Citat:
Ursprungligen postat av
Bambambi
👍👍
Ja, det ”ploppar” upp teorier som går stick i stäv med dessa tramserier
Jo, antar att det blir så när det inte har kommit ut något nytt de senaste veckorna. Förhoppningsvis blir det lite mer seriöst när rättegången börjar...
Citat:
Ursprungligen postat av
Marie-Antoinette
Kallar du alla andras spekulationer och hypoteser för "konspirationsteorier" bara för att de inte passar in i din??
W pratade väl med sin MAMMA den 14/11 kl 17.03, inte med sin syster!
Du vet inte vad jag vill med mina frågor, så sluta att attackera. Scrolla förbi det du inte förstår!
T har enligt ganska många vittnen/arbetskamrater uppträtt ganska konstigt dagarna FÖRE mordet och enligt T:s vänner etc har han uppträtt konstigt sedan den misslyckade USA-resan några veckor tidigare. Vad jag vill med mina misstankar om göra-slut-sms till Malin skrevs av T, är att T har planerat detta dåd mera än vad det först ser ut som.
Och är det några som ska ha ordentligt med ris så är det väl poliserna som plockar upp en galning på motorvägen utan att faktiskt följa med honom upp i lgh och kolla runt lite i hemmet, ta med han till stationen för ett pissprov m.m. De sväljer T:s historia med hull och hår.
Vilken jättekick det måste ha varit för T att lura poliser bara några timmar efter mordet.
Ja, hon pratade både med mamma och syster, men min poäng är väl densamma i vilket fall som helst?
Om man vill presentera en så kallad
alternativ teor så bör man göra det utifrån en faktagrund.
Vid att man vill bortse från alla rimliga antagelser, presentation från åklagare och alla andra vittnesmål och ändra tiden för mordet till 22-tiden, så kan man inte BÖRJA med det - först krävs det att man styrker detta iallafall med en tankegång. Det går inte bara att "anta" detta för att Göran säger det, först måste ni förklara varför detta är något vi bör acceptera som troligt eller möjligt.
Annars så sprids det en falsk och otydlig bild i tråden om vad som faktiskt har hänt.
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Men hur är det med försvaret? De lusläser nu åtalet, sedan... vad kommer från deras sida? Tänker att om de har någon som kan vittna emot/bevisa att något vittnessuppgift inte stämmer, får de inte ta upp detta nya vittne
Ja det kan ju komma upp nya saker under rättegångens tid men det som inte får göras är medvetet återhålla saker, men saker kan framföras under rättegången. Om det skulle hittas en kropp, nytt vittnesmål hittas osv...