Citat:
Ursprungligen postat av
Strommingen
Gråt eftersom det är en skendebatt som förvirrar ett redan förvirrat folk. Som marginellt ändrade rekommendationer skulle få viruset på andra tankar. Smittan är en realitet.
Jag håller med dig i det mesta du framför. Jag är arg för att vi inte har omfattande tester och smittspårning, just för att smittan är en realitet, med många konstiga sjukdomsförlopp. Staten har visat sig svag där agerandet kan härledas till hög svansföring, men med en bräcklig grund i allt som rör den europeiska civilisationens grundläggande ideér.
Vi har alla hamnat i en situation där vi själva måste ta ansvar. Att på egen hand värdera all den information som finns tillgänglig på nätet. Jag läser svenska, norska och danska tidningar, Atlantic, NY times och Daily Mail. En mix av gratis tidningar och ganska dyra abonnemang. Nu har jag mycket tid över, och jag litar inte på inhemska politiker, experter och media
Det har blivit varje individs eget ansvar att inhämta information, göra det som är bäst med hänsyn till olika förutsättningar som bara vi själva vet om vår ålder, hälsa, uthållighet m.m.
Under denna Coronapandemi har det varit upp till bevis om all den humanism, svenska staten marknadsfört sin skit med. Som är att jämföra med reklam för pizza eller annan bukfylla.
Min slutsats är att social distansering är det bästa och att man ska vara ute bland folk så lite som möjligt. Utan tester vet vi inte om vi själva eller andra är smittsamma eller kan insjukna. Det går inte att kontrollera smittan utan tester.
Jag har ingen lust att bli sjuk, i något läkarna inte förstår och kan bota. Jag är inte ett får, och har aldrig varit en del i en flock. Jag litar inte på folk som inte ser att jag är en enskild människa med egen vilja att leva. Jag har blivit informerad om att det finns inga garantier om att just jag får den vård jag behöver. En läskig känsla i en stat som kallar sig för humanistisk stormakt.