2020-05-26, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Verkar som han planerar att ta livet av sig ?

Vi får hoppas de har uppsikt på honom så den J..... inte kommer undan
Tja, han har försökt två gånger, hamnat på sjukhus två gånger (två dagar i rad alltså). Så nu tror jag att de har koll på vad han pysslar med. Suicidövervakning är väl var femte minut eller nåt?

Tillägg: Dessa två lappar lämnade han efter sig vid dessa patetiska självmordsförsök. En lapp per gång. Alltså två lappar. Det skedde i samband med åtalet. Men det visste du väl?
Senast redigerad av Picasso2 2020-05-26 kl. 21:17.
Citera
2020-05-26, 21:17
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Allt som är maskat har en tendens att förvrida hjärnan. I Bjärredsfallet (paret som dödade sig själva och sina två ME-sjuka barn) skrev man att "mannen hängde i trappan iförd en sorts.......(maskat)...". Detta blev en historia där folk skrev att det kunde vara en rymddräkt, och alla möjliga fantasier. Det stod "en sorts pyjamas". Att man maskade det var väldigt onödigt kan jag tycka. Dessa fantasier, och de mest fantastiska utklädnader, höll i sig i över ett år.

I detta fall har man maskat en del av bl a SMSen mellan T och W. Detta sätter också fantasin igång. Då tror folk genast att det är sex-sms. Likaså när en vän till Wilma berättar något om Ws pappa när han hade druckit - där maskade man ett textblock också. Och genast sprider sig i tråden att Wilma blivit utsatt för sexuella övergrepp av sin far och att detta är maskat. Fantasierna når högre och högre höjder.

Tack för att du förstår min förvirrade hjärna 😁

Oh wow, det har jag inte läst men ett väldigt bra exempel på hur maskning kan fungera.

Om vi återgår till Wilma och maskningen här.
-ja det kan röra sej om sex sms då det i T’s förhör framkommer diverse saker han sagt att han vill göra med henne, sexuellt, genom sms. Vilket inte framkommer i aktbilaga 124, då det är som du vet maskat.

-absolut kan man läsa genom raderna men ärligt känns det inte som att hennes far kan ha gjort det. Har personligen pratat med en barndomsvän till W’s syster som bland annat sa att pappan jobbat mycket när de var yngre. När jag nämnde detta till barndomsvännen uttryckte denne en stark förvåning och sa ”nej absolut inte, det kan inte vara sant!”
Citera
2020-05-26, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ok, har aldrig hört att någon dömts i sin utevaro någonsin i Sverige. Inte ens när Lasermannen spöade sina advokater gjordes det.
Det har jag missat! Spöade han sina advokater??
Citera
2020-05-26, 21:19
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
När du säger det och jag tänker efter, så kan jag inte erinra mig om att jag läst något om hur huvudet skiljts från kroppen. Finns uppgiften i tråden?
Det beskrivs i obduktionsprotokollet i fup. Ett snitt med kniv
Citera
2020-05-26, 21:20
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:
Det var två lappar: (Exakt citat från Bohusläningens liverapportering)

Lapp 1: Breven som hittades i mannens häktescell lyder som följande
"Gud vet att jag är oskyldig, jag är ingen mördare. Jag är en fri man. Och jag ska till min kärlek. Förlåt mig mamma och pappa. Jag älskar Wilma för mycket".
Och
"Ni kommer aldrig lösa Wilmas mord, jag bestämmer över mitt eget liv"
Det sista brevet använder nu åklagaren som bevisning mot den misstänkte mannen.

Låter som ett tvättäkta suicide note. Vilket svin, "Och jag ska till min kärlek", "Jag älskar Wilma för mycket".. Om du nu älskade Wilma så himla mycket och om du nu verkligen är oskyldig som han påstår, varför i helvete hjälpte du inte till o leta efter henne? Varför beter du dig som en kryptisk råtta i förhör istället för att samarbeta? Vilket satans pack
Citera
2020-05-26, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Jag har delegerat medicin utan en minuts vårdutbildning eller ens genomgång. Jag fick fylla i en blankett och min dåvarande chef kråkade den så var det klart. Tog 3 minuter.
Ja,men det är ju inte rätt sätt,nu vet inte jag vad Tishko har för utbildning och rätt att delegera,möjligt bara Apo dos,med hjärt/blodtrycksmediciner mm ,nog inget avancerat...
Citera
2020-05-26, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngryDane
Vemas har begyndt en ny tråd der du og hen kan bekræfte varandra i ahmeds oskyld.

Axlarna som bærer skylden for mordet på Wilma er ahmeds, og dom sinnessjuka politikere som lukkede blatten og hens pseudofamilie ind i sverige.
Javel, jag och vemsa och marilo kan dryfta Tishkos taskiga öde någon stans. Tänk, om TA ex.vis Inte hade råkat bo just i sossekommunen Ua, utan i ex.vis Kungsbacka? Då hade han nog inte suttit där han sitter, nu!
Citera
2020-05-26, 21:23
Medlem
Citat:
Jag kan svara på det: Han har rökt sönder hjärnan, han är en kontrollerande kille som har taskig självkänsla, han ÄGER sina flickvänner. De är SAKER för honom. Han har en kvinnosyn som är typisk för dessa killar. Billy var likadan exvis. Dessa killar skaffa väldigt unga flickor som de kan forma efter sitt eget huvud. Klä dig inte si och klä dig inte så. Öppna inte käften förrän du får tillstånd. Jag skall ha totalkoll på ditt mobilinnehåll. Prata inte med andra killar. umgås inte med den kompisen eller den där kompisen. Osv osv.

Blir bara så trött.
Håller med dig 100%. Tror att han är precis så. Low life...
Citera
2020-05-26, 21:28
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Förklara vad ni menar, annars är det ju helt tomma "argument" ni kommer med.
Din teori ang att blodet återfuktats..det är extra kontrollerat att blodet inte torkat.
Du vet kanske, eller inte att blod koagulerar, trombocyternas uppgift och det kan och ÄR kontrollerat så din teori är utesluten..
Det hade du lärt dig om du verkligen läst på om blod och dess ”beståndsdelar”
Så alltså, blodet han trampat i var färskt vid tillfället..
Citera
2020-05-26, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Det beskrivs i obduktionsprotokollet i fup. Ett snitt med kniv
De färska skadorna på badrumsgolvet vara också tydligt gjort av kniv.
Citera
2020-05-26, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Det där har jag lurat på lite, det kan varit så han varit ute, men medvetet lämnat mobiltelefon hemma. Mycket av denna tid har han kunna sopa undan både ett och annat.

Jag dagdrömmer här, men t ä n k om poliserna som körde hem honom hade fått reda på sammanhanget med W var eftersökt under eller innan färden med T mot Uddevalla och bestämt sig för att följa med upp för att kontrollera ett och annat själva mordaftonen. Då hade där inte varit så snyggt och städat killgissar jag.

Men hon var ju aldrig saknad under torsdagen?
Citera
2020-05-26, 21:33
Medlem
DARYLs avatar
Efter att ha läst FUP måste jag säga vilket typiskt MENA ungdoms-beteende den där Tischo har. En skrytsam gangster-wannabe som tycker han är framgångsrik när han egentligen är världens loser:

Ingen utbildning (troligen)
Inget riktigt jobb (dåligt betald timvikarie-slav på hemtjänsten)
Ingen bil. 23 år och ingen bil?
Äger inget (hyreslägenhet i fattiga delen av Uddevalla), alltid pank. Ändå skall det köpas märkeskläder.
Ljuger i ESTA så han inte kommer in i USA (nu kommer det aldrig att ske)
Tar droger.
Tigger pengar av tjejens farsa.
Generös om han vill ha något av motparten, annars ärkesnål.

Dessutom (mer MENA style):
Falsk: Inställsam när han får som han vill, annars aggressiv. Pappan likadan tydligen.
Dålig kvinnosyn. Kan inte acceptera att tjejen gör slut, kallar sin tjej för hora etc.
Bekväm. "Tischo är inte den som vill inte smutsa ner sig".
Tror han vet bättre än alla andra fast han har noll koll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in