2020-05-25, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Omg. Du är det värsta som existerar alltså- en blatte som anammat det dåliga ur svensk kultur.
Raderat de sunda värderingarna invandrare har och ersatt de med de dåliga värderingarna svennar har.
Hjälp mig.
Usch, du är som en onaturlig, misslyckad blandras som visade sig födas med långt gångna empatistörningar etc. Hade du vart en hund hade du avlivats. Men nu går du runt i vårt samhälle och dödar riskgrupper för att få känna dig märkvärdig.
Försvinn ur min åsyn.

Det är ju jag som har röstat fram de politiker som har raderat äldrevården i det här landet.

Nice try :-)
Citera
2020-05-25, 18:50
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Utan restriktioner så hade det nog blivit så. "Mitigation" är ju orsaken till att det inte exploderat, bland annat.

Absolut, men nu fanns det de som skrek om att det skulle bli så ända in i april, siffrorna visade inte den mängden av döda i Stockholmsregionen.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Kommer fram till att du ljuger och slänger med osanningar som vanligt.

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Jag menar, du säger även att det är mindre eftersom det de skulle ha dött av något annat.

Men men, som sagt. Förnekare far med osanning

Sedan angående överdödligheten.

"Under 1–15 maj har 4 410 dödsfall rapporterats till SCB. Det är 902 fler än medelantalet för 2015–2019. Det ger en genomsnittlig överdödlighet på 60 dödsfall per dag i Sverige.

Överdödligheten den 16–30 april var 1 246 fall, vilket motsvarade en daglig överdödlighet på i genomsnitt 83. Den 1–15 april var överdödligheten 1 586 fall, vilket motsvarade en genomsnittlig överdödlighet på 106 per dag.

– Sedan coronapandemins början har överdödligheten främst varit koncentrerad till Stockholms län och dess grannlän. Nu sjunker den där, men börjar samtidigt bli hög i Västra Götalands län, säger Tomas Johansson."

https://scb.se/om-scb/nyheter-och-pressmeddelanden/overdodligheten-fortsatter-att-sjunka-efter-toppen-i-april/

Det var ju sant, det jag skrev, inga 20-40000 som hävdades.
Citera
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Finland 1 död 20 smittade
Norge 0 döda 0 smittade
Danmark 1 död 27 smittade

Sverige 31 döda 384 smittade

Sveriges representanter:
"Vi gjorde rätt, alla andra har fel"

Det är som att logga in på Flashback, med andra ord. Fan vet om inte ett par av de som fattat besluten i Sverige sitter och argumenterar här...
Citera
2020-05-25, 18:51
Medlem
Sverige vinner inget ekonomisk genom sin semi Lockdown strategi.
Enligt Handelsbanken kommer BNP falla med 6,9 procent i år, mer eller mindre lika med i Tyskland, USA, Danmark och Norge.
Det enda som förloras är folkhälsan.
De som tror att Sverige vinner nånting ekonomisk på att ha halv öppet, tror fel.
Ekonomin tar lika stryk som andra länder som har tillämpat kraftiga restriktioner och Lockdown i flera månader.https://www.svt.se/nyheter/inrikes/darfor-kommer-sveriges-strategi-inte-gynna-ekonomin
Citera
2020-05-25, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Absolut, men det fanns fortfarande de som skrek om 6400 döda till 1:a Maj och 9000 döda till mitten av Maj i Stockholm enbart.

Underskatta inte den skada som domedagsprofeterna har orsakat.

Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Vilken konkret skada menar du domedagsprofeterna har orsakat?
Kan de även ha räddat liv genom att få folk att vara försiktigare?

Wow.
Hur är det möjligt att vara så efterbliven?? Jag fattar det inte. Jag kan inte greppa det. Att du ens kan logga in på en dator. Att du kan stava? Har mamma hjälpt dig?
6400 döda i maj hade stämt ganska exakt helt utan åtgärder.
Förstår du på riktigt inte det?
Vissa överdrev. Men att 9000 i sthlm hade dött utan åtgärder innan detta var över hade nog tom Tegnell hållt med om. Annars undrar jag varför han ber oss hålla litet avstånd etc? Det har ju fått ner dödstalen markant.
Hmmm undrar vad som hade hänt om man hade kört ännu hårdare restriktioner? Hmmmm- fler hade dött? Mjaaa tänk igen
Ingen i Europa är i lockdown längre. Vad är det för skada du pratar om? Haha om 6 månader är denna 6 veckors lockdown glömt sedan länge.
I Japan gick självmorden ner.
I Norge begick de inte kollektivt självmord för att de va tvungna att vara hemma lite mer ett tag. De mår snarare finfint nu. Som kor på grönbete. Inga döda inga smittade.
Ekonomin? Vänta som sagt 6 månader till så får vi se hur stor skillnad det är mellan oss och våra grannländer.
Så vilken skada pratar du om vill du precisera?
Citera
2020-05-25, 18:52
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Jaha, syftade dock mer på 6400 eftersom jag tolkade det som över hela Sverige, och knappast 9000 oi Stockholm för att det finns knappast något sådant stöd i SCB.

Då vart det nog en miss i kommunikationen.

Som sagt, 6400 döda i hela Sverige i slutändan skulle inte förvåna mig, men det var just 6400 döda i Stockholm enbart lagom till 1:a Maj som är den typen av siffror som knappast går att se som något annat än domedagsprofeters skrockande.
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Så nu har resten av norden öppnat upp och det har ju inte blivit några smitthärdar igen vad jag förstår?

Sista argumentet härinne var ju att alla skulle får lika många döda i slutändan?

Hur känns det med det resonemanget?

Det andra är väl att dom äldre skulle dött ändå inom ett år eller två men då kvalar ni in som rätt risiga i er människosyn

Enorma tragedier så här långt och nästan aktiv dödshjälp på sina håll, rätt skakad av detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Det öppnades upp i många länder för ett par veckor sedan, om folk i dessa länder insjuknar och avlider tar det lite längre tid innan de märks.
Vi får dock hoppas att det inte sker. Länder som har kört lockdown har lidit enormt av detta ekonomiskt

Med en kontrollerad smittspridning kanske de får igång sitt samhälle och ekonomi snabbare än vi,

tänkt på det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av curlingstaten
Det här inlägget borde inte besvaras
MEN
Läs en gång till; Jag frågar om det på något sätt går att agera så att regeringen kan dömas för det som hänt i Sverige där många avlidit utan att ens få chansen till vård pga regler som införts och pga den strategi som valts.

Om du haft minsta juridiska kunnande hade du vetat att med juridik kan nästan vad som helst uppnås
och nu var min fråga om någon känner till ett sätt att genom internationella lagrum kunna ställa regeringen till svars, för i Sverige lär inget hända tyvärr.

(Hoppas du själv inser att din trovärdighet och andras intresse att läsa dina inlägg minskar pga ditt svamlande och fabulerande. Håll dig till ämnet)

Ett kort svar: NEJ!
Citera
2020-05-25, 18:53
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Så du menar att en regering som inte ens kan få igenom ett förslag om att sätta in skyddsombud även inom hemtjänsten eller för den delen hade svårt att få igenom att regeringen skulle slippa en massa omröstningar under en krisperiod skulle kunnat få igenom förslag för att förbereda sig inför pandemier?

Vad är det jag ska besvara?

Tala i klarspråk och inte i retoriska frågor som är uppenbara för dig själv.
Citera
2020-05-25, 18:54
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Wow.
Hur är det möjligt att vara så efterbliven?? Jag fattar det inte. Jag kan inte greppa det. Att du ens kan logga in på en dator. Att du kan stava? Har mamma hjälpt dig?
6400 döda i maj hade stämt ganska exakt helt utan åtgärder.
Förstår du på riktigt inte det?
Vissa överdrev. Men att 9000 i sthlm hade dött utan åtgärder innan detta var över hade nog tom Tegnell hållt med om. Annars undrar jag varför han ber oss hålla litet avstånd etc? Det har ju fått ner dödstalen markant.
Hmmm undrar vad som hade hänt om man hade kört ännu hårdare restriktioner? Hmmmm- fler hade dött? Mjaaa tänk igen
Ingen i Europa är i lockdown längre. Vad är det för skada du pratar om? Haha om 6 månader är denna 6 veckors lockdown glömt sedan länge.
I Japan gick självmorden ner.
I Norge begick de inte kollektivt självmord för att de va tvungna att vara hemma lite mer ett tag. De mår snarare finfint nu. Som kor på grönbete. Inga döda inga smittade.
Ekonomin? Vänta som sagt 6 månader till så får vi se hur stor skillnad det är mellan oss och våra grannländer.
Så vilken skada pratar du om vill du precisera?

6400 döda i Stockholm lagom till 1:a Maj visade absolut inga siffror den 14:e April, vi pratar alltså om folk som skrek om dessa siffror i April månad.
Citera
2020-05-25, 18:55
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det var ju sant, det jag skrev, inga 20-40000 som hävdades.

Och fortfarande 1000 över vad du påstod, och juni har inte ens börjat.

Att du gissar totalt fel gör inte att du har rätt genom att andra var mer fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in