Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Platz.se stod igår kväll på 4033 och har nu ikväll ökat till 4043, alltså +10 nya döda. Men dessa 4043 skall då jämföras med officiella 3998. Jag fortsätter mitt logiska resonemang med att FHM måste redovisa minst 4043 döda totalt i morgon vilket ger en siffra på nya döda på 45 personer. Är Ni med? Jag anser att 45 döda är inte en liten siffra och skulle det vara rätt redovisat inhämtat 11:30 borde väl rätt antal nya döda sättas till 65 eftersom tiden arbetar. Och då är det fortfarande katastrof.
Det har tar ju aldrig slut verkar det. Vad fan får jag för pengarna? Platz.se anger också 3 nya på IVA och totalt 347 men också att det har minskat på en vecka med 35 personer. Men denna rapportering är nog lite osäker. Jag tycker det går väldigt dåligt för Sverige, ofattbart dåligt i jämförelse med Danmark, Norge och Finland.
Platz.se anger ökningstaktenav antalet rapporterade covid-19 fall per vecka för olika regioner. Det är intressant därför att de regioner som tidigare haft ett stort antal rapporterade covid-19 fall per dag nu har en allt lägre ökningstakt av antalet fall/vecka:
Riket: 11 procent
Stockholmsregionen 7 procent
Sörmlandregionen, (Södermanland), 4 procent.
Nej, jag tycker inte det går dåligt för Sverige, (men det är sorgligt att smittan tagit sig in på de särskilda boendena). Men som statistiken klart visar: Immuniteten hos befolkningen bromsar smittspridningen. Tids nog så kommer vi att få en ökningstakt på under 4 procent i hela riket Och i motsatts till våra grannländer så rör det sig om ett
permanent resultat som bara kan fortsätta att sjunka ännu mer.