2020-05-26, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jensaolsson92
Hur mycket av förundersökningen vet T om, eller är allt detta som framförs nu första gången? Tänkte att man annars hinner kommer på olika historier?

Ju närmare åtal man kommer desto mer delgivs den misstänkte och dennes advokat. När sedan åtal väcks får dom tillgång till ALLT. Alla förhör, alla bilder, alla tekniska analyser osv.

Så svar på frågan: Han vet om allt. Ingenting som redovisas idag är nytt för honom.
Citera
2020-05-26, 11:19
Medlem
Jag tycker helt klart det framkommer mer smådetaljer som bygger ihop en kedja av indicier som kommer vara OERHÖRT svårt att ljuga sig fri ifrån...

Från aftonbladet:

Nu får vi se en bild på honom från McDonalds, och framförallt fokuserar åklagaren på ett par skor som han har på sig och även jeans där Wilmas nyckel sedan påträffas. Och skorna har alltså blod på sig.

- Det är det som ska visas med McDonaldsfilmen, säger åklagaren.
Citera
2020-05-26, 11:20
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Vad rolig han måste se ut med två vänsterfötter. Besvärligt att gå med.
Skämt åsido. Behöver inte vara T som utfört mordet. Han kan ha klafsat runt där. Jag säger igen: Vem är så ofantligt dum att man behåller huvudet om man mördat o styckat en människa? Bara det räcker för mej att luta åt att någon vill sätta dit T.

Vi kan göra ett experiment. Du mördar någon och sen så kan vi alla andra sitta här och ställa exakt den typen av frågor om dig, när det visar sig att du inte hunnit städa undan alla spår på fyra dagar. Är du med?

Trams åsido, att huvudet blev kvar var nog inte en del av planen. Det kanske bara blev så? Han kanske tog av huvudet för att lättare få in kroppen i en bil, eller så hade han föreställningar om att det var lätt att stycka. Han kan ha glömt huvudet där i väskan, med tanke på allt han måste fixa och alla människor som va efter honom. Visst, det är dumt, men du får också tänka dig att det är en ganska extrem situation han är i. Att han grovt överskattar sig själv är ju också genomtydligt i förhör.
Citera
2020-05-26, 11:23
Medlem
Sätter en TV peng på att hans förklaring kommer vara att en farlig man, med oerhört stort "våldskapital" är utföraren utav mordet och han har "passivt" tittat på...Och han inte vågar nämna denne "våldsvärkare" vid man av rädsla för sina anhöriga välmående.
Citera
2020-05-26, 11:24
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Skämt åsido. Behöver inte vara T som utfört mordet. Han kan ha klafsat runt där. Jag säger igen: Vem är så ofantligt dum att man behåller huvudet om man mördat o styckat en människa? Bara det räcker för mej att luta åt att någon vill sätta dit T.

”Klafsat runt där”?
Att huvudet finns är ingen markör för något. Däremot har han enligt vittnen uppträtt påverkat.
Troligen har stress och röka tagit ut sin rätt när det gäller de kognitiva funktionerna. Troligen mest pga tidsbrist.

Min erfarenhet av dina inlägg är tyvärr att du alltid tar mördarns parti och vill fria dessa.
Oavsett bevisning. Så och i bl.a Lena Wesströmtråden.
Citera
2020-05-26, 11:29
Medlem
bozze4evigts avatar
Citat:

Visst är det märkligt att huvudet lämnas kvar, eller om det t ex har planterats där.

Men tycker du hans agerande i samtliga förhör tyder på att han är oskyldig?
Det aset svarar inte på frågor, försöker ta livet av sig själv och skriver lappar om att mordet aldrig kommer att lösas.

Ja han är säkert oskyldig
Citera
2020-05-26, 11:34
Bannlyst
Nu berättar åklagaren om den 28 november, då kroppsdelen hittades i lägenheten. Denna hittades alltså nio dagar efter att polisen först fick tillträde till lägenheten

Helt Otroligt dåligt polisarbete.
Fanimej sämre än när dom hittade Lena W 150 meter hemifrån.
Citera
2020-05-26, 11:35
Medlem
sarcastic.bastards avatar
Orkar inte ta mig igenom fupen.
Hur ser han ut? Nån som har bild på honom?
Citera
2020-05-26, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Nu berättar åklagaren om den 28 november, då kroppsdelen hittades i lägenheten. Denna hittades alltså nio dagar efter att polisen först fick tillträde till lägenheten

Helt Otroligt dåligt polisarbete.
Fanimej sämre än när dom hittade Lena W 150 meter hemifrån.
I början tyckte jag det också. Men när man berättar att man var där två gånger och enbart för att spårsäkra, så förstår jag bättre. Och kriminalsökshundarna reagerar inte på lik. Och vi har tydligen inga sådana i Sverige sen ett år tillbaka.
Citera
2020-05-26, 11:45
Medlem
T34Panzers avatar
” Båda likhundarna markerade då i den misstänktes vindsförråd. Den misstänkte mannen tittar ner när åklagaren säger detta i rättssalen.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/GGkKpV/larmen-om-ex-pojkvannen--kvallen-da-wilma-mordades

Förra gången han tittade ner när Åk sade något var när det nämndes att ett duschdraperi saknades...
han har sannerligen ett dåligt pokerface
Citera
2020-05-26, 11:46
Medlem
Horrorgrams avatar
Som jag visste och som jag sagt tidigare, nya bevis har nu framkommit.

"Den misstänkte gärningsmannen ler i samband med att filmen startar i rättssalen." Vidriga jävla äckel.
Citera
2020-05-26, 11:47
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
” Båda likhundarna markerade då i den misstänktes vindsförråd. Den misstänkte mannen tittar ner när åklagaren säger detta i rättssalen.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/GGkKpV/larmen-om-ex-pojkvannen--kvallen-da-wilma-mordades

Förra gången han tittade ner när Åk sade något var när det nämndes att ett duschdraperi saknades...
han har sannerligen ett dåligt pokerface

Han är väl fullproppad med lugnande mediciner efter självmordsförsöket. Att ens försöka läsa av något från den här imbecillen i domstolen känns ju överflödigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in