2020-05-26, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Jag tror att du inte har riktigt har förstått problematiken med COVID-19 och dess påverkan på det svenska samhället. Vi räddar ju också folk efter en bilolycka, eller hur?

..och samma gör vi och skall vi fortsätta göra när det gäller personer som insjuknar i Covid 19.
Den avgörande skillnaden är dock att globalt tillåts trafiken löpa och inga bilar eller långtradare sätts i karantän i normalläge.

Dock så stänger världen ned när de står inför en smitta som är lika dödlig som trafiken i världen för den avgörande stora grupp människor som inte tillhör riskgrupp.

Det är helt absurt om man tar hänsyn till fakta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Du måste vara eftetbliven? Ärligt! Du ställen denna fråga dag efter dag och erhåller samma svar. Ändå begriper du inte?

De länder som nu öppnar upp hade för avsikt att göra precis som de gör nu. Det ingår så att säga instrategin.

Så du tror viruset försvinner för att du gömmer bakom en Sten??😀
Citera
Medlem
Hur kan andra länder vara effektiva med testning och smittspårning? Och hur kan Sverige vara så odugligt?
Citera
2020-05-26, 15:06
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Ingen gör som sverige.
Anders Tegnell ska åtalas för folkmord...
Vi är många som förlorat våra äldre nära och kära det räcker nu......

Tror du Tegnell står ensam bakom de beslut som tas?
Senast redigerad av MeggieCleary 2020-05-26 kl. 15:09.
Citera
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Vad jag hört kommer dom flesta kunna få sin senester i sommar, man trodde inte det i början av pandemin.
Ackis i Uppsala har stängt tillfälliga Covid19 avdelningar som man hade öppnat tillfälligt, trycket har minskat Mao
Så sluta o fantisera om drama som inte existerar
Andra avdelningar har ju lagt ner icke brådskande behandlingar. Vad gör personalen där och och om de nu bromsar fokuset på covid, kommer de börja ta emot icke akuta patienter igen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja, jag hör det. Tydligt.

Beskriiiv gärna för oss andra som är less på att titta på Goddag Yxskaft-konferenserna.. 🙏🌹🌹
Citera
2020-05-26, 15:07
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpiralenSpiralen
Ja, man borde följa de goda exemplen.

Med ersättning till riskgrupper tror jag det beror på att i Sverige får de rkna med att den ska betalas ut i åratal. I Danmark kanske bara några månader.
Ja, eller så fördröjer de beslutet tills skolorna går på sommarlov. De skulle kanske inte ha ”råd” med ett större personaltapp?
Citera
2020-05-26, 15:08
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Många här har bidragit till den sjuka hetsen mot Tegnell. Skäms! Man kan framför kritik på ett vettigt sätt.

Ingen här har diskuterat att mordhota Tengele.

Dock är han indirekt o moraliskt ansvarig för tusentals döda o förtjänar all kritik han får här
Citera
2020-05-26, 15:08
Medlem
Antalet nya smittade enligt plats.se = 525
Inte bra.
Citera
2020-05-26, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Är du totalt blåst? Har du någonsin hört talas om en lockdown som varar för evigt? Någon gång när situationen är hanterbar lättar man på restriktionerna, det innebär inte att man kopierar Svenska strategin, faktum att man stängde ner till att börja med talar precis för motsatsen men det är så klart inte lätt att förstå av någon som har ett intellekt som får amöborna i diskhon att känna sig smarta.
Att vi fick in smittan i äldreboenden har inget med hur vi agerade o göra....
Det hade blivit höga dödssiffror ändå
Citera
2020-05-26, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Ok, är du inne på att nedgången fortsätter ?
Jag är lite inne på det också, den uppskattade eftersläpningen blir för stor om DET FAKTISKT pågår en nedgång, motsvarande tvärt om vid uppgång.

Det kluriga är ju att inlagda måste fortsätta neråt om dödsfallen skall fortsätta minska.
Stockholm är ju nere på 50% av antalet inlagda för en månad sedan ungefär. Det borde innebära ungefär 50% färre döda också. Kanske något lägre då många svaga på äldreboenden redan tyvärr är döda.
Men om trenden för inlagda fortsätter ner, så måste ju dödsfallen minska i samma omfattning..
Citera
2020-05-26, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Vad jag hört kommer dom flesta kunna få sin senester i sommar, man trodde inte det i början av pandemin.
Ackis i Uppsala har stängt tillfälliga Covid19 avdelningar som man hade öppnat tillfälligt, trycket har minskat Mao
Så sluta o fantisera om drama som inte existerar
Jag fantiserar inte jag jobbade själv inom vården tidigare och har flera vänner som fortfarande gör det och återberättar bara vad de har berättat för mig angående sin arbetssituation. Sen ser det säkert olika ut på olika platser i landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in