2020-05-25, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arabfarmor
Då har man åkt dit, troligtvis?

Jag var nu i helgen ute en vända på stan med ett par vänner, vi krökade på ordentligt ute i solen och åt heller ingenting på hela dagen. Efter att vi slutar på en hemmafest runt kl 22 så har jag inget minne kvar förutom att jag vaknar inne i ett ”skyddsrum” runt 00 på en tunnelbanestation med 2 ordningsvakter som går igenom allt jag har på mig. Där hittade dom ca 1g hasch och polisen kallades dit. Jag har minnesluckor av hela händelseförloppet. Men kommer ihåg att jag fick följa med till station och lämna pissprov men sen släpptes på st görans. Där blåste jag 1.5 promille och fick sedan gå. Pisset lär visa positivt. Vad kan jag förvänta mig för straff?
Kan inte komma ihåg en ända konversation som jag hade med polisen den kvällen, så vet inte om jag erkänt någonting alls. Prövade att ringa polisen idag men dom lämnade inte ut något över tlf..
Ska man förbereda sig för eventuellt förhör?

Är helt ostraffad sen innan och 21+

Du kommer dömas för ringa narkotikabrott. 30-40 dagsböter + förekomst i brottsregistret i 5 år.
Citera
2020-05-26, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insideoutman
Du kommer dömas för ringa narkotikabrott. 30-40 dagsböter + förekomst i brottsregistret i 5 år.

Okej, och hur kommer detta att gå tillväga? Har som sagt väldigt vagt minne av hela händelseförloppet, försöker se om jag kan fiska fram mer information men kan inte få fram någonting varken från polisen eller journal (iom att jag släpptes på st görans och fick sitta med en läkare och blåsa).

Kommer det en faktura på posten och vips så var man stämplad knarkare? Blir det inget förhör, eller det kanske snutarna körde medans jag satt i baksätet med 2.0 promille påväg till station?
Citera
2020-05-26, 10:49
Medlem
Har förstått att polisen efter förhör med misstänkt kan ändra brottsrubriceringen. Men kan de ändra till ett ett mer allvarligt brott också?
Citera
2020-05-27, 21:41
Medlem
Citat:
Okej, och hur kommer detta att gå tillväga? Har som sagt väldigt vagt minne av hela händelseförloppet, försöker se om jag kan fiska fram mer information men kan inte få fram någonting varken från polisen eller journal (iom att jag släpptes på st görans och fick sitta med en läkare och blåsa).

Kommer det en faktura på posten och vips så var man stämplad knarkare? Blir det inget förhör, eller det kanske snutarna körde medans jag satt i baksätet med 2.0 promille påväg till station?
Du kommer kallas på förhör. De håller aldrig förhör när personen ifråga är under påverkan av något.
Citera
2020-05-28, 20:40
Medlem
Jag undrar om jag skulle kunna bli dömd för följande:

(Jag nekar till misshandeln.)
(Jag ska till huvudförhandling snart.)

Jag är misstänkt för misshandel. Jag ska ha misshandlat den personen jag bor med.
Jag bor alltså med personen. Personen är en släkting till mig.
Misshandeln ska ha ägt rum i bostaden vi bor i.
Personen säger att jag har strypt denne i 1 minut, men jag hävdar att vi bara har bråkat med varandra genom att skrika på varandra i 30 sekunder. Inget fysiskt. Personen ska inte ha blivit medvetslös men fått andnöd hävdar personen.
Jag var dessutom inte hemma när polisen kom, utan gick någon annanstans efter bråket, och kom sedan tillbaks.
Det gick cirka 2 timmar mellan bråket och att jag pratade med polisen.

Efter händelsen så ska fotografier tagits på personens hals där man ser en liten rodnad på ena sidan av halsen.
Ett videoförhör på plats efter bråket ska också ha genomförts enbart med personen för att ta reda på sinnesstämningen på personen.
Inga andra bevis finns, ingen har sett/hört något.

Jag bor med personen som jag nämnt tidigare. Vår relation är dålig i övrigt, mycket skrik regelbundet men inget fysiskt. Denna personen kan dock kasta med saker i ren frustration, och hävdar att jag ska betala för alla grejer som förstörts för att det är jag som startar bråken. Detta är dock inget som har med misshandeln att göra utan bara lite övrig fakta.

Personen har snackat mycket skit i övrigt i förhöret om mig och dessutom blivit avskedad på sitt gamla jobb för skitsnackning av arbetskollegorna.

Vi är annars helt vanliga Svenssons, inga droger eller andra problem involverade.
Personen jobbar och jag går på universitet.

Jag tycker själv att det inte borde gå att döma mig för misshandel utifrån ovan.
En dom kan slå hårt mot mig när jag väl ska söka jobb efter utbildningen, är det något som tas i beaktande i tingsrätten när det nu står ord mot ord utan god bevisning?

Vad tycker flashback?
Senast redigerad av kukkarusellen 2020-05-28 kl. 21:32.
Citera
2020-05-28, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukkarusellen

Jag är misstänkt för misshandel. Jag ska ha misshandlat den personen jag bor med.
Personen säger att jag har strypt denne i 1 minut, men jag hävdar att vi bara har bråkat med varandra genom att skrika på varandra i 30 sekunder. Inget fysiskt. Personen ska inte ha blivit medvetslös men fått andnöd hävdar personen.
Jag var dessutom inte hemma när polisen kom, utan gick någon annanstans efter bråket, och kom sedan tillbaks.

Efter händelsen så ska fotografier tagits på personens hals där man ser en liten rodnad på ena sidan av halsen.
Ett videoförhör på plats efter bråket ska också ha genomförts enbart med personen för att ta reda på sinnesstämningen på personen.

Jag bor med personen som jag nämnt tidigare. Vår relation är dålig i övrigt, mycket skrik regelbundet men inget fysiskt. Denna personen kan dock kasta med saker i ren frustration, och hävdar att jag ska betala för alla grejer som förstörts för att det är jag som startar bråken. Detta är dock inget som har med misshandeln att göra utan bara lite övrig fakta.

Personen har snackat mycket skit i övrigt i förhöret om mig och dessutom blivit avskedad på sitt gamla jobb för skitsnackning av arbetskollegorna.

Vi är annars helt vanliga Svenssons, inga droger eller andra problem involverade.

Jag tycker själv att det inte borde gå att döma mig för misshandel utifrån ovan.
En dom kan slå hårt mot mig när jag väl ska söka jobb efter utbildningen, är det något som tas i beaktande i tingsrätten när det nu står ord mot ord utan god bevisning?

Vad tycker flashback?

Varför bor du fortfarande kvar med personen i fråga?
Citera
2020-05-28, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allegera
Varför bor du fortfarande kvar med personen i fråga?

Jag har för tillfället ingenstans att ta vägen.
Jag hade tänkte bli klar med en del i skolan först och sen flytta.
Citera
2020-05-29, 00:49
Medlem
Är det någon som skulle vilja säga något om mitt fall ovan?
Citera
2020-05-29, 07:54
Medlem
Citat:
Då har man åkt dit, troligtvis?

Jag var nu i helgen ute en vända på stan med ett par vänner, vi krökade på ordentligt ute i solen och åt heller ingenting på hela dagen. Efter att vi slutar på en hemmafest runt kl 22 så har jag inget minne kvar förutom att jag vaknar inne i ett ”skyddsrum” runt 00 på en tunnelbanestation med 2 ordningsvakter som går igenom allt jag har på mig. Där hittade dom ca 1g hasch och polisen kallades dit. Jag har minnesluckor av hela händelseförloppet. Men kommer ihåg att jag fick följa med till station och lämna pissprov men sen släpptes på st görans. Där blåste jag 1.5 promille och fick sedan gå. Pisset lär visa positivt. Vad kan jag förvänta mig för straff?
Kan inte komma ihåg en ända konversation som jag hade med polisen den kvällen, så vet inte om jag erkänt någonting alls. Prövade att ringa polisen idag men dom lämnade inte ut något över tlf..
Ska man förbereda sig för eventuellt förhör?

Är helt ostraffad sen innan och 21+

Knarkbrott ses tyvärr inte med blida ögon på av staten, men du vet ju inte om du gjort något allvarligt också?

Knarkbrott ger väl fängelse om du är vuxen svensk.
Citera
2020-05-29, 21:40
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukkarusellen

Vad tycker flashback?
Vad har ni för relation egentligen? Hur kan du vara medelålders och acceptera detta? Varför heter du kukkarusellen? Är du incel?

Du lär inte torska.
Citera
2020-05-29, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000

Vad har ni för relation egentligen?
Släkt.

Hur kan du vara medelålders och acceptera detta?
Har bara gjort det.

Varför heter du kukkarusellen?
Skoj namn.

Är du incel?
Nej.
Citera
2020-06-08, 14:39
Medlem
Hej alla. Jag skulle vilja veta vad jag har för rättigheter gällande demonstrationer, nu när detta är hot topic.

Vad gäller kring att filma? Måste jag visa legg ifall polis frågar om det? Måste jag ta av eventuell mask? Vad händer om jag grips av polisen? Hur ser händelseförloppet ut från att bli gripen till att man släpps alternativt åtalas för något? Har man rätt till advokat? Har man rätt att inte säga något alls? ifall man blir förhörd.

Om jag står i en grupp med människor som inte sköter sig, och polisen går in med pepparsprej. Kan jag begära ersättning eller någon konsekvens för dessa poliser? Om jag skötte mig men blev sprejad/slagen med batong. Ifall jag kan bevisa att jag inte deltog i att kasta sten eller whatever.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in