2020-05-25, 12:35
Medlem
kommer saker och ting att återgå till det normala under sommaren eller möjligtvis under hösten?
Citera
2020-05-25, 12:36
Bannlyst
Parodin fortsätter. De anser nog att för få äldre har dött.

Vad som har fungerat i de flesta länderna har inte fungerat i Sverige...

Besöksförbudet på äldreboenden i Sverige har inte hejdat smittspridningen där som förväntat.

Statsepidemiolog Anders Tegnell vill nu se att fler undantag görs från förbudet.

Tegnell säger att man så småningom kommer att studera vilka, om några, effekter förbudet fick. Det är komplicerat, säger han, men några enkla samband har man hittills inte kunnat se.

https://www.expressen.se/nyheter/tegnell-ge-fler-undantag-fran-besoksforbud/
Citera
2020-05-25, 12:37
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Du har som vanligt inga förslag på alternativa lösningar, bara ett monotont malande om att ingenting funkar.
Jag gav lite verklighetskontakt till en medlem som verkade sväva uppe i det blå med sitt önsketänkande. Jag var med andra ord hjälpsam men du bara gnäller utan att göra nåt konstruktivt. Suck.
Citera
2020-05-25, 12:39
Medlem
Isabella Lövin och Peter Eriksson ger hundratals miljoner till humanitära insatser mot coronan. Hoppas de tar pengarna från Pride-bidragen. Det är ju inte virussäkert att paradera nu så att dra ner på de internationella prideinsatserna till 0 är en smittskyddsåtgärd.
Citera
2020-05-25, 12:39
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Läste du inte mitt inlägg? Där fanns argument som du tydligen blundar för och istället angriper mig med anklagelser. Du är en oärlig debattör. Skäms på dig.
Det fanns inga argument alls där. Bara personangrepp.

HÄR har du argument som stöder teorin om att munskydd är essentiellt i kampen mot smittspridning:
https://academic.oup.com/ije/advance-article/doi/10.1093/ije/dyaa044/5813980

Om du inte kan engelska kanske du behöver en översättning?
Citera
2020-05-25, 12:40
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyalTrash
Otroligt få? Det håller jag inte med om, men samtidigt hänger det ju även på hur mycket man testar och vi har inte testat mycket.

Plockar man bort 1 person eller bara halverar mängden den smittar så kan det göra en stor skillnad. Och ju mer det händer desto bättre.
Men om denna asymptomatiska redan tillämpar regler om distansering etc. så blir kanske inte skillnaden så stor? Det växer ju inte längre exponentiellt utan spridningen ligger under ett.
Citera
2020-05-25, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming

Besöksförbudet på äldreboenden i Sverige har inte hejdat smittspridningen där som förväntat.

Statsepidemiolog Anders Tegnell vill nu se att fler undantag görs från förbudet.

Tegnell säger att man så småningom kommer att studera vilka, om några, effekter förbudet fick. Det är komplicerat, säger han, men några enkla samband har man hittills inte kunnat se.

Idioterna fattar inte att personalen fört in smittan och att besökare kan göra detsamma. Idioter
Citera
2020-05-25, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Jodå, då är man professor emeritus.
Vilken stollig konspirationsteorisekt som helst i US kan uppvisa minst en professor på sin sida.
Vad är US? United states?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Det var inte en "förenklad" uträkning, det var helt fel. Det är som att säga 1+1=3.
Nästa gångn du använder statistik, gör en överslagsberäkning för att se om siffrorna är till din fördel eller inte?

Siffrorna var inte till din fördel.

Dessutom, liken luktar.
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2020-05-25 kl. 12:51.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming

Helt sjukt. Är dom helt dumma i huvudet eller tror dom fortfarande att de kan lura svenskarna?

Nu kommer snart den smygstängning som vi varnat för. Man erkänner inte att man misslyckats men för att dölja det så stänger man saker som egentligen borde stängt för länge sedan.
Citera
2020-05-25, 12:42
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Jag gav lite verklighetskontakt till en medlem som verkade sväva uppe i det blå med sitt önsketänkande. Jag var med andra ord hjälpsam men du bara gnäller utan att göra nåt konstruktivt. Suck.
Jag gör något konstruktivt när jag försöker dämma upp din inläggsdiarré i tråden. Att börja testa 100 000 pers i veckan låter sig göras hur lätt som helst om viljan finns. Att du av någon märklig anledning inte vill att någon gör någonting för att motarbeta viruset kan jag bara beklaga. Du är med andra ord inte ett dugg hjälpsam, du bara trollar sönder tråden i brist på bättre sysselsättning. Jag väntar fortfarande på förslag istället för gnäll från dig, väntar jag förgäves?
Citera
2020-05-25, 12:43
Medlem
Konstigt att spanien som har så mycket corona så de ej blir insläptta i cypern själv släpper in andra from 1 juli
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in