2020-05-27, 21:11
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Jag har aldrig tänkt som du, att han inte kände rädsla för sitt eget liv.
Så kan det mycket väl vara, jag uppfattade honom som intelligent men just i avseende sin egen säkerhet som naiv.
Typ Det är väl ingen som vill göra mig så illa att jag dör på min post.

Nej ingen avundsvärd plats att agera på när det gäller FN.
Det är en talang att vara diplomatisk samtidigt som man ska uträtta något.
Sonen Mattias säger just det också:
"Han var aldrig nånsin rädd själv, det var märkligt."

https://tidningar.kb.se/4112703/2012-09-09/edition/118365/part/1/page/30/?q=joakim%20palme%20intervjuas&from=1987-01-01&to=2019-12-31
Citera
2020-05-27, 21:22
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Tror du att polisen utesluter folk genom topsning när det inte finns någon misstanke om brott?

Rimlig kommentar. Om man skulle topsa alla som inte skulle vara misstänkta skulle ju det krävas några miljoner topsningar. Och då pratar vi bara Stor-Stockholm.
Citera
2020-05-27, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Sonen Mattias säger just det också:
"Han var aldrig nånsin rädd själv, det var märkligt."

https://tidningar.kb.se/4112703/2012-09-09/edition/118365/part/1/page/30/?q=joakim%20palme%20intervjuas&from=1987-01-01&to=2019-12-31
vid

Ja han var en komplex person.
Jag hade varit rädd om jag varit han.
Kan berätta att jag passerade EAP som var placerade i gamla stan, måste ha varit sommaren -85.
De var inga trevliga varelser. Det kan jag garantera, och den här skaran passerade han tydligen varje dag.
Det bästa var att vissa svenskar bad de dra åt helvete.....
Turisterna förstod säkert ingenting.
Ja det är ett märkligt minne.
Citera
2020-05-27, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Rimlig kommentar. Om man skulle topsa alla som inte skulle vara misstänkta skulle ju det krävas några miljoner topsningar. Och då pratar vi bara Stor-Stockholm.
Vad är det för nivå egentligen?
Att topsa släkt till SE eller CP ser jag som fullt relevant, för att ev visa att de går att utesluta eller tvärtom. Samma med CA och andra som vart aktuella i utredningen. En jäkla skillnad på det eller att topsa hela sveriges befolkning för att utesluta ev inblandning?
Citera
2020-05-27, 21:46
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nmb
Att topsa släkt till SE eller CP ser jag som fullt relevant, för att ev visa att de går att utesluta eller tvärtom. Samma med CA och andra som vart aktuella i utredningen. En jäkla skillnad på det eller att topsa hela sveriges befolkning för att utesluta ev inblandning?
Topsa för att utesluta någon när fallet är uppklarat? Den enda orsaken är att SE var i närheten av mordplatsen?
Citera
2020-05-27, 21:46
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorkherren
Enligt Expressen så bekräftade RMV att polisen drog tillbaka begäran. DNA samlades i från släktingar, lämnades till RMV men analys blev aldrig utförd. Visst kan PU bestämt sig i sista minuten att någon annan ska utföra det. Var de rädda för läckor i Sverige?
Eller så har de helt enkelt inget DNA att jämföra mot? De kanske inte fick tillräckligt med DNA från ett ev vapen, från Palmes rock eller annat föremål. Alternativ 2 är att de fick en DNA-matchning från vapnet mot en annan person och SE avfördes innan hans släktingar ens hade matchats mot några ev vapen eller tillhörigheter.

Ja precis, vi kan inte veta varför det blev som det blev. Man kan bara spekulera. För egen del vill jag avstå från gissningar nu.

KP ska i lugn och ro få presentera sin bindande bevisning mot en utpekad Palmemördare. Spännande att höra vad han har att säga.
Citera
2020-05-27, 22:16
Medlem
Suckmesidewayss avatar
Tror absolut att PU topsar även för att utesluta. Man gör ju det för att man kan knyta någon till ett DNA som de hittat på något sätt. KP kan därmed ha en klar tanke om hur det gått till men kan ej peka ut en specifik person men däremot en grupp som ex CA, MrX, LZJ . Bara för att utesluta en massa framtida konspirationsteorier så topsar men SE släktingar o utesluter dem ur ekvationen. Man kan därefter helt klart utesluta även CP eftersom DNA inte lär stämma så har man fått ur den villfarelsen också. Det sista PU o KP vill är att det ska förbli en gåta där konspirationsmuppar som på det här forumet fortsätter sitt kacklande.
Senast redigerad av Suckmesideways 2020-05-27 kl. 22:19.
Citera
2020-05-27, 22:20
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nmb

Jag spetsade formuleringen givetvis. Grundfrågan är ju - varför topsa några närstående till någon som INTE är misstänkt?

Det var huvudfrågan.
Citera
2020-05-27, 22:23
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotka
Hej, jag är ny här. - Det här brottet har inte intresserad mig mer än gemene man. Framför allt har jag inte läst om olika teorier, virvpannor som gärningsman eller stora konspirationer. Corona-tiden har jag använt för att läsa vittnenas utsagor och lyssna till ljudet från rättegångar när det gäller ett-par minuter före och efter. Endast händelsen i sig alltså. Jag har förstås fått min uppfattning om händelsen. (Nu får ni säkert ett gott skratt, men . . . )

Ensam gärningsman. Tid och plats slumpmässiga, ingen planering, ingen framförhållning. Inte ens ett mord, utan grovt vållande till annans död, grov misshandel, olovligt vapeninnehav, vårdlöshet med ett skjutvapen. En vuxen mans pojkstreck som gick minst sagt snett eller _ett_ vådaskott som i älgjakten.

Inte så dumt. Man ska aldrig underskatta nya ögon, förmodligen ofärgad av alla spår hit och dit.
Citera
2020-05-27, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Jag spetsade formuleringen givetvis. Grundfrågan är ju - varför topsa några närstående till någon som INTE är misstänkt?

Det var huvudfrågan.

Den anledningen kan då vara att utesluta en person som misstänkt. Tex SE som fått en hel bok riktad mot sig som misstänkt. Då vill KP och PU visa att de gått till botten med div teorier och andra populära trådar.
En gissning av mig, men ser inget konstigt i att utesluta vissa med hjälp av DNA spår.
Du kan ha två misstänkta till ett brott, då bägge varit närvarande enligt vittnen. Du hittar DNA på offret eller ett vapen. Även om du då får träff på en av dessa, så testar du bägge för att med säkerhet utesluta den personen och ev tvivel.
Citera
2020-05-27, 22:30
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suckmesideways
Tror absolut att PU topsar även för att utesluta. Man gör ju det för att man kan knyta någon till ett DNA som de hittat på något sätt. KP kan därmed ha en klar tanke om hur det gått till men kan ej peka ut en specifik person men däremot en grupp som ex CA, MrX, LZJ . Bara för att utesluta en massa framtida konspirationsteorier så topsar men SE släktingar o utesluter dem ur ekvationen. Man kan därefter helt klart utesluta även CP eftersom DNA inte lär stämma så har man fått ur den villfarelsen också. Det sista PU o KP vill är att det ska förbli en gåta där konspirationsmuppar som på det här forumet fortsätter sitt kacklande.
Varför kollade PU SE:s gamla bostad tror du?
Citera
2020-05-27, 22:42
Medlem
Suckmesidewayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Varför kollade PU SE:s gamla bostad tror du?
hur fan ska jag veta det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in