2020-05-25, 12:56
Medlem
Varför går de runt och tror att de guds gåva till Sverige, och allmänt beter sig som om de äger hela världen? Vad baserar detta sig på? Ljusa turkar frågar någon, ja ottomanerna hade väl deras territorium en gång i tiden och de beter sig väl precis som turkar, inte minst mentalitetsmässigt. Bara en ljusare variant. Ofta väldigt aggressiva temperamentsmässigt, otroligt lättkränkta (de letar ofta upp konflikter och konfrontationer men besvarar man dessa närmanden tar de ofta illa vid sig) och vidare väldigt intensiva, vad beror alla dessa drag på sammantaget? Varför så hotfulla?
Senast redigerad av Tommi8 2020-05-25 kl. 13:04.
Citera
2020-05-25, 13:06
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommi8
Varför går de runt och tror att de guds gåva till Sverige, och allmänt beter sig som om de äger hela världen? Vad baserar detta sig på? Ljusa turkar frågar någon, ja ottomanerna hade väl deras territorium en gång i tiden och de beter sig väl precis som turkar, inte minst mentalitetsmässigt. Bara en ljusare variant. Ofta väldigt aggressiva temperamentsmässigt, otroligt lättkränkta (de letar ofta upp konflikter och konfrontationer men besvarar man dessa närmanden tar de ofta illa vid sig) och vidare väldigt intensiva, vad beror alla dessa drag på sammantaget? Varför så hotfulla?

Tja, det där känns väl igen från många grupper invandrarmän? En hypotes är att det är samma mänskliga mekanismer som skapar Hollywood- och liknande divor. Framgången stiger dem åt huvudet. Vad är/har dessa charmiga sydländska män varit i sina hemländer? Oftast noll. Så kommer de till Sverige och får plötsligt allt - bostad, bidrag, bil etc. Och de får lägra svenska flickor https://www.expressen.se/kvallsposten/romeo--julia-i-landskrona/
Citera
2020-05-25, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av REWall
Tja, det där känns väl igen från många grupper invandrarmän? En hypotes är att det är samma mänskliga mekanismer som skapar Hollywood- och liknande divor. Framgången stiger dem åt huvudet. Vad är/har dessa charmiga sydländska män varit i sina hemländer? Oftast noll. Så kommer de till Sverige och får plötsligt allt - bostad, bidrag, bil etc. Och de får lägra svenska flickor https://www.expressen.se/kvallsposten/romeo--julia-i-landskrona/

Absolut inte alla. Stor skillnad på folk och folk skulle jag säga. Men dessa kosovoalbaner kom under sent 90 tal, fortfarande går de runt och BRÖLAR och vill vara Sveriges värsta MACHOS. Vad beror detta på? Varför drar sig unga svenska flickor till detta? Vill man vara undergivet ett machofolk som knappt respekterar dessa tjejer?
Citera
2020-05-25, 13:09
Medlem
franges avatar
Ptja, du kan ju gissa varför de närliggande juggeländerna helt enkelt fick nog av dem och tog sin chans att äntligen bli av med eländet på 90-talet?
Citera
2020-05-25, 13:12
Medlem
Citat:
Psykologiskt handlar det om att de känner sig värdelösa, de kommer från ingenting och klarar inte av att bygga något som samhälle. Inavlade i generationer och sekel med trauma som går i arv. Stackare alltså.
Citera
2020-05-25, 13:24
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Absolut inte alla. Stor skillnad på folk och folk skulle jag säga. Men dessa kosovoalbaner kom under sent 90 tal, fortfarande går de runt och BRÖLAR och vill vara Sveriges värsta MACHOS. Vad beror detta på? Varför drar sig unga svenska flickor till detta? Vill man vara undergivet ett machofolk som knappt respekterar dessa tjejer?

Jag skrev heller inte alla. Jag skrev många, och eftersom vi har jättemånga i Sverige nuförtiden betyder många en del.

Jag är inte undergiven de charmiga sydländska männen (CSM). Jag står på mig - vilket leder till att jag ofta hamnar i konflikter. CSM är ju vana vid att PK-svenskar bockar, bugar och tar emot vad fasoner CSM tar sig för. Därför tar CSM ut svängarna, och plötsligt stöter de på Rickard Wall.
Citera
2020-05-25, 13:47
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triumpf-Of-The-Ill
Psykologiskt handlar det om att de känner sig värdelösa, de kommer från ingenting och klarar inte av att bygga något som samhälle. Inavlade i generationer och sekel med trauma som går i arv. Stackare alltså.

Kosovo är Europas Haiti.
Nån som kommer ihåg kosovoalbanerna som vällde in i början av 90-talet, tror jag det var?
Ingen hade hört talas om kosovoalbaner, och plötsligt fanns dessa kleptomaniska ynglingar i varenda samhälle.
Ungefär som dagens hazarer.
Men den gången blev dom inte långvariga.
Folk blev så förbannade på att inte få ha sina grejer ifred, att regeringen snabbt såg till att skicka tillbaka hela surven.
Det var väl för att dom saknade formella asylskäl.
Vad har hänt sen dess?
Nu får ju i stort sett alla stanna, asylskäl eller inte.
Svensken har förcuckats bra nog på några decennier.
Citera
2020-05-25, 13:49
Medlem
Albaner hör till de bättre invandrarna i Sverige i mitt tycke. Alltid kommit bra överens med juggar överlag. Med det sagt så finns ett enormt hybris helt klart. Ett djävulskt självförtroende har precis alla från Balkan har jag märkt - både mannen och kvinnorna.
Citera
2020-05-25, 19:43
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triumpf-Of-The-Ill
De bekänner sig till en sk hederskultur hemifrån, och efter att ha hamnat i Sverige inser de att deras plats är längst ner på samhällsstegen. Det triggar ett behov att hävda sig, vilket oftast tar sig patetiska uttryck.

Vem har inte sett dessa arma människor parkera sin Audi/BMW/Mercedes precis vid entrén till ICA bara för att hänga intill bilen med förslagsvis en cigg i käften?
Det vill bli sedda - och respekterade, förstås, som Zlatan.
Citera
2020-06-02, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Kosovo är Europas Haiti.
Nån som kommer ihåg kosovoalbanerna som vällde in i början av 90-talet, tror jag det var?
Ingen hade hört talas om kosovoalbaner, och plötsligt fanns dessa kleptomaniska ynglingar i varenda samhälle.
Ungefär som dagens hazarer.
Men den gången blev dom inte långvariga.
Folk blev så förbannade på att inte få ha sina grejer ifred, att regeringen snabbt såg till att skicka tillbaka hela surven.
Det var väl för att dom saknade formella asylskäl.
Vad har hänt sen dess?
Nu får ju i stort sett alla stanna, asylskäl eller inte.
Svensken har förcuckats bra nog på några decennier.

Mer upplevelser från detta folk?
Citera
2020-06-08, 21:20
Avslutad
Hahah ännu en gråttråd från någon svensk vars ex flickvän dragit till en alban?

Albaner är ett homogent vitt folk som har unika traditioner och historia. Ett av Europas äldsta folk. Dessutom är språket egen gren och än av dom äldsta inom indoeuropeiska trädet.

Albaner är riktiga män och för svenskar som generellt är världens fegaste folk kan detta görs en grund till konflikt. Albaner ställer upp för varann och backar inte för någon annan folkstam. Trots en befolkning på 10 miljoner vet alla folkslag i världen att man inte ska jävlas med albanen.

Många i min stad har stora företag som omsätter pengar i 100 miljonklassen och har många anställda.

Att albaner skulle vara macho kan stämma. Men det är bara för svensken är så pass liten och snäll.
Citera
2020-06-08, 22:51
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Hahah ännu en gråttråd från någon svensk vars ex flickvän dragit till en alban?

Albaner är ett homogent vitt folk som har unika traditioner och historia. Ett av Europas äldsta folk. Dessutom är språket egen gren och än av dom äldsta inom indoeuropeiska trädet.

Albaner är riktiga män och för svenskar som generellt är världens fegaste folk kan detta görs en grund till konflikt. Albaner ställer upp för varann och backar inte för någon annan folkstam. Trots en befolkning på 10 miljoner vet alla folkslag i världen att man inte ska jävlas med albanen.

Många i min stad har stora företag som omsätter pengar i 100 miljonklassen och har många anställda.

Att albaner skulle vara macho kan stämma. Men det är bara för svensken är så pass liten och snäll.

Men albaner är ju kända som ett skräpfolk och Albanien är känt som Europas minst utvecklade och fattigaste land. Verkligheten är alltså helt motsatt mot det du skriver.

Helt klart också Europas fulaste folk rent utseendemässigt :
https://i2-prod.mirror.co.uk/incoming/article7422171.ece/ALTERNATES/s615/Screen-Shot-2016-02-23-at-092612.png
Senast redigerad av vidrikfittanen 2020-06-08 kl. 22:54.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in