2020-05-26, 12:58
Medlem
Ursprungligen postat av Iakttagaren-2019
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Ja lögnen att "inga under 70 år blir sjuka" sprids just nu av MSB. Känner 2 i 40 års åldern som knappt kunde andas under 1 månad. Mycket, mycket sjuka. En av dem med kvarstående skador.

Ja, förbannad lögn och propaganda, från MSB? , oavsett vem det kommer ifrån.

I t.ex. AB rapporteras varje dag hur många som dött med viss ålder :

Igår rapporterades :

1 person 0-9 år
8 personer 20-29 år
12 personer 30-38 år
38 personer 40-49 år

Alltså har totalt hittills dött 59 personer under 50 år av covid19 i Sverige.

122 personer 50-59 år
287 personer 60-69 år

Alltså har totalt hittills dött 468 personer under 70 år av covid19 i Sverige.

Det är dubbelt så många än som dött i Norge ( alla åldrar ). ( 235 personer har dött i Norge)

TEGNELL – EXPERIMENTET FORTSÄTTER !

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...aste-siffrorna

Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Skulle verkligen vilja ha data på dessa fall, speciellt var de kommer ifrån.
Alla jag sett info om har varit invandrare.

Inget som PK-media vill upplysa om och döljs noga av de 3 statsmakterna.
Citera
2020-05-26, 12:59
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Det dör fortfarande för många dagligen i Sverige, men man ser att det går åt rätt håll. Färre och färre varje vecka och våra grannländer verkar vara nästan helt klara med spridningen.

Jag börjar tro att det inte kommer bli en andra eller tredje våg. Viruset har muterats så mycket att det vi ser nu är det vi får, hoppas i alla fall på det. Hade varit jävligt skönt om vi kunde komma ur detta skiten och dra igång allas ekonomier på allvar igen.

Kan lova dig att det blir flera infektionsvågor av COVID-19 tills vi antingen har en flockimmunitet eller vaccin. Viruset dör inte bara när det fortfarande har värdar att infektera.
Citera
2020-05-26, 13:01
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
De stora tidningarna har rapporterat om att såväl yngre barn har avlidit och att 2 tonåringar vårdas på IVA i Gbg. Dessutom att flertalet friska 30-40 åringar blivit rejält sjuka. Sjuksyrran som var 29 år som avlidit.

SÅ vad är det MSB just nu mörkar? Du menar myndigheten för samhällsberedskap (som brukar förkortas MSB)? Har de tagit bort yngre och barn som avlidit eller vårdats på IVA i statistiken?
Det är inte två tonåringar på iva i Gbg, en tonåring samt ett barn i yngre mellanstadie-åldern.

Dessutom var sjuksystern 39 år, inte 29.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2020-05-26 kl. 13:25.
Citera
2020-05-26, 13:01
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Överlag skulle jag tro att kvinnorna befinner sig mer i beroendeställning eftersom de behöver en inkomst medan det från mannens sida bör betraktas som en slags lyxkonsumption (olaglig därtill) att betala för sex.

- Jag förkastar alla påståenden att kvinnan skulle vara ett offer i prostitutionen. Sådant tänkande bygger på feministiska doktriner om "könsmaktsordning" och liknande. Rubriceringen "oaktsam våldtäkt" låter som trams.

Citat:
I just det här fallet finns dessutom misstankar om koppling till människohandel.

- Ifall prostitutionen sker av tvång, så är situationen en helt annan. I så fall saknar kvinnan givetvis skuld. Slavhandel behöver motverkas kraftfullt.

Citat:
Bara på misstankestadiet an så länge men utreds av åklagare:

https://mitti.se/nyheter/paolos-misstankt-manniskohandel/?omrade=ostermalm

Paolo Robertos sexköp utreds som misstänkt människohandel

Citat:
Det är lätt att tänka på sexköp som något helt annat än coronapandemin, men samtidigt måste det vara julafton för ett virus som vill spridas. Kontakten mellan sexköpare och prostituerad är till exempel mer långvarig och närgången än den flyktiga, distanserad kontakten mellan en kund som köper en liter mjölk i en matbutik och kassören bakom sin plexiglasskärm!

- Att det finns en smittorisk inser jag.

Det som jag inte förstod, var att du lade den huvudsakliga skulden för epidemin på prostitution. Du gick så långt att du lade större skuld på sexköparna, än på Anders Tegnell, som har vilselett allmänheten om Covid-19's egenskaper.

Resonerar du utifrån en vilja att begränsa Covid-19? Eller resonerar du utifrån feministiska dogmer?

Citat:
Det diskuteras om covid-19 är sexuellt överförbart efter att man detekterat virus i smittade mäns sperma, men även utöver det verkar sexuellt umgänge innebära en uppenbar risk för överföring av smitta med tanke på den närhet och kroppskontakt det innebär.

- Jovisst. Så mycket förstod jag.

Jag kunde däremot inte förstå att du klandrade enbart den manliga parten för smittorisken. Är inte båda parter delaktiga i att eventuellt överföra smitta? När du klandrar specifikt mannen, bygger du ditt resonemang på att viruset kan finnas i mannens sädesvätska? Eller bygger ditt resonemang på en feministisk syn på könen, där det ena könet alltid är skyldigt och det andra könet alltid saknar skuld?

Citat:
Vad tror du innebär större risk för smitta, en resa i samma tunnelbanevagn som en smittad eller motsvarande tid av sexuellt umgänge med personen ifråga?

- Resan med tunnelbanan förefaller som en mycket mindre smittorisk. Men det kompenseras till viss del av att det finns många fler potentiella mottagare av smittan i tunnelbanan.

Citat:
Och hur många tror du ärligt redogör för sina illegala sexköp under en smittspårningsutredning?

- Med tanke på sexköpslagen, så är det förmodligen ganska få som vill samarbeta med smittspårnings-utredarna. Det borde lagstiftarna ha tänkt på när dom införde sexköpslagen. Lagstiftarna kanske inte kunde förutse Covid-19, men däremot borde det ha varit uppenbart för lagstiftarna att sexköpslagen skulle kunna bli ett hinder för spårning av könssjukdomar.

Citat:
Undrar hur många män per dag som köper sex i Sverige, mitt under brinnande pandemi, och hur stor del av smittspridningen det står för?

- Nej, jag vet inte hur många som köper sex, men jag misstänker att det är ganska många, eftersom vi lever i ett feministiskt samhälle. Feminismen har ägnat lång tid åt att skuldbelägga alla uttryck för manlig heterosexualitet. Att söka sig till prostituerade kvinnor, erbjuder männen fördelen att dom inte behöver känna skam för att ha sexuellt intresse av en kvinna. I övriga samhället ses manlig heterosexualitet som någonting oönskat. En man som visar sexuellt intresse för en kvinna, löper alltid risken att anklagas för "sexuella trakasserier". Kvinnan sitter ensam på makten att bestämma vad som utgör "sexuella trakasserier". Feminismens krig mot manlig heterosexualitet har förstört relationen mellan könen, och skapat en mer gynnsam marknad för prostitution.

Stabila äktenskap är en bättre form av sexuellt umgänge ur smittskyddssynvinkel.

Citat:
Mig veterligen har FHM inte räknat på det än, kanske eftersom det är något som inte borde existera.

- Ifall man anser att prostitution inte borde existera, så borde man klandra båda parter. Att bara klandra ena könet, låter som ett uttryck för feminism. Jag spyr på feminism. Det är en raktigenom ond ideologi, som har fått katastrofalt genomslag i samhället, med hjälp av ljugande journalister. Journalistkåren har ljugit dag och natt för att genomdriva sitt politiska program, varav feminismen är en komponent.

Kanske kan Covid-19 hjälpa till att exponera journalistkårens enorma oärlighet?
Citera
2020-05-26, 13:03
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Kan lova dig att det blir flera infektionsvågor av COVID-19 tills vi antingen har en flockimmunitet eller vaccin. Viruset dör inte bara när det fortfarande har värdar att infektera.

Gäller det bara Sverige?
Citera
2020-05-26, 13:08
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Eftersom många taxichaffisar som hänger på Arlanda ofta är somalier och araber är det inte konspiratoriskt att tro att de kan ha fått in smittan i Rinkeby den vägen. Sen har naturligtvis faktorer som trångboddhet, ligga med rumpan i vädret tillsammans i en moskeé, umgänge mellan generationer, vidskeplighet och analfabetism spelat en roll. Men den svagaste länken i kedjan borde som sagt ha varit taxichaffisar och busschaufförer på Arlanda.
Inte så mycket Somalier som kör taxi vad jag märkt.

Mer troligt att många i området besökt Iran eller Kina och dragit hit det efter jullovet redan innan vi registrerade det första fallet. Sedan har de smittade jobbat i hemtjänsten och dragit runt det i området utan att veta om det.

I moské håller man ett visst avstånd. Då är nog kyrkor värre smitthärdar. Eller en vanlig fest där man skakar hand och kramas.
Citera
2020-05-26, 13:11
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Vi har en utbredd naturlig immunitet mot vattkoppor. Det hindrar inte den sjukdomen från att överleva. Utan vaccin så kommer denna inte försvinna.
Senast redigerad av Bortamatchen 2020-05-26 kl. 13:17.
Citera
2020-05-26, 13:12
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Enligt DN artikeln fick privatpersonen betala 1570 kronor för att få testa sig hos det privat vårdbolag. Jag tror att de flesta inte har råd med 1570 kronor ur egen ficka för ett test som kanske inte ger alla svar.

Håller med! Jag skulle aldrig betala för ett sånt där test. Vad ska jag med informationen till liksom?

Jag skulle göra testet om jobbet pröjsar och jag får göra det på arbetstid.
Citera
2020-05-26, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Såg nån sajt där det stod att sverige hade högst dödlighet per 100 000. Och sverige låg på cirka 7. Vilket alltså blir cirka 700 på en vecka. Det är ett snitt på cirka 100 om dagen. Vilket i sin tur inte ens är nära sanningen. Hur det är med siffror från tex Belgien vet jag inte men stämmer inte vår lär ju inte deras heller stämma. Vad vet jag. Tror man inte ska jämföra dödssiffror mellan länder allt för mycket då det ofta är helt olika rapporteringsätt.

Jag är glad åt att svenska dödstalen minskar snabbt. Det är det viktiga.

Jo , tyvärr sant.

Vv läs på t.ex
titta på sajten https://www.worldometers.info/coronavirus/

där ser du att Sverige ligger på 6:e plats över döda per 1 miljon invånare. (då man räknar bort smånationerna Andorra och San Marino, annars på 8:e plats).
Snart lär vi passera Frankrike !!
Citera
2020-05-26, 13:14
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
De stora tidningarna har rapporterat om att såväl yngre barn har avlidit och att 2 tonåringar vårdas på IVA i Gbg. Dessutom att flertalet friska 30-40 åringar blivit rejält sjuka. Sjuksyrran som var 29 år som avlidit.

SÅ vad är det MSB just nu mörkar? Du menar myndigheten för samhällsberedskap (som brukar förkortas MSB)? Har de tagit bort yngre och barn som avlidit eller vårdats på IVA i statistiken?
Som jag förstod artikeln så dog sjuksyrran hemma. Förloppet kan som bekant gå snabbt utför när det blir problem.
Citera
2020-05-26, 13:17
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Gäller det bara Sverige?

Nej, det gäller inte bara Sverige utan hela världen. Dock ser jag stora skillnader mellan den första vågen som vi nu lever inom och kommande vågor.
Dock handlar det också om hur COVID-19 utvecklas. Kommer viruset att bli aggressivare eller mer som en influensa?
Citera
2020-05-26, 13:20
Medlem
JustBecauses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iakttagaren-2019
Jo , tyvärr sant.

Vv läs på t.ex
titta på sajten https://www.worldometers.info/coronavirus/

där ser du att Sverige ligger på 6:e plats över döda per 1 miljon invånare. (då man räknar bort smånationerna Andorra och San Marino, annars på 8:e plats).
Snart lär vi passera Frankrike !!

...och alla länder räknar på samma sätt...eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in