2020-05-27, 22:22
Medlem
Novotars avatar
Om det stämmer att pappan jobbade som styckare i sitt hemland som ngn skrev här som inte vågade uttala mer om detta.
Får vi hoppas att polisen vet om detta gm vittnen t T.
Ibland tror jag a han kan ha fått hjälp. Bilskrot. Pappan jobbar väl med bilar, kontakter. Det var uppe i början i tråden. Kroppen krossad t smulor. Sedan är säkert pappan hur bra o trevlig som helst som folk säger.
Men blod är tjockare än vatten hos dom - alltid och oavsett vad.
You never know.
Citera
2020-05-27, 22:22
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Den ser ut att ligga i papperskorgen på sida 262

Sida 262? Det är för mej bild på badrummet och pedalhinken kan inte jag se är öppen.

På sida 237 visas sopkärl i köket och där beskrivs också vad som finns i kärlen, ”Inne i skåpet under diskhon fanns det två sopkärl med gul/gröna plastpåsar samt en packe med bruna papperspåsar för matavfall. I övrigt var det tomt.
I det högra sopkärlet hade några AA-batterier slängts samt en tygremsa/bit av ett tygskärp (S020). Tygremsan är randig, blå och vinröd och ca 77-78 cm lång.”
Citera
2020-05-27, 22:25
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Sida 262? Det är för mej bild på badrummet och pedalhinken kan inte jag se är öppen.

På sida 237 visas sopkärl i köket och där beskrivs också vad som finns i kärlen, ”Inne i skåpet under diskhon fanns det två sopkärl med gul/gröna plastpåsar samt en packe med bruna papperspåsar för matavfall. I övrigt var det tomt.
I det högra sopkärlet hade några AA-batterier slängts samt en tygremsa/bit av ett tygskärp (S020). Tygremsan är randig, blå och vinröd och ca 77-78 cm lång.”

Du får läsa dokument-sidorna. Uppe i högra hörnet.
262
Där finns en bild på balkong-väggen i vardagsrummet. Det ser ut att vara en slags papperskorg vid gardinen. Och i den är något som skulle kunna vara en luftrenare.
Citera
2020-05-27, 22:26
Bannlyst
Citat:
För att han är fastighetsskötare i huset fortfarande.

Och nu läser jag på sida 31 i FUP om hur gripandet av Tishko gick till:

"Efter beslut om anhållande i sin frånvaro kl.09.12 samt personell husrannsakan kl.09.14 den
19 november av chefsåklagare Daniel Edsbagge greps Tishko i sin bostad av polispatrull
Robert Eskilsson samt Simon Planting den 19 november kl.10.00.
För att komma in i Tishkos bostad kontaktades fastighetsskötaren St*ve som låste upp dörren
för polispatrullen.
Dörren till Tishkos bostad låstes med Tishko egna nycklar.
Se avvisiteringsprotokoll samt beslag 2019-5000-BG127092-1.
Dessa nycklar överlämnades till kriminaltekniker som påbörjade brottsplatsundersökning den 19 november kl.13.20.
När kriminaltekniker var klara på plats byttes låskolven i dörren till polismyndighetens låskolv. Lägenheten låstes och spärrades av kl.18.00 tisdagen den 19 november."

Och sen på sida 205:

"Nyckelknippa med nycklar till lägenheten hämtades på
Uddevalla polishus den 19 november. Låset till lägenheten
byttes därefter av kriminaltekniker och lägenheten spärrades
av med en avspärrningsskylt. Nyckelknippan åter utredare."

Så som jag tolkar det så låser St*ve först upp Tishkos lägenhet med sin nyckel, och sen tar polisen Tishkos alla nycklar. Senare samma dag hämtar polisen Tishkos nycklar på polishuset och åker sen och byter lås på Tishkos dörr.

Man brukar som hyresgäst kunna sätta dit ett extralås utan att behöva lämna den nyckeln till hyresvärden. Men det finns bara ett lås iallafall på dörren till Tishkos lägenhet, kan man se på sida 209 i FUP. Så det var bara en nyckel till Tishkos dörr. Men flera kopior av nyckeln förstås.

Hur som helst så hade St*ve troligen nyckel till Tishkos lägenhet när Wilma dog.

Sen ser det också ut att vara ett sånt lås som låser sig självt när man stänger dörren. Och i så fall kan Tishko ha tagit alla nycklar från henne. Hon kommer ut och dörren låser sig själv när hon går, men hon kommer inte in i lägenheten igen utan Tishkos hjälp. Det kanske kan ha betydelse för fallet.
Senast redigerad av vemsa 2020-05-27 kl. 22:37.
Citera
2020-05-27, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bamdidam
Väskan låg inte helt rakt, så det kan vara därfør. Blodet sipprade ut på ena sidan av væskan, tröjan kan ha legat lite ovanför och sugit upp lite blod. Såg inte ut att vara blodstänk eller jättemycket blod, mest som att det har sugits upp av tröjan lite.
Finns ju ingen anledning att lägga ner kläderna om de inte var blodiga kan jag tänka. Men killen är ju galen så hur han har tänkt lär väl ingen veta. Bara det att säga att W tagit med passet, och sen lägga ner det i väskan är ju helt galet. Och varför lade han ner sitt eget pass dessutom? Men jag misstänker att hans hjärna fullständigt lade av efter mord och styckning. Jag tror att den här hanteringen också har sitt till att han hamnade på psyk efter häktningen.
Citera
2020-05-27, 22:30
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Du får läsa dokument-sidorna. Uppe i högra hörnet.
262
Där finns en bild på balkong-väggen i vardagsrummet. Det ser ut att vara en slags papperskorg vid gardinen. Och i den är något som skulle kunna vara en luftrenare.

Ja du tänker så. Tack för förklaringen. Ja det ser ut att vara något åt det hållet i den ja. Rundad och avlång.

För andras vetskap: sida 273 av 976 i fup
Citera
2020-05-27, 22:37
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Och nu läser jag på sida 31 i FUP om hur gripandet av Tishko gick till.

Hur som helst så hade St*ve troligen nyckel till Tishkos lägenhet när Wilma dog.

Sen ser det också ut att vara ett sånt lås som låser sig självt när man stänger dörren.
Och i så fall kan Tishko ha tagit alla nycklar från henne. Hon kommer ut och dörren låser sig själv när hon går, men hon kommer inte in i lägenheten igen utan Tishkos hjälp. Det kanske kan ha betydelse för fallet.

Steve har garanterat huvudnyckel.

Det finns inga sådana lås i det huset.

Och jag vet för att jag bott där. Jag flyttade därifrån någon gång under första kvartalet 2019.
Citera
2020-05-27, 22:39
Medlem
Novotars avatar
Citat:

Tygremsan är väl skärpet t badrocken den var blå o vinröd randig...
Citera
2020-05-27, 22:44
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Tygremsan är väl skärpet t badrocken den var blå o vinröd randig...

Ja det vill jag tro stämma, att det är skärpet till morgonrocken.

Vi diskuterade dock en luftrenare som ska ha hängt på väggen enligt W’s pappa. Som nu då troligtvis ligger i en papperskorg i vardagsrummet.

Jag förstod inte sidhänvisningen, men det är utrett och klart nu.
Citera
2020-05-27, 22:52
Medlem
bamdidams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Finns ju ingen anledning att lägga ner kläderna om de inte var blodiga kan jag tänka. Men killen är ju galen så hur han har tänkt lär väl ingen veta. Bara det att säga att W tagit med passet, och sen lägga ner det i väskan är ju helt galet. Och varför lade han ner sitt eget pass dessutom? Men jag misstänker att hans hjärna fullständigt lade av efter mord och styckning. Jag tror att den här hanteringen också har sitt till att han hamnade på psyk efter häktningen.

Jo, för att vid en snabb ögonkast kan det se ut som att det bara är lite kläder i en resväska (om det inte hade börjat sippra blod eller lukta före han gjorde sig av med allt).

Alltså jag har försökt hjälpa en person som är i psykos 24/7, han är i olika sorts psykoser beroende på om han har intagit alkohol/ kaffe/ amfetamin/ benzo/ hash/ gräs/ ångstmesin eller om han är helt nykter. Före jag mötte den personen och lärde känna honom trodde jag att han bara slet med lite socialångst eller var supergenerad.
Nu idag, vet jag att det är hans psykoser samt var han tänker i de olika sorterna psykos han är i, och på vilket sätt han vill manipulera alla i hans omgivning till att mörda varandra.
Han har också annorlunda sexuella tankar om att skada (gärna lätta/smala/små tjejer/kvinnor) på olika sätt och det tänder han på.
Han säger olika gånger att han är olika saker. Typ att han är en demon, hen å hen är demoner/ shamaner/ jävulen/ satan/ lucifer/ gud/ judas/ osv osv. Han kan också ibland tro att han själv inte finns.

Men för andra folk som inte känner till detta, så ser han ut som en generad/blyg/ nervös/ snäll/ supertrevlig person.
Han är stolt över varje gång han har lyckats manipulera läkare, ambulanspersonal, psykologer, psykiatriker, poliser, sina föräldrar, vänner, bekanta osv att han är helt frisk och har det superbra.

Har själv fått höra av han hur han ville manipulera mina vänner att stycka mig, och hur han ville manipulera mig att döda hans familj osv osv.

Han SER frisk ut, han VET hur han skall uppföra sig framför andra för att andra skall tro att han är frisk, trevlig och snäll.

Han älskar också att läsa på om de olika psykiska sjukdomarna (som han själv har sagt till mig att han egentligen vet att han har, därför läser han så mycket om sånt för att veta hur han skall uppföra sig framför människor så alla ska tro att han är fullständigt psykiskt frisk osv).

Han har berättat i detalj hur han tänker, vad han har för fantasier, osv osv.
Super stolt varje gång han manipulerar folk att tro på att han är psykiskt frisk. Speciellt när vårdpersonal & poliser osv tror på honom. För att han kan le och prata trevligt och oskyldigt ))) 🤦‍♀️ Så han får ingen tvångsvård osv.

När jag läser allt om T, så ryser jag och tänker att den personen hade lika gärna kunnat vara T. Väntar egentligen bara på att något skall ske. Ingen vill tvångsinlägga han för ”han är ju glad, blyg och frisk”.
Tänker bara att hans hjärna funkar exakt som T.
Citera
2020-05-27, 22:55
Medlem
bamdidams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bamdidam
Jo, för att vid en snabb ögonkast kan det se ut som att det bara är lite kläder i en resväska (om det inte hade börjat sippra blod eller lukta före han gjorde sig av med allt).

Alltså jag har försökt hjälpa en person som är i psykos 24/7, han är i olika sorts psykoser beroende på om han har intagit alkohol/ kaffe/ amfetamin/ benzo/ hash/ gräs/ ångstmesin eller om han är helt nykter. Före jag mötte den personen och lärde känna honom trodde jag att han bara slet med lite socialångst eller var supergenerad.
Nu idag, vet jag att det är hans psykoser samt var han tänker i de olika sorterna psykos han är i, och på vilket sätt han vill manipulera alla i hans omgivning till att mörda varandra.
Han har också annorlunda sexuella tankar om att skada (gärna lätta/smala/små tjejer/kvinnor) på olika sätt och det tänder han på.
Han säger olika gånger att han är olika saker. Typ att han är en demon, hen å hen är demoner/ shamaner/ jävulen/ satan/ lucifer/ gud/ judas/ osv osv. Han kan också ibland tro att han själv inte finns.

Men för andra folk som inte känner till detta, så ser han ut som en generad/blyg/ nervös/ snäll/ supertrevlig person.
Han är stolt över varje gång han har lyckats manipulera läkare, ambulanspersonal, psykologer, psykiatriker, poliser, sina föräldrar, vänner, bekanta osv att han är helt frisk och har det superbra.

Har själv fått höra av han hur han ville manipulera mina vänner att stycka mig, och hur han ville manipulera mig att döda hans familj osv osv.

Han SER frisk ut, han VET hur han skall uppföra sig framför andra för att andra skall tro att han är frisk, trevlig och snäll.

Han älskar också att läsa på om de olika psykiska sjukdomarna (som han själv har sagt till mig att han egentligen vet att han har, därför läser han så mycket om sånt för att veta hur han skall uppföra sig framför människor så alla ska tro att han är fullständigt psykiskt frisk osv).

Han har berättat i detalj hur han tänker, vad han har för fantasier, osv osv.
Super stolt varje gång han manipulerar folk att tro på att han är psykiskt frisk. Speciellt när vårdpersonal & poliser osv tror på honom. För att han kan le och prata trevligt och oskyldigt ))) 🤦‍♀️ Så han får ingen tvångsvård osv.

När jag läser allt om T, så ryser jag och tänker att den personen hade lika gärna kunnat vara T. Väntar egentligen bara på att något skall ske. Ingen vill tvångsinlägga han för ”han är ju glad, blyg och frisk”.
Tänker bara att hans hjärna funkar exakt som T.

Tror btw han har glömt att han hade väskan å pass kvar i lägebheten, han trudde säkert att han redqn har gjort sig av med det. därav sagt att hon tog passet med sig.
Tror även att anledningen att han handlade å åkte tåg med hennes bankkort var pga han sa att W åkte till gbg, å därfør som han hoppade på det tåget och sen hoppade av före gbg. För att söket skulle pågå i gbg så han räckte göra sig av med bevis osv.
Citera
2020-05-27, 22:55
Medlem
Novotars avatar
Har pappan nyckel till T lgh tro?
Inte ovanligt. Plus ngn har en xtra nyckel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in