gå ut i fra det.

Ikke bare at "telefonen var ikke på lydløs når Politiet fikk den".

Nei, det er oppgitt at telefonen ikke var på lydløs når oppringningen ble gjort, og slikt kan man faktisk finne ut.

Nå syns jeg du/dere griper etter halmstrå.
Takk! :-) Jeg hadde ikke lest alt i artikkelen og jeg visste ikke at man kan finne ut at en telefon har vært lydløs en periode.
Citera
2020-05-27, 23:25
Medlem
Citat:

Jeg tenker at du rett, og at det ville være naturlig at de fant TH sine fingeravtrykk på telefonen. Noe de muligens ikke gjorde da telefonen sikkert var rengjort for avtrykk av TH eller annen medvirkende GM. Dette fordi jeg tror at hun ble kvalt kvelden/natten de kom hjem og mobilspor er kun en del av det å skape forskjellige alibier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in