2020-05-25, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Flera som dig har gått och lagt sig för att mogna på sig lite.

Ja, du får givetvis befinna dig i vilket sällsksp du vill.
Jag tar i varje fall avstånd från kommentarer att Corona är samma som enkel snuva.
Att du inte klarar ta avstånd om önskan om att is ska döda svenskar är ju ditt val.
Citera
2020-05-25, 21:25
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Jämfört med alla som är pro våldtäkt av alla svartskallar i Sverige?

Jag låser hellre in mig än att låta vänsterkräk få bestämma. Kommer skratta arslet när svetsaren kommer att krascha efter det här. Inget mer globalistiskt efterblivenhet i Sverige.

Jag kommer i vart fall tjoa av lycka när den där skelögda fetknoppen förpassas till historien.
Ryker MP & C också kommer jag bli religiös.

Dom där stollarna har förstört landet länge nog.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Hela befolkningen har inte följt FHMs riktlinjer och rekommendationer och därför har vi fått en stor smittspridning i samhället.
Det är klart alla inte följer restriktionerna. Det måste finnas konsekvenser för att folk ska följa de.
500 spänn böter för de som inte håller avstånd då skulle alla följa den.
Citera
Medlem
Citat:
Resultatet får tala sitt tydliga språk.

Resultatet? Vi pratade om ansvarsfrågan, inte resultatet...
Citera
2020-05-25, 21:26
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyalTrash
Precis det som blir så ironiskt. Han sa att riskgrupperna måste skyddas, men sedan förnekade han i princip asymtomatisk smitta, munskydd hos personalen, och såg inte syftet i att testa mer. Alla dessa saker hade bidragit till färre dödsfall.

FHM:
- Stanna hemma om du är sjuk. Tvätta händerna, *andra rutiner som inte har med asymtomatisk smitta eller munskydd att göra*.

*FHM ca 2 månader senare*:
- Munskydd kan, kanske, ibland, typ, vara "bra" för personalen att ibland kanske, om man vill, i speciella tillfällen för vårdarna, men det är inte ett krav. Vi tror ju inte på asymtomatisk smitta i princip, så bara att ni andas i närheten och säkert på de ni vårdar. Det är lugnt, men ni får ha munskydd om ni vill. Först nu har vi börjat testa personal lite mer. Men det är inte vårt fel och vi vet inte hur det kunde bli såhär på äldreboendena."
Det konstigaste uttalandet från Tengele måste ändå nedanstående vara:

Citat:
”Man ska använda skyddsutrustning där den behövs, och inte ’för säkerhets skull’.”
https://www.expressen.se/debatt/nar-tar-fhm-hojd-for-att-symtomfria-kan-smitta/

Jag förstår verkligen inte varför man inte ska göra saker för säkerhets skull när det handlar om en dödlig smitta? Mannen är bindgalen och hans anhängare fullblodspsykopater.
Citera
2020-05-25, 21:27
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Shit. Hade han inte okejat det första organiserade massmordet i denna del av världen sedan Adde H hade det kunnat bli en helt okej historia om de outbildades revansch. Nu blir det ju bara historien om en ondskefull massmördare och Sveriges sämsta statsminister någonsin.

Sorgliga sanningen är att han saknar mental förmåga att vara ondskefull. Kräver ju ett visst mått av planering och ork att fullfölja.

Han är bara fucking stupid.

Suck.
Citera
2020-05-25, 21:28
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Resultatet? Vi pratade om ansvarsfrågan, inte resultatet...

Går hand i hand med varandra.
Citera
2020-05-25, 21:29
Medlem
Neroes avatar
Citat:
Vi har en stor smittspridning för att Tegnell sa att det inte skulle ens komma hit.

Håll dig till fakta.

Gud vad efterbliven du är!

Han baserade det på den då samlade kunskapsbilden och ja - det är fakta. Så nu förväntar jag mig du håller dig till fakta också? Eller skall du kalla mig vänsterbliven nu eller något annat nyskapande när man inte håller med dig i dina dumheter?
Citera
2020-05-25, 21:30
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Jag håller med om att det var en mycket avvaktande hållning i början. Men tror du verkligen att AT själv bestämde det? Såklart hade de berättat för de ansvariga ( Regeringen) om läget och scenarier, de ord som kom ur AT's mun var med stor säkerhet Regeringens beslut, för de visste att vi var mycket illa rustade och inte kunde genomföra en tidig nedstängning, och Regeringen ville för allt i världen inte "stänga" landet, det öppna landet dit alla alltid får komma till.....

Jag tror inte att AT bestämde så mycket själv men han bestämde definitivt att vara med och nedspela riskerna för folk som inte hade någon aning om läget. Han visste att FHM inte kunde ministerstyras av regeringen så om de rekommenderade att folk skulle ut och resa skulle regeringen inte kunna göra något åt det, och de visste att Sverige var dåligt rustat för en epidemi om så skulle ske.

Så även om det kanske inte fanns fog för en total nedstängning av ex. utlandsresandet skulle man åtminstone flika in med en varning om hur läget skulle kunna bli. Vilket man aktivt valde att inte göra, vilket är extremt märkvärdigt då när man studerar virologi och epidemier så får man lära sig att den enda anledningen att inte varna är att man vill mitigera ekonomiskt bortfall av en epidemi.
Citera
2020-05-25, 21:30
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Ni fattar väl att det inte räcker med att Tegnell håller avstånd och tvättar händerna? Om den här strategin misslyckas så är det pga att det svenska folket har fuckat upp.... Det är rätt enkla instruktioner..... Om ni inte ens klarar av att tvätta händerna och undvika att hosta på jobbarkompisarna....

- Det är enkla instruktioner; men det är fel instruktioner. Anders Tegnell har vilselett svenska folket genom att avfärda problemet med smittspridning utan symptom. Svenskarna har gjort fel, när dom har försökt göra rätt.

Det är inte tillräckligt att tvätta händerna och undvika att hosta på arbetskamraterna. Ifall det hade varit tillräckligt, så hade epidemin besegrats för länge sedan.

Citat:
Så kan ni sluta gnälla på antalet döda.

- Jag kommer att fortsätta att gnälla om antalet döda. Jag lägger skulden på den person som har stått och ljugit för svenska folket angående osynlig smittspridning.

Citat:
Och vad antalet döda anbelangar så är varje avliden anhörig en tragedi, men sug lite på siffrorna..... 4 tusen på 10 miljoner.... Vi pratar om 400 per miljon, och då skulle även många av de döda inte överlevt nästa värmebölja, rännskita eller fallskada.

- Breivik dödade 77 personer. Sug på den siffran. Sjua sjua. Det är en otroligt mycket lägre siffra än 4000. Är Breiviks attentat en obetydlig bagatell i dina ögon?
Citera
2020-05-25, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Vad är resultatet då och hur stort är konfidensintervallet? Ska man sitta och räkna pixlar?

Det är riktigt löjeväckande.

Du ser i grafen att R0 ligger under strax under 1 liksom konfidensintervallet. Vad vill du göra med informationen?
Citera
2020-05-25, 21:32
Medlem
Citat:
Går hand i hand med varandra.

Hur då, menar du? Anser du att det var AT som bestämde "strategin", som egentligen bara var "vänta och se och situationsanpassa"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in