2020-05-24, 01:06
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Bara för skojs skull, nämn 10 "globalister" utöver George Soros.

Vill du ha som main topic globalister och judar så får du byta tråd. Judarnas dominans inom finans och media är överväldigande och det har bevisats ett oändligt antal gånger i forumet. Vi ska inte diskutera det här. Du ska vara glad att frågan ens kan diskuteras fortfarande. De vill fimpa yttrandefriheten.
Senast redigerad av WordWarrior 2020-05-24 kl. 01:09.
Citera
2020-05-24, 01:09
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vill du ha som main topic globalister och judar så får du byta tråd. Judarnas dominans inom finans och media är överväldigande och det har bevisats ett oändligt antal gånger i forumet. Vi ska inte diskutera det här.

Okidoki. Nu är det ju inte jag som brukar dra upp judarna i tid och otid här på feminismforumet.
Citera
2020-05-24, 01:31
Medlem
Liebesraums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag har aldrig jobbat på samma arbetsplats som de jag har varit tillsammans med. Inte ens inom samma område. Så nej, vi har inte "tävlat" mot varandra inom yrkeslivet. Jag tycker också att det är trevligt med arbetskollegor av båda könen. Jag konkurrerar inte med mina arbetskollegor, utan jag samarbetar med dessa.

I övrigt undrar jag vad det är för män du har träffat. Jag undrar också över vad det är för kvinnor de har träffat.

Samarbete, absolut. Men i grund och botten handlar det om att tävla med varandra om vem som kan uppnå mest och komma längst upp i hierarkin. Vem får vara chef, vem får vara personalansvarig, vem får bestämma mest, vem drar in mest stålar, etcetera.

Trevligt? Ett riktigt arbete är inte "trevligt" det är en kamp om att göra tillräckligt bra ifrån sig, uppnå mål och övervinna, för att hålla sig på banan. Allt annat är fika, trams och bortförklaringar!

Och om du säger att du inte tappar fokus när en massa våp springer omkring på kontoret så ljuger du!
Citera
2020-05-24, 01:33
Medlem
Citat:
Men du inser att partnermarknaden faller ut till mäns nackdel i ett feminisiskt så kallat "jämställt samhälle?" Det är helt oundvikligt, och det är just detta vi bevittnar nu. Jag ställer mig tvivlande till att män kommer att acceptera denna dåliga deal på medellång sikt. Lägg till detta att män nettobetalar via skattesedeln för att bli bortvalda på partnermarknaden. Detta lär inte hålla.

Varför skulle ett "jämställt samhälle" rent generellt vara till mäns nackdel på partnermarkanden? Det beror väl ändå på den enskilde mannen?

Är man en man som är för jämställdhet och har en fin kvinnosyn är det "jämställda samhället" en fördel på partnermarkanden där flertalet kvinnor är för jämställdhet. Kvinnor som är för jämställdhet vill ha riktig karl som delar på hemarbetet och engagerar sig i barnen och har en bra kvinnosyn. Ser man dessutom bra ut (enligt den kvinnan man har för avsikt att försöka få på kroken) och är trygg i sig själv, har arbete och ambitioner i livet, har humor och charm så har man halva inne.

De enda män som inte har någon tur på dagens partnermarknaden där flertalet kvinnor är för jämställdhet är möjligtvis de män som inte vill ha ett jämställt samhälle och som inte har en fin kvinnosyn, utan som hellre vill ha ett patriarkat. Ja, dessa män har det nog inte lätt på partnermarkanden. Men även dessa män kan ha tur, om de träffar på kvinnor som också hellre vill ha det som det var förr.
Senast redigerad av TomatKungen 2020-05-24 kl. 01:36.
Citera
2020-05-24, 01:41
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liebesraum
Hur gammal är du egentligen? Du är så extremt ouppfostrad och korkad. Tycker faktiskt synd om dig. Hade du ingen pappa när du växte upp? Hade du betett så som du gör nu, kring en riktig man, då hade du fått stryk och blivit instängd i källaren.

Jag flyr ingenstans,

Vänligen

Är det din bild av en riktig man, en som slår och låser in i källaren? Kanske dags för dig att bearbeta barndomstrauman istället för att låta ditt självhat gå ut över "juden" och kvinnor.
Citera
2020-05-24, 01:43
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Varför skulle ett "jämställt samhälle" rent generellt vara till mäns nackdel på partnermarkanden? Det beror väl ändå på den enskilde mannen?

Lustigt med er vänsterfolk. När kvinnor misslyckas så är det strukturella problem, men när män misslyckas är det individuella problem bakom. Cherry picking och hyckleri kallas det för.
Citera
2020-05-24, 01:45
Medlem
Citat:
Samarbete, absolut. Men i grund och botten handlar det om att tävla med varandra om vem som kan uppnå mest och komma längst upp i hierarkin. Vem får vara chef, vem får vara personalansvarig, vem får bestämma mest, vem drar in mest stålar, etcetera.

Trevligt? Ett riktigt arbete är inte "trevligt" det är en kamp om att göra tillräckligt bra ifrån sig, uppnå mål och övervinna, för att hålla sig på banan. Allt annat är fika, trams och bortförklaringar!

Och om du säger att du inte tappar fokus när en massa våp springer omkring på kontoret så ljuger du!

Jag ser det inte som en tävlan. I de flesta yrken jag har haft har det varit oerhört viktigt med ett bra samarbete för att lyckas.

Det beror på vad man har för yrke. Har man gott samarbete med sina kollegor och de får en att trivas på sitt arbete så gör man bättre ifrån sig i sina prestationer. Är man en heterogen arbetsgrupp, så hjälper det kreativiteten att flöda, vilket ger goda resultat.

Det springer inte runt ett enda våp. Däremot en massa kompetenta, intelligenta, sympatiska människor. Tillsammans samarbetar vi och lyckas.
Citera
2020-05-24, 01:48
Medlem
DaChiefs avatar
Ja självklart undviker man att umgås med rabiata feminister.
Sen skaffar man en normal kvinna från ett annat land.
Citera
2020-05-24, 01:55
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Lilla Jenny,

Faktum kvarstår att du är ett korkat våp som uppenbarligen inte kan skilja rätt från fel. Självklart reagerar jag på detta, eftersom jag är en frisk och sund person. Du behöver en man som kedjar fast dig och låser in dig där hemma, så att du inte hittar på några dumheter. Detta vet du innerst inne om, men du spelar dum, likt alla andra våp i den här tråden också gör. Att du inte skäms?

Vänligen

Lilla nassegrisen, det är inte jag som pratar om att misshandla, kedja fast och låsa in andra människor. Det är det lilla nassegrisen som gör eftersom nassegrisen är långtifrån att vara en frisk och sund person. Är det så din pappa behandlade din mamma? Isåfall förstår jag din vridna syn. Konstigt att du vill utsätta andra barn för detta.
Citera
2020-05-24, 01:58
Medlem
Citat:
Lustigt med er vänsterfolk. När kvinnor misslyckas så är det strukturella problem, men när män misslyckas är det individuella problem bakom. Cherry picking och hyckleri kallas det för.

Nu tror jag du har missförstått mig. Om du är ute och raggar på ett ställe så är det ju bra om du smälter in i kontexten för att lyckas. Inte sant?

En ultrakonservativ moderat i kostym av märket Armani, kanske inte har något jätteflyt om han ska ragga upp en donna på en punkfestival? Men om han raggar damer på en fördrink hos överklassen kanske han har bättre lycka.

Om en välsvarvad naturligt snygg donna på 23 år försöker ragga på en bar för homosexuella män, kanske hon inte har något större flyt. Men om hon går på hemmafest där flertalet män är hetero har hon förmodligen mer tur.

Om du ska ut på partnermarknaden och de flesta kvinnor där ute vill ha en jämställd man med bra kvinnosyn, ja då har du kanske inte har sådant jätteflyt om du har en dålig kvinnosyn och är mot jämställdhet. Då har du nog bättre lycka på en fest där kvinnorna är mer konservativa.

Allt handlar om att vara rätt person i rätt kontext. De män som är för jämställdhet och har fin kvinnosyn har inga problem att få damer i feminismens/jämställdhetens Sverige. Sedan spelar attraktion och intresse för varandra naturligtvis in. Om Peter är för jämställdhet och har en bra kvinnosyn och Beata också är för jämställdhet, så räcker ju inte detta för att Peter ska få Beata på kroken. Men om Beata finner Peter attraktiv och intressant och dessutom märker att han är för jämställdhet och har bra kvinnosyn, ja då har Peter om inte hela så iaf. halva inne.
Citera
2020-05-24, 02:06
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Nu tror jag du har missförstått mig. Om du är ute och raggar på ett ställe så är det ju bra om du smälter in i kontexten för att lyckas. Inte sant?

En ultrakonservativ moderat i kostym av märket Armani, kanske inte har något jätteflyt om han ska ragga upp en donna på en punkfestival? Men om han raggar damer på en fördrink hos överklassen kanske han har bättre lycka.

Om en välsvarvad naturligt snygg donna på 23 år försöker ragga på en bar för homosexuella män, kanske hon inte har något större flyt. Men om hon går på hemmafest där flertalet män är hetero har hon förmodligen mer tur.

Om du ska ut på partnermarknaden och de flesta kvinnor där ute vill ha en jämställd man med bra kvinnosyn, ja då har du kanske inte har sådant jätteflyt om du har en dålig kvinnosyn och är mot jämställdhet. Då har du nog bättre lycka på en fest där kvinnorna är mer konservativa.

Allt handlar om att vara rätt person i rätt kontext. De män som är för jämställdhet och har fin kvinnosyn har inga problem att få damer i feminismens/jämställdhetens Sverige. Sedan spelar attraktion och intresse för varandra naturligtvis in. Om Peter är för jämställdhet och har en bra kvinnosyn och Beata också är för jämställdhet, så räcker ju inte detta för att Peter ska få Beata på kroken. Men om Beata finner Peter attraktiv och intressant och dessutom märker att han är för jämställdhet och har bra kvinnosyn, ja då har Peter om inte hela så iaf. halva inne.
När du blir lite äldre kanske du förstår spelet bättre.
Det är betydligt fler kvinnor som fullkomligt skiter i det där dygdsignalerandet när det väl kommer till kritan. En av de allra vanligaste sexuella fantasierna är nämligen våldtäkt och en annan är förnedringssex offentligt. En bra bit över hundra miljoner kvinnor köpte också 50 shades of grey, som handlar inte bara om våldtäkt, utan även om sadomasochism.
Tantsnusk, kallade man det.

Så, var beredd på att det man protesterar emot på dagarna, mycket väl kan vara vad de drömmer om och går igång på om nätterna.

En del får också sina häftigaste orgasmer vid våldtäkt, vilket kvinnor har svårt att förklara.
Citera
2020-05-24, 02:09
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Om du ska ut på partnermarknaden och de flesta kvinnor där ute vill ha en jämställd man med bra kvinnosyn.

Det där stämmer inte med verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in