2020-05-23, 23:45
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3timeseGO
Minns inte vad P sa om det och jag orkar inte leta.

Läste lite snabbt i fup igen nu.
P blandar ihop dagarna, och säger att han ringt sin brorsa onsdags kväll och inte mötte honom förens dagen efter, den 30. Ingenting alls om att dom varit ute och åkt med bilen i forhöret på sidan 191 och framåt.
Edit:
Forhör sidan 202: P berättar att hans brorsa frågat varför han hade märken i hovudet då dom sågs ”i går” (forhör från 31.) Straks därefter säger han att han ”hade mössa på mig i förrgår når vi sågs”

- så där gjorde han bort sig, Patric*, om han tänkte hålla tysst om att dom sågs dagen innan han först sagt.
Senast redigerad av WinnieSeila 2020-05-23 kl. 23:57.
Citera
2020-05-23, 23:50
Medlem
3timeseGOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Läste lite snabbt i fup igen nu.
P blandar ihop dagarna, och säger att han ringt sin brorsa onsdags kväll och inte mötte honom förens dagen efter, den 30. Ingenting alls om att dom varit ute och åkt med bilen i forhöret på sidan 191 och framåt.

Någonstans i fupen har han berättat att dom va ute och åkte och att dom åkte hem till storebror.. orkar bara inte leta fram var.
Citera
2020-05-23, 23:57
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3timeseGO
Någonstans i fupen har han berättat att dom va ute och åkte och att dom åkte hem till storebror.. orkar bara inte leta fram var.
Redigerat mitt svar nu, dom åkte til N den 30. (och åkte också med bilen dagen innan, enligt J)
Senast redigerad av WinnieSeila 2020-05-24 kl. 00:01.
Citera
2020-05-23, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chariter
Stämmer. Utrymmet bakom denna dörr är ca 3 dm. Sen spiraltrappa till valvet. Inte någon källare. Lägenheterna på samtliga våningsplan i fastigheten har denna utgång. Ledsen alla som har en Fritzlhangup—släpp trappen nu! Det är ett hyreshus med en massa boende och gemensam källare med hobbyrum. Bara för att E var rädd för källaren har det inget samband med utrymmet R talade om. Blir så mycket skräpinlägg med strunt( inkl.mina nu)som inte är relevant för själva brottet. DNA från E bör finnas precis överallt i och utanför lägenheten i och med att hon bodde där. Barn leker kurragömma också tex.

Jag är dock förvånad att A inte utfrågas mer. Liksom brodern som P åkt bil med. Vad de pratade om. Om P och R velat få kroppen att försvinna behövs ju en bil. Därav att P ville åka runt kanske? Han berättade nog också detta för brodern och bad om hjälp. Den han litade på eftersom han är familj. Brodern blir såklart upprörd och de ska höras dagen efter. Vid 11 var det kanske sagt att ett beslut skulle tas, men mitt i allt får de kanske båda ”psykbryt” på hela grejen och beslutar sig för att också prata med den tredje brodern eftersom de är desperata och vill ha råd. Den brodern är dock betydligt mer normal och ringer 112 direkt.

R kommer aldrig någonsin säga sanningen. Hon tror än idag på fullaste allvar att hon kan och ska få tillbaka Sil*s och börja om igen.

Som jag skrivit i tidigare inlägg, P var en svag känslomänniska. R är kall och beräknande liksom manipulativ. Hon har talets gåva och fick P att utföra handlingar som han sedmera trodde var hans idéer. Kallas för kvinnlig list också. Vad jag kan utläsa av Fupen sörjde ändå P, på sitt sätt. R har däremot inte visat någon känsla för sin förlorade dotter. Om hon känner något så är det nog enbart för att hon förlorat sin nya bebis(tillfälligt som hon tror).

Vänta här nu. Vem gjorde dig till chef?

Vi är alla här av samma anledning och det är för att vi vill att E ska få upprättelse. Om polisen har missat viktiga detaljer i utredningen vore det inte första gången. Om tips på Flashback hjälper utredningen vore det inte heller första gången.

Vi vet nu att R och P medvetet behandlade E fruktansvärt illa. Vi vet också att hon var rädd för källaren. Så att några av oss är intresserade av alternativa dörrar/utrymmen är väl inget konstigt? Skippa besserwisser-fasonerna, it’s not about you.
Citera
2020-05-24, 00:00
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Inte alls konstigt. Det kallas patologisk lögnare för självklart minns man inte de delar som är fördelaktiga och blockerar andra. Hon är verkligen medvetet störd

Jag glömmer alltför ofta att sarkasm och cynism inte läses lika enkelt som det talas.

Det du beskriver är även min känsla/misstanke, men eftersom jag inte är utbildad i ämnet så vill jag inte skriva ”såhär är det”, utan väljer att ställa en fråga om någon annan (med utbildning/mer erfarenhet) vet att det kan funka på det sättet.
Citera
2020-05-24, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Bananpie Jag frågade samma sak igår, o fick ett svar från Vial som lät rimligt (jag kan ju inte gå i god för att det stämmer, men det låter tillräckligt logiskt för att jag skulle nöja mig med det iaf).

Det stämmer, denna del kallas för ”slasken” och innehåller allt som kontrollerats men inte ansetts relevant för åtalet. Tror inte att den är offentlig, men har för mig att försvaret kan åberopa handlingar från denna om de tycker att det stärker deras sak.
Senast redigerad av Kejsar.Nero 2020-05-24 kl. 00:03.
Citera
2020-05-24, 00:05
Medlem
Chariters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eao2017
Vänta här nu. Vem gjorde dig till chef?

Vi är alla här av samma anledning och det är för att vi vill att E ska få upprättelse. Om polisen har missat viktiga detaljer i utredningen vore det inte första gången. Om tips på Flashback hjälper utredningen vore det inte heller första gången.

Vi vet nu att R och P medvetet behandlade E fruktansvärt illa. Vi vet också att hon var rädd för källaren. Så att några av oss är intresserade av alternativa dörrar/utrymmen är väl inget konstigt? Skippa besserwisser-fasonerna, it’s not about you.

Suck. Jag kan hålla med om att det kan tyckas saknas en del i fupen men jag lovar att dessa utrymmen undersökts och därefter ansetts ointressanta för utredningen. Jag vet detta och har även tagit del av en originalritning från denna fastighet.
Citera
2020-05-24, 00:11
Medlem
Citat:
Suck. Jag kan hålla med om att det kan tyckas saknas en del i fupen men jag lovar att dessa utrymmen undersökts och därefter ansetts ointressanta för utredningen. Jag vet detta och har även tagit del av en originalritning från denna fastighet.

Men vadå suck? Varför så otrevlig? Totalt onödigt.

Varför skulle vi lita på det du lovar? I sådana fall har du ju insyn i utredningen - hur?
Citera
2020-05-24, 00:15
Medlem
Får inte upp FUP just nu, men skriver R i smset ”NER till källaren” eller bara ”till källaren”? Tänker att en sk matkällare/kallskafferi också skulle kunna omnämnas som källare.
Citera
2020-05-24, 00:17
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Jag glömmer alltför ofta att sarkasm och cynism inte läses lika enkelt som det talas.

Det du beskriver är även min känsla/misstanke, men eftersom jag inte är utbildad i ämnet så vill jag inte skriva ”såhär är det”, utan väljer att ställa en fråga om någon annan (med utbildning/mer erfarenhet) vet att det kan funka på det sättet.

Jag förstår din ödmjuka linje och du har självklart rätt.
Men efter att ha plöjt igenom FUP'en så finns det inte mycket till övers för MGM att försvara
Citera
2020-05-24, 00:39
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snitsigare
Ja det där kan man bli galen på. E var mager en dryg vecka senare, så då var hon ju såklart det då bvc-sköterskan träffade henne. Men nej, hon såg inget konstigt. Eller ville hon inte stöta sig med P och R. Hellre fria än fälla för att slippa konfrontation? På bekostnad då av ett litet barns liv...

En annan sak jag funderat på som kanske redan diskuterats? Men Rebeca S talade väl gott om P och R föräldraförmåga i kammarrätten? Men sedan när E väl är i bioföräldrarnas våld skräder hon plötsligt inte orden om framförallt P:s oförmåga att ta hand om de tre gemensamma barnen plus A och E. Varför skiftade hon så i åsikt?
Gissningsvis upprätthöll de en fasad för att få tillbaka barnen. När de fått det de ville så började de isolera sig och gömde barnen för andra. När RS sedan träffar E på julafton ser hon alla dessa negativa saker och agerar direkt med att kontakta familjehemsmamman och göra det hon kan. Om jag var RS hade jag antagligen känt mig oerhört förrådd (och dum som vågat tro på att de skulle förändrats). Men många verkar ha sett dess positiva förändringar, och sannolikt beror det på att föräldrarna under en period lyckats upprätthålla en fasad.
Citera
2020-05-24, 06:54
Medlem
Citat:
Stämmer. Utrymmet bakom denna dörr är ca 3 dm. Sen spiraltrappa till valvet. Inte någon källare. Lägenheterna på samtliga våningsplan i fastigheten har denna utgång. Ledsen alla som har en Fritzlhangup—släpp trappen nu! .

Släppa? Jag kommer att vända på varenda otydlighet i FUP - för Esmeraldas skull!

Jag kommer inte att släppa detta heller för att EN flashbackare påstår något, såvida du inte bor i samma trappuppgång/liknande hus?

Vad är din källa på ditt påstående ovan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in