Citat:
Ursprungligen postat av
Carsten2.0
Min poäng var att han har två föräldrar och jag menar inte att belasta pappan utan jag poängterade bara att det gjordes skillnad och allt ansvar verkade läggas på mamman men självklart är han myndig och har ett eget ansvar men i vissa fall kan man ju ändå diskutera arv och miljö, trots att det finns många vuxna som växt upp under problematiska förhållanden som det gått bra för.
OT: Tycker det varit konstigt tyst på alla fronter om fallet. Även fast det kommit fram vissa uppgifter här så upplever jag att locket lagts på. Kan ju förhoppningsvis innebära att polisen har så bra bra uppgifter som innebär betydelsefullt spaningsarbete!
Jag kan tänka mig att Pappan om han nu är ren försökt jobbat hårt på att hålla grabben borta ifrån skiten. Dock så är han myndig och droger och sällskapet runtomkring lockar, Och när de gör det så finns de inget som gör att H stannar kvar fast Pappa säger åt honom osv.
Kan även tänka mig att skuldkänslor finns där som spökar på psyket hårt, och orken inte finns då att rodda i detta när man hela tiden går på nit.
Hur illa de än låter så ger man upp.
Mamman dock verkar inte tagit tag nått i sitt liv, utan efter artikeln i ST så har de fortsatt på samma bana för hennes del. När hon är "nykter" så älskar hon nog sin son över allt annat i hela världen, men när hon är påtänd så styr knarket hennes känslor troligast och begäret efter drogerna tar över. Då är inte nått annat i hela världen viktigare än just att bli påtänd..
Ångestdämpande att fly sin misär med droger om man sjunkit så långt ner så man inte ser nån utväg ur skiten. Bryta vanor och isolera sig ifrån allt och alla är de bästa men de fixar dom inte..
Misstolka mig inte, jag tycker pundare är smuts, dom förstör hela tiden för sig själva och kostar en jävla massa pengar för samhället överlag. Men de betyder inte att jag inte kan förstå hur jobbigt ett beroende är för dom.