2020-05-27, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Jag är mer fundersam över varför hans enda halsduk låg i samma väska som huvudet.
Varför det? Den blev väl blodig av nån orsak. Precis som den blodiga tröjan han lade ner i väskan. Och kalsingarna. Och byxor samt handskar. Han lade ner en massa som var märkligt. Litet gosedjur också.
Citera
2020-05-27, 22:03
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
I pappans förhör står det:
Berätta om vardagsrummet, saker, prydnader, foto, tavlor?
”...En luftrenare hade han hängande på väggen mot balkongen. Den såg ut som en svart gammal data högtalare med rund form framtill ca 20-25 cm avlång form.”

Sidan 541 i fup.

Har inte sett denna luftrenare på bilderna. Eller har jag missat den?

Kan vara den som syns i blodet.
Jätteintressant, fast jag har väldigt svårt att föreställa mig hur den såg ut. Kan den vara tillräckligt tung för att slå ihjäl någon med?
Citera
2020-05-27, 22:03
Medlem
Polisen borde nog kolla närmare på fastighetsskötaren samt kompisen som hade noterat Lindas (mamma) registreringsnummer på bilen, samt dom 2 som sa att dom såg Wilma på Elgiganten innan ens hon blev anmäld elr vad fasiken det var.
Enligt mig så är dom väldigt skumma typer.

Han har troligen fått hjälp att bära ut kroppsdelarna in i någons bil, den bilen körde mot Ljungskile och T tog tåget, köpte biljett till Gbg stannade i Ljungskile träffade sina partners in crime och gjorde sig av med kroppen.

Tog en promenad längs vägen tillbaka för att ”rensa tankarna” och planera städningen.
Citera
2020-05-27, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lady-C
SMS konversationen där Tihsko b.la skriver TILL Wilma att han vill stycka henne och k***** varje del separat: https://newsonthegotoday.com/av9rfz

Det kan ju bli bra bevis i indicier kedjan.
Citera
2020-05-27, 22:09
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Jätteintressant, fast jag har väldigt svårt att föreställa mig hur den såg ut. Kan den vara tillräckligt tung för att slå ihjäl någon med?

Ja samma här. Jag har en själv men den är väldigt lätt, ca 20cm lång, ca 15cm hög och kanske 5cm ”tjock”/bred.
Min skulle inte kunna ställas upp, då faller den. Jag har min på en vägg.

Fan att det inte går att komma över bilder från innan. Fotpallen verkar ju inte ha varit där från början heller (inget blod).

Är det en sådan jag har så pustar den ut ozon, samt att den går att koppla in i bilen.

Min skulle man inte kunna slå ihjäl någon med. Den skulle förmodligen bara gå sönder.
Citera
2020-05-27, 22:11
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
I pappans förhör står det:
Berätta om vardagsrummet, saker, prydnader, foto, tavlor?
”...En luftrenare hade han hängande på väggen mot balkongen. Den såg ut som en svart gammal data högtalare med rund form framtill ca 20-25 cm avlång form.”

Sidan 541 i fup.

Har inte sett denna luftrenare på bilderna. Eller har jag missat den?

Kan vara den som syns i blodet.

Den ser ut att ligga i papperskorgen på sida 262
Citera
2020-05-27, 22:14
Medlem
Bollkalle19s avatar
Det verkar som att vardagsrummet är ommöblerat.

Dom bodde två stycken där, ändå är fåtöljen centrerad, mitt framför tv:n.

Jag tror, som teknikerna, att vardagsrummet är mordplatsen.
Citera
2020-05-27, 22:15
Medlem
SwedishHouses avatar
Kunde någon som följer Wilma på sociala medier dela med sig av det sista hon postade?
Citera
2020-05-27, 22:17
Medlem
bamdidams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Varför det? Den blev väl blodig av nån orsak. Precis som den blodiga tröjan han lade ner i väskan. Och kalsingarna. Och byxor samt handskar. Han lade ner en massa som var märkligt. Litet gosedjur också.

Den blodiga tröjan var säkert blodig pga hans hemska paket i väskan sipprade blod. Var ju blod som rann ut.
Citera
2020-05-27, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bamdidam
Den blodiga tröjan var säkert blodig pga hans hemska paket i väskan sipprade blod. Var ju blod som rann ut.
Det ser ut som en väl avgränsad blodfläck mitt på magen. Inte som om något läckt ut. Men vad vet jag? Bara en tanke.
Citera
2020-05-27, 22:21
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHouse
Kunde någon som följer Wilma på sociala medier dela med sig av det sista hon postade?

Eller bilder från deras hem?
Eller platser där dom brukade vara?
Citera
2020-05-27, 22:22
Medlem
bamdidams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det ser ut som en väl avgränsad blodfläck mitt på magen. Inte som om något läckt ut. Men vad vet jag? Bara en tanke.

Väskan låg inte helt rakt, så det kan vara därfør. Blodet sipprade ut på ena sidan av væskan, tröjan kan ha legat lite ovanför och sugit upp lite blod. Såg inte ut att vara blodstänk eller jättemycket blod, mest som att det har sugits upp av tröjan lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in