Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Allt som är maskat har en tendens att förvrida hjärnan. I Bjärredsfallet (paret som dödade sig själva och sina två ME-sjuka barn) skrev man att "mannen hängde i trappan iförd en sorts.......(maskat)...". Detta blev en historia där folk skrev att det kunde vara en rymddräkt, och alla möjliga fantasier. Det stod "en sorts pyjamas". Att man maskade det var väldigt onödigt kan jag tycka. Dessa fantasier, och de mest fantastiska utklädnader, höll i sig i över ett år.
I detta fall har man maskat en del av bl a SMSen mellan T och W. Detta sätter också fantasin igång. Då tror folk genast att det är sex-sms. Likaså när en vän till Wilma berättar något om Ws pappa när han hade druckit - där maskade man ett textblock också. Och genast sprider sig i tråden att Wilma blivit utsatt för sexuella övergrepp av sin far och att detta är maskat. Fantasierna når högre och högre höjder.
Tack för att du förstår min förvirrade hjärna 😁
Oh wow, det har jag inte läst men ett väldigt bra exempel på hur maskning kan fungera.
Om vi återgår till Wilma och maskningen här.
-ja det kan röra sej om sex sms då det i T’s förhör framkommer diverse saker han sagt att han vill göra med henne, sexuellt, genom sms. Vilket inte framkommer i aktbilaga 124, då det är som du vet maskat.
-absolut kan man läsa genom raderna men ärligt känns det inte som att hennes far kan ha gjort det. Har personligen pratat med en barndomsvän till W’s syster som bland annat sa att pappan jobbat mycket när de var yngre. När jag nämnde detta till barndomsvännen uttryckte denne en stark förvåning och sa ”nej absolut inte, det kan inte vara sant!”