Citat:
Ursprungligen postat av
outoftheblue
Överlag skulle jag tro att kvinnorna befinner sig mer i beroendeställning eftersom de behöver en inkomst medan det från mannens sida bör betraktas som en slags lyxkonsumption (olaglig därtill) att betala för sex.
- Jag förkastar alla påståenden att kvinnan skulle vara ett offer i prostitutionen. Sådant tänkande bygger på feministiska doktriner om "könsmaktsordning" och liknande. Rubriceringen "oaktsam våldtäkt" låter som trams.
Citat:
Ursprungligen postat av
outoftheblue
I just det här fallet finns dessutom misstankar om koppling till människohandel.
- Ifall prostitutionen sker av tvång, så är situationen en helt annan. I så fall saknar kvinnan givetvis skuld. Slavhandel behöver motverkas kraftfullt.
Citat:
Ursprungligen postat av
outoftheblue
Bara på misstankestadiet an så länge men utreds av åklagare:
https://mitti.se/nyheter/paolos-misstankt-manniskohandel/?omrade=ostermalm
Paolo Robertos sexköp utreds som misstänkt människohandel
Citat:
Ursprungligen postat av
outoftheblue
Det är lätt att tänka på sexköp som något helt annat än coronapandemin, men samtidigt måste det vara julafton för ett virus som vill spridas. Kontakten mellan sexköpare och prostituerad är till exempel mer långvarig och närgången än den flyktiga, distanserad kontakten mellan en kund som köper en liter mjölk i en matbutik och kassören bakom sin plexiglasskärm!
- Att det finns en smittorisk inser jag.
Det som jag inte förstod, var att du lade den huvudsakliga skulden för epidemin på prostitution. Du gick så långt att du lade större skuld på sexköparna, än på Anders Tegnell, som har vilselett allmänheten om Covid-19's egenskaper.
Resonerar du utifrån en vilja att begränsa Covid-19? Eller resonerar du utifrån feministiska dogmer?
Citat:
Ursprungligen postat av
outoftheblue
Det diskuteras om covid-19 är sexuellt överförbart efter att man detekterat virus i smittade mäns sperma, men även utöver det verkar sexuellt umgänge innebära en uppenbar risk för överföring av smitta med tanke på den närhet och kroppskontakt det innebär.
- Jovisst. Så mycket förstod jag.
Jag kunde däremot inte förstå att du klandrade enbart den manliga parten för smittorisken. Är inte båda parter delaktiga i att eventuellt överföra smitta? När du klandrar specifikt mannen, bygger du ditt resonemang på att viruset kan finnas i mannens sädesvätska? Eller bygger ditt resonemang på en feministisk syn på könen, där det ena könet alltid är skyldigt och det andra könet alltid saknar skuld?
Citat:
Ursprungligen postat av
outoftheblue
Vad tror du innebär större risk för smitta, en resa i samma tunnelbanevagn som en smittad eller motsvarande tid av sexuellt umgänge med personen ifråga?
- Resan med tunnelbanan förefaller som en mycket mindre smittorisk. Men det kompenseras till viss del av att det finns många fler potentiella mottagare av smittan i tunnelbanan.
Citat:
Ursprungligen postat av
outoftheblue
Och hur många tror du ärligt redogör för sina illegala sexköp under en smittspårningsutredning?
- Med tanke på sexköpslagen, så är det förmodligen ganska få som vill samarbeta med smittspårnings-utredarna. Det borde lagstiftarna ha tänkt på när dom införde sexköpslagen. Lagstiftarna kanske inte kunde förutse Covid-19, men däremot borde det ha varit uppenbart för lagstiftarna att sexköpslagen skulle kunna bli ett hinder för spårning av könssjukdomar.
Citat:
Ursprungligen postat av
outoftheblue
Undrar hur många män per dag som köper sex i Sverige, mitt under brinnande pandemi, och hur stor del av smittspridningen det står för?
- Nej, jag vet inte hur många som köper sex, men jag misstänker att det är ganska många, eftersom vi lever i ett feministiskt samhälle. Feminismen har ägnat lång tid åt att skuldbelägga alla uttryck för manlig heterosexualitet. Att söka sig till prostituerade kvinnor, erbjuder männen fördelen att dom inte behöver känna skam för att ha sexuellt intresse av en kvinna. I övriga samhället ses manlig heterosexualitet som någonting oönskat. En man som visar sexuellt intresse för en kvinna, löper alltid risken att anklagas för "sexuella trakasserier". Kvinnan sitter ensam på makten att bestämma vad som utgör "sexuella trakasserier". Feminismens krig mot manlig heterosexualitet har förstört relationen mellan könen, och skapat en mer gynnsam marknad för prostitution.
Stabila äktenskap är en bättre form av sexuellt umgänge ur smittskyddssynvinkel.
Citat:
Ursprungligen postat av
outoftheblue
Mig veterligen har FHM inte räknat på det än, kanske eftersom det är något som inte borde existera.
- Ifall man anser att prostitution inte borde existera, så borde man klandra båda parter. Att bara klandra ena könet, låter som ett uttryck för feminism. Jag spyr på feminism. Det är en raktigenom ond ideologi, som har fått katastrofalt genomslag i samhället, med hjälp av ljugande journalister. Journalistkåren har ljugit dag och natt för att genomdriva sitt politiska program, varav feminismen är en komponent.
Kanske kan Covid-19 hjälpa till att exponera journalistkårens enorma oärlighet?