2020-05-27, 13:09
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Vi har inte tvångsinlåst vår befolkning. När detta lägger sig så kommer folk i Danmark och Finland undra vad fan de sysslade med när de lät staten stänga in dem i två månader.

Två månader?
Citera
2020-05-27, 13:09
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Vi har inte tvångsinlåst vår befolkning. När detta lägger sig så kommer folk i Danmark och Finland undra vad fan de sysslade med när de lät staten stänga in dem i två månader.

Det är nog det sista dom tänker på när deras hjärntvättade grannar fortsätter att dö som flugor och behandlas som något katten släpat in överallt pga man satte utrotningen av äldre före krogrundan.

Firma Giesecke/Tegnell hade nog möjligtvis geniförklarats av Mengele och nazistgarnityret
Senast redigerad av Krakem 2020-05-27 kl. 13:11.
Citera
2020-05-27, 13:10
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Tegnell säger i nyhetsmorgon att 20% varit smittade, uppfattade någon vilken källa han hade? I och med klustersmittan och hur olika det spritts i Stockholm måste det innebära att vissa områden har 80% smittade och andra kanske 5%?

Det låter ganska osannolikt, särskilt som det skulle avvika väldigt mycket från andra länder.

Han fabricerar som vanligt. Aldrig att vi går från 5% till 20% på någon vecka är fullständigt uteslutet.

20% smittade innebär 2 miljoner. 1% dödlighet av dessa betyder 20 tusen döda. Så vad sjutton får han 20% ifrån? Känns som det är taget rätt ur luften som så mycket annat.
Citera
2020-05-27, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Werlabs erbjuder nu corona antikroppstest för 750 kronor:

https://werlabs.se/vanliga-fragor-covid-19/

Funderar faktiskt på att göra det. Risken för att det är negativt är nog stor, klarar psyket det?

Tror nog att du klarar det! Men är väl inte så stor risk att du haft det nej, iom du har berättat att du levt isolerad. Försök kolla ordentligt att det är ett bra test med stor säkerhet bara. Eller det kanske du redan gjort. Go for it, skulle jag nog säga... Men upp till dig.
Citera
2020-05-27, 13:13
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Han fabricerar som vanligt. Aldrig att vi går från 5% till 20% på någon vecka är fullständigt uteslutet.

20% smittade innebär 2 miljoner. 1% dödlighet av dessa betyder 20 tusen döda. Så vad sjutton får han 20% ifrån? Känns som det är taget rätt ur luften som så mycket annat.
"på någon vecka"
Snarare 7 veckor då antikroppstesterna visade vilka som varit sjuka V15 och tidigare.
Citera
2020-05-27, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Därför att du ljuger. Du säger ingen sanning. Så du ljuger du ljuger du ljuger du ljuger.
Fortsätter du ljuga går man över till personangrepp.
Haha! Sanningen är nog mest att du inte bryr dig särskilt mycket om sanningen men det gör jag
Citera
2020-05-27, 13:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Det är nog det sista dom tänker på när deras hjärntvättade grannar fortsätter att dö som flugor och behandlas som något katten släpat in överallt pga man satte utrotningen av äldre före krogrundan.

Firma Giesecke/Tegnell hade nog möjligtvis geniförklarats av Mengele och nazistgarnityret

"Krogrundan", ha. Säg det till 30 miljoner amerikaner som förlorat sin försörjning och nu lever på staten. Säg åt dom att sluta gnälla om sin krogrunda.
Citera
2020-05-27, 13:16
Medlem
Citat:
Sverige har gjort fel för att de har skyddat svin som du som är rädda att bli instängda. Och som skiter i andra människor. Du är rädd för din egen skugga. Och är en jävla mes. Och skiter i andra.
Så sverige har för fan inte gjort rätt. De har bara sett till att svin som du fick fortsätta leva livet som vanligt medan andra dog. Du är ett svin.
Citera
2020-05-27, 13:17
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Blir intressant att se dagens siffror. Historiskt har Sverige högt antal nya smittade på Onsdagar.
Citera
2020-05-27, 13:17
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Du är totalt blåst i skallen. Va fan svamlar du om liksom.
Vad fan är alarmister för nåt. Det enda som finns är folk som bryr sig om andra och svin som du som skiter i andra. PUnkt.
Tegenll är exakt lika stort svin som du och dina polare. Han orsakar massdöd. Han ska bort. Om han får betala samma medicin är det säkert bra. Bra om du också betala på samma sätt.

Lite rörande när jourhavande stjärtgossar använder etiketter från Februari medan vi sitter i Maj och har facit på att vi är sämst.

”Alarmist”
Citera
2020-05-27, 13:19
Avstängd
Citat:
Sverige har gjort fel för att de har skyddat svin som du som är rädda att bli instängda. Och som skiter i andra människor. Du är rädd för din egen skugga. Och är en jävla mes. Och skiter i andra.
Så sverige har för fan inte gjort rätt. De har bara sett till att svin som du fick fortsätta leva livet som vanligt medan andra dog. Du är ett svin.

Jag kan erkänna: Jag är rädd för en tyrannisk stat som låser in mig. Tur att Sverige inte är det. Giesecke vet att det absolut mest humana sättet att hantera viruset är att ta smällen på en gång istället för att spreta ut den över flera månader/år. Han och Tegnell är genier.
Citera
2020-05-27, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det är inte bara de. Det finns 100 tals andra experter oxå som har kritiserats FHMs strategi. När det gäller Björn Olsen då är han en av Sveriges ledande experter inom infektionssjukdomar och pandemier.
Jag tror inte att du har rätt bild av ovannämnda experterna. Jag tror inte heller att det finns någon expert som behärskar Corona pandemin. Eftersom det är mycket som man inte vet om det här viruset.
En sak är däremot säker. Om det är något farligt då ska den isoleras så att alla inte blir drabbad av det istället att experimentera med människors liv som om man spelade rysk roulette.
Giesecke och Tegnell är inga experter på Corona pandemin heller men de presenterar sin strategi som om den var enda bästa möjliga sättet att hantera Coronapandemin.
Om det visar sig att en strategi är felaktig då måste man sälja ner sin stolthet och hitta en annan strategi med hjälp av andra experter.
Men FHM gör inte så. De släpper inte in nån och fortsätter att köra med en felaktig strategi.
De flesta "experter" som motsatt sig FHM har haft sin huvudsakliga kompetens inom helt andra områden. Jag är också naturvetare, och forskar också, och klassas också som "expert" inom mitt område, men jag skriver inte insändare till DN och låtsas att jag plötsligt vet allt om pandemier bara för att jag vet mest i Sverige om något annat.

Att Folkhälsomyndigheten har en expertgrupp som varit eniga om Sveriges strategi är inte för att man handplockat likatyckande personer. Det är för att de här personerna fått möjlighet att sätta sig ner och samtala tillsammans med ledande experter inom andra områden, och fått en helhetsbild som de inte hade innan.

Jag garanterar dig att om Björn Olsen hade bjudits in till den där gruppen, och varit med från början i samtalet med Sveriges ledande experter på folkhälsa, socioekonomi, sociologi, smittskydd, datormodellering av pandemier, och fått ta del av samma dataunderlag, så hade han tyckt samma sak.

Björn hade suttit där och sagt:

- "oh shit, jag visste inte att femhundra fler barn våldtas varje dag under en lockdown".

- "jävlar, jag hade ingen aning om att flera tusen studenter hoppar av skolan med livslånga socioekonomiska konsekvenser, om man stänger skolan en månad eller två."

- "ofan, innebär den här åtgärden att hälften så många dyker upp på sin cancerscreening, med resultatet att flera hundra människor riskerar att dö i 40-årsåldern, i cancer som hade kunnat behandlas om den upptäcktes i tid?"

- "jaha? Är det så att svenskens medellivslängd minskar som högst två månader av COVID-19, men den minskar med fem år om man får 20% arbetslöshet?"

Och sen hade Björn tyckt som de andra experterna i gruppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in