2020-05-27, 13:53
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Att HD mådde urdåligt utav att SD och LW hade intimt umgänge förstår jag till 100% .

Men varför var det tvunget att LW skulle dö ifrån sina barn ?

Den som mördade henne kan ju inte själv ha några barn ,eftersom när man har barn så vet man hur barn skulle må om deras föräldrar skulle dö.....och det tär på samvete och empati ...att mörda då...typ vetskapen om barnens sorg ...

(Spekulation)

Förmågan att biologiskt skaffa barn och ha ett samvete och kapabel till att mörda är nog inte hopknutna så direkt. Att det tär på samvete att mörda - ja - det finns ju hos de flesta av oss en spärr. Saknar man den är det nog lättare.
Citera
2020-05-27, 14:02
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Fick väl panik inför usaresan. Chansen att börja om med kvinnan i sitt liv fick inte sabbas

Men det är ju många som påstår att LW var
på väg bort från honom. Då borde väl allt ha
varit frid och fröjd?
Citera
2020-05-27, 14:03
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Förmågan att biologiskt skaffa barn och ha ett samvete och kapabel till att mörda är nog inte hopknutna så direkt. Att det tär på samvete att mörda - ja - det finns ju hos de flesta av oss en spärr. Saknar man den är det nog lättare.

Om SD eller vem nu mördaren är kände att LW skadade hens barn skulle det snarare vara ytterligare en trigger till att döda. SD skyller säkert skilsmässan på Lena och därefter allt trakasserande av HD som är hans barns mor. Han kände väl att det bara är en tidsfråga innan Lena började trakassera deras barn också.
Citera
2020-05-27, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Fp

Nu kan man ju inte säga att han har alibi vid den tidpunkten, det är vad någon försöker inplantera här i tråden. En del verkar ju köpa det förvisso men det betyder inte att det är på det viset.
Citera
2020-05-27, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Helt okej, jag har inte ställt någon fråga.

Flera har i några dagar skrivit att de saknar länkar till fup. Återpublicerade därför ett inlägg med länkar som jag hittade.
Problemet är inte att vi inte hittar länkarna utan att de åtminstone för några av oss verkar slutat att fungera. Jag frågade Pantzern som hänvisade till FrökenSverige, så nu hoppas jag att hon ska se meddelandet och kanske kunna uppdatera länkarna. Funkar de där för er fortfarande?
Citera
2020-05-27, 14:09
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det vet man inte. Själva mordet kanske gick tyst till. Kvinnoskriket kan ha varit planterat för att man ska tro mordet skett exakt den tidpunkten. SD har alibi vid den tiden av sin dator, bekvämt nog.

I så fall hade han väl kommit på ett bättre
alibi? Jag tror inte att man slår ihjäl någon
med 17 slag om det är planerat. Det känns
mer som om det vore impulsivt, som om det
slog över för någon där och då.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-05-27 kl. 14:27.
Citera
2020-05-27, 14:16
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av videopac
Nu kan man ju inte säga att han har alibi vid den tidpunkten, det är vad någon försöker inplantera här i tråden. En del verkar ju köpa det förvisso men det betyder inte att det är på det viset.

Som jag tolkat det har även TR bedömt att han haft alibi. Jag går inte bara efter tråden även fast MrBarnabys bedömning sannolikt är korrekt.
Citera
2020-05-27, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Att HD mådde urdåligt utav att SD och LW hade intimt umgänge förstår jag till 100% .

Men varför var det tvunget att LW skulle dö ifrån sina barn ?

Den som mördade henne kan ju inte själv ha några barn ,eftersom när man har barn så vet man hur barn skulle må om deras föräldrar skulle dö.....och det tär på samvete och empati ...att mörda då...typ vetskapen om barnens sorg ...

(Spekulation)

Mördaren kan förstås ha egna barn men frågan är då hur han behandlar dem. Dessutom är han en samvetslös demon, enl vad jag kommit fram till.
Citera
2020-05-27, 14:34
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av videopac
Denne "någon" är förmodligen jag och jag tänker inte gå i ytterligare polemik angående detta. Efter att jag via fup tagit del av jobbmejlandet kvällen den 14 maj

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

tycker jag att SD:s förklaring i TR-brevet till 23.34-händelsen passar som hand i handske. Det är åtminstone en rimlig förklaring till händelsen.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-05-27 kl. 14:38.
Citera
2020-05-27, 14:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Men det är ju många som påstår att LW var
på väg bort från honom. Då borde väl allt ha
varit frid och fröjd?
Steffe ville både äta kakan och ha den kvar. Båda kvinnorna var påväg bort från honom
Citera
2020-05-27, 14:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
I så fall hade han väl kommit på ett bättre
alibi? Jag tror inte att man slår ihjäl någon
med 17 slag om det är planerat. Det känns
mer som om det vore impulsivt, som om det
slog över för någon där och då.
Har du inte förstått någonting?
17 slag för de 17 casher som raderats och fuskloggats av HD
Citera
2020-05-27, 14:41
Avslutad
HerrTeamDavidsson är skyldiga.
Den roliga leken Geocash slutade inte så roligt.
Det blev en tävling på liv och död.
First to find, first to die
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in