Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Absolut, men det fanns fortfarande de som skrek om 6400 döda till 1:a Maj och 9000 döda till mitten av Maj i Stockholm enbart.
Underskatta inte den skada som domedagsprofeterna har orsakat.
Citat:
Ursprungligen postat av
DikT
Vilken konkret skada menar du domedagsprofeterna har orsakat?
Kan de även ha räddat liv genom att få folk att vara försiktigare?
Wow.
Hur är det möjligt att vara så efterbliven?? Jag fattar det inte. Jag kan inte greppa det. Att du ens kan logga in på en dator. Att du kan stava? Har mamma hjälpt dig?
6400 döda i maj hade stämt ganska exakt helt utan åtgärder.
Förstår du på riktigt inte det?
Vissa överdrev. Men att 9000 i sthlm hade dött utan åtgärder innan detta var över hade nog tom Tegnell hållt med om. Annars undrar jag varför han ber oss hålla litet avstånd etc? Det har ju fått ner dödstalen markant.
Hmmm undrar vad som hade hänt om man hade kört ännu hårdare restriktioner? Hmmmm- fler hade dött? Mjaaa tänk igen

Ingen i Europa är i lockdown längre. Vad är det för skada du pratar om? Haha om 6 månader är denna 6 veckors lockdown glömt sedan länge.
I Japan gick självmorden ner.
I Norge begick de inte kollektivt självmord för att de va tvungna att vara hemma lite mer ett tag. De mår snarare finfint nu. Som kor på grönbete. Inga döda inga smittade.
Ekonomin? Vänta som sagt 6 månader till så får vi se hur stor skillnad det är mellan oss och våra grannländer.
Så vilken skada pratar du om vill du precisera?