2020-05-25, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Någon som har det dokumentet och kan ladda upp på docdroid.net?

Klart jag kan....
https://docdro.id/MNIh7Re

Kolla sidan 3.
Där står det att han är född och uppvuxen med mor och far.....
Inget om att hans pappa åkte ner och hämtade Tishko men lämnade kvar mamman.
Inte ett ord om det.
I så fall har dom missat en hel del i den särskilda personutredningen.
En 6 åring som inte får vara med sin mamma dom första åren av sin uppväxt är ju en ganska viktig sak att ta upp om personens barndom, eller hur.?
Borde väl rimligtvis varit med....

Eller, kan det vara så enkelt att Förhörsledaren medvetet ställer "fel frågor" för att Tishko själv skall berätta som det är?
Kan vara så enkelt.
Citera
2020-05-25, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Klart jag kan....

Kolla sidan 3.
Inte ett ord om det.
En 6 åring som inte får vara med sin mamma dom första åren av sin uppväxt är ju en ganska viktig sak att ta upp om personens barndom, eller hur.?

Eller, kan det vara så enkelt att Förhörsledaren medvetet ställer "fel frågor" för att Tishko själv skall berätta som det är?
Kan vara så enkelt.
Tack!! Jag kan tänka att nån gjort en blamage här. Det bör ju stå enbart uppvuxen. Så det kan vara ett tankefel enbart. Det kanske också kan vara så som du säger - fel frågor - för att T skall protestera. Men detaljerna om mödrarna är lite för mycket för att vara osant.

Men jag tror han kom hit som 6-7-åring (oklar ålder där).
Citera
2020-05-25, 20:21
Medlem
Citat:
Klart jag kan....

Kolla sidan 3.
Inte ett ord om det.

Kan vara så enkelt.
Japp. Det är viktigt. Kan vara en orsak till att han gick på BUP när han var i 9-10-årsåldern. Han kanske var lite utåtagerande, mådde dåligt osv.
Citera
2020-05-25, 20:24
Bannlyst
Citat:
Tack!! Jag kan tänka att nån gjort en blamage här. Det bör ju stå enbart uppvuxen. Så det kan vara ett tankefel enbart. Det kanske också kan vara så som du säger - fel frågor - för att T skall protestera. Men detaljerna om mödrarna är lite för mycket för att vara osant.

Men jag tror han kom hit som 6-7-åring (oklar ålder där).

Tanken med en särskild personutredning är ju att bland annat utreda hur personen är uppvuxen.
Inte ett enda ord som bekräftar en att hans pappa har hämtat honom som 6 åring och lämnat mamma kvar. Märkligt.
Inget i FUP heller som bekräftar det.
Det står faktiskt ingen stans.

Om nån hittar det så får man gärna bifoga det till mig. Tack.!
Inte en skrivelse.

I vilket fall så hade han i alla fall Svenskt medborgarskap.
Citera
2020-05-25, 20:27
Bannlyst
Citat:
Japp. Det är viktigt. Kan vara en orsak till att han gick på BUP när han var i 9-10-årsåldern. Han kanske var lite utåtagerande, mådde dåligt osv.

Varför togs då inte den lilla detaljen upp i så fall i den särskilda personutredningen.?
Det är ju en ganska viktig sak.
Men att han var född och uppvuxen i Uddevalla, det tar man upp.

Märkligt va.?

Skit samma... He he he
Citera
2020-05-25, 20:28
Medlem
Citat:
Varför togs då inte den lilla detaljen upp i så fall i den särskilda personutredningen.?
Det är ju en ganska viktig sak.
Men att han var född och uppvuxen i Uddevalla, det tar man upp.

Märkligt va.?

Skit samma... He he he
Jag håller med dig fullt ut. Jävligt märkligt. Och det ÄR viktigt att det blir rätt i PUn. Sånt präglar ju verkligen en människa.
Citera
2020-05-25, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Tilltaget att gömma huvudet i en väska i en garderob verkar ju såpass huvudlöst (ursäkta vitsen!) att man undrar om det inte bara var ett led i att försöka bli förklarad otillräknelig, för att få psykvård istället för fängelse..!

Inte för att jag tror det kommer att fungera...
Min känsla är, liksom många andras, att han inte är särskilt smart. Han var nog inte heller klartänkt vid dådet/överhuvudtaget, och han säkert kan ha agerat irrationellt, pga vanföreställningar eller liknande. Det här med att spara huvudet kan bero på något sådant infall, som upplevs oförklarligt för de flesta.

Är detta skäl för rättspsykiatrisk vård? Nej, men §7-undersökningen gav vissa resultat, det "kan misstänkas" att han lidit av en allvarlig psykisk störning.

Frågan är om vi får ett domslut i TR direkt. Det kan nog komma ett utlåtande i skuldfrågan, samt att straff ej bestäms innan den större sinnesundersökningen. Skulle trots allt vara bra om en sådan genomfördes.

Jag tror att rädslan för att Tishko ska "lura sig till" rättspsykiatrisk vård på felaktiga grunder är något överdriven. Han har förvisso ett bra "stoneface" men jag tror inte han, såsom beskriven ovan, är kapabel att lura någon med god utbildning och erfarenhet inom psykologi.

OM han har en allvarlig störning råder fängelseförbud enligt gällande lagstiftning.
Citera
2020-05-25, 21:24
Medlem
Får för mig att någon tidigare postat dagordningen inför kommande rättegång, hittar den dock inte i alla dessa 3000+ inlägg. Någon som sitter på den och vill länka igen? Nyfiken på vilka som är först upp i rättegången imorgon.
Citera
2020-05-25, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Och vad är orsaken till hans "psykopatiska drag" eller "klara brist på empati för offret"?
Hur blev han sån?

Livet blir vad man gör det till, det gäller även för T*shko.

T*shko var extremt svartsjuk och tillika hade verderbörande ett starkt kontrollbehov, T*shko hade även en imaginär tro och skräck för Djävulen. T*shko trodde ju bland annat att W*lma var besatt.

Tar man hänsyn till de omständigheter som finns utan att involvera sig i konfirmeringsbias, så är det tillfyllest flagrant att T*shko slog ihjäl W*lma Anderss*n inom sitt eget vardagsrum.

W*lma Anderss*n's caput som upptäcktes vid det då aktuella tillfället var ju som bekant förpackat i en resväska och inlindat med aluminium-folie och tillika tejp ... inom resväskan låg även ett litet gose-djur.

Enligt ovan skrivet⬆ett fullständigt horribelt och sjukligt Módus Operándi brukat av vederbörande vid det då aktuella tillfället.

En sådan person som brukat sig av ett sådant Módus Operándi är inte enbart farlig för andra människor utan även för sig själv.

Den tidigare gjorda tekniska undersökningen har visst hela 14 stycken avtryck från T*shko på fyndet.

Vid det då aktuella tillfället och när T*shko konfronterades i förhör med att Polisen hade hittat en kroppsdel [ caput ] inom lägenheten satt T*shko helt tyst i cirka 27 minuters tid innan T*shko plötsligt bad om att få gå på toaletten .... jag tyckte personligen att det säger en hel del i detta fallet.

Resväskans längd strax över 48 centimeter och bredden approximativt 33 centimeter samt höjden strax över 19 centimeter. Kanske skulle T*shko ha begett sig ut på en liten resa med resväskan ... men ibland går det inte alltid som man i från början hade tänkt sig.

Det var under sommaren och året 2018 som T*shko hade transmitterat ett SMS till W*lma Anderss*n där vederbörande hade skrivit att denne ville stycka W*lma i fyra [ 4 ] delar och det kanske också har skett i verkligheten ?

T*shko hade ju tidigare bland annat anklagat W*lma Anderss*n för att vara Sátan och som stöttade Donald Trump's motståndare.

Enligt Beatrice Rämsell så har huvudet lagts dit i efterhand

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-05-25, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arlington
Har läst fup och nästan hela tråden.

Är det någon som vet mer om Wilmas liv? Varför fick hon inte bo hos sin mamma som hon verkade vilja?
Varför ville hon inte bo hos sin pappa?
vad åt hon för medicin?
Verkar vara så mycket tragik bakåt i tiden i hennes liv.

Jag vill ABSOLUT inte se några bilder på ”fyndet” men har någon en omaskad version av bilagan med sms? Där verkar många MMS vara dolda.
Min gissning är att de maskade sms/mms:en har sexuellt innehåll.
Citera
2020-05-25, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arlington
Har läst fup och nästan hela tråden.

Är det någon som vet mer om Wilmas liv? Varför fick hon inte bo hos sin mamma som hon verkade vilja?
Varför ville hon inte bo hos sin pappa?
vad åt hon för medicin?
Verkar vara så mycket tragik bakåt i tiden i hennes liv.

Jag vill ABSOLUT inte se några bilder på ”fyndet” men har någon en omaskad version av bilagan med sms? Där verkar många MMS vara dolda.
INGEN i allmänheten har några omaskade dokument som är maskade i din version. Det är vad vi får. Är det sekretess så är det. Det är för att skydda Wilma, och eventuella anhöriga. Det väger tyngre än vår nyfikenhet.
Citera
2020-05-25, 21:59
Medlem
Känns lite som att tråden spårar ur pga Vimsa. Trist.

Hur som helst - är det någon här som kommer bevista förhandlingen imorgon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in