2020-05-23, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Ja eller vad tycker du att han ska göra? Upp och improvisera lite?
Svara på frågor fritt vad han själv tycker.. skulle vara intressant.
Inte vad nån annan har skrivit åt honom när han sitter i garderoben.
Citera
2020-05-23, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Every country has different methods of reporting their deaths. One country doesn’t include clinically diagnosed deaths whereas other countries might, for example. Then the amount of missed deaths vary based on country.

Yes. I believe if you can find the true number of deaths, then x100 will give a rough estimate on infections. The lethality of the virus will vary based on hospital collapse and demographics infected, so it won’t be precise — but it should get you most of the way.

Du brukar ju gilla att prata ifr/cfr. Singapore, har du hört något om att de struntar att rapportera in när migrantarbetare dör eller vad är annars förklaringen till deras anmärkningsvärt låga cfr? Dessutom endast 20 pers på intensivvård om kav förstod det rätt.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Va! Är du seriös? Varför tror du ganska många som ligger i respirator klarar sig?

Det är väl syrgasbehandlingen samt andra mediciner.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Och hur länge tänkte du man skulle springa o gömma sej för viruset?
Det är ju inte så det kommer försvinna😀

Tills det kommer ett vaccin är ett tips.
Citera
2020-05-23, 18:54
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men nu förstår jag inte. Nyss lät det ju som så att vi inte har gjort NÅGONTING för att stävja det här jäkla viruset. LOCKDOWN skulle ha varit det enda rätta.

Nu säger du att halva landet är stängt
Vad pratar du om nu?
Du har förväxlat mig med någon annan kanske?
Ingen kommentar till det jag skrev istället?
Vad är din poäng med att påpeka att antal döda "bara" är några tusen mer än vanligt samtidigt som vi stängt halva samhället?!
Citera
2020-05-23, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det var inte så jag menade

Jag tänkte bara "varna" dig om att man aldrig vet något om framtiden. Dina föräldrar kan var helt ok idag - och Alzheimerspatienter om 5 år.

Att ha dem hemma och ta hand om demenssjuka är otroligt jobbigt. Inte als som att ta hand om små barn (trots vissa likheter).

Men att ens försöka är hedervärt och alla drabbas ju inte av sådana besvär.

Vissa föräldrar orkar ju inte ta hand om sina barn - så varför skulle de orka ta hand om sina föräldrar?

Det ska finnas både möjlighet till god äldrevård och avlastning till sådana som du som tänker göra det själv.
"Vissa föräldrar orkar ju inte ta hand om sina barn - så varför skulle de orka ta hand om sina föräldrar? "
Därför att föräldrarns har orkat ta hand om sina barn. Man behandlar med respekt sina föräldrar de flesta länder i värden och vill gärna visa sin tacksamhet . De flesta i Sverige ser de en hinder i sitt liv på grund av egoism.
Citera
2020-05-23, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Vad pratar du om nu?
Du har förväxlat mig med någon annan kanske?
Ingen kommentar till det jag skrev istället?
Vad är din poäng med att påpeka att antal döda "bara" är några tusen mer än vanligt samtidigt som vi stängt halva samhället?!

Min poäng var att konstatera att vi har ca 1.000 fler döda på äldrevården än normalt.

Men samtidigt ett himla yl om att Tegnell håller på att avliva folk just där.
Citera
2020-05-23, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Hahaha, spontanitet är bättre än eftertänksamhet och analys. MTV- typ?

Det är nog mer du som är en MTV-typ, om du inte förstår ett så enkelt resonemang som att rent demokratiskt är det bättre för befolkningen ifall reportrar har möjlighet att ställa vassa, spontana frågor till en makthavare, som denne inte kunnat fila på svar till (med hjälp av ett team rådgivare) innan.

Det ökar chansen att makthavaren råkar försäga sig och säga vad denne faktiskt menar, istället för ett skriptat svar som skall "låta bra".

I Nordkorea kör man nog skriptat rakt av. Verkar som att Sverige börjat köra på det också, särskilt i samband med Covid.
Citera
2020-05-23, 18:59
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Ja, det är en riktig skandal som nystas upp nu:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kronika-myndigheten-duckar-de-svara-fragorna

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/mejlen-avslojar-ministerns-medarbetare-erbjod-sig-vara-med-pa-kritiserade-motet-om-munskydden-skulle -lyssna-utan-att-saga-nagot

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/expert-det-ar-ytterst-allvarligt-myndigheten-kan-ha-brutit-mot-lagen

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kraftiga-reaktioner-pa-svt-s-granskning

https://www.svtplay.se/klipp/26870929

Tyvärr blir det nog ingen skandal utan som vanligt så tystas allt ner av staten.
Citera
2020-05-23, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av new2011
"Vissa föräldrar orkar ju inte ta hand om sina barn - så varför skulle de orka ta hand om sina föräldrar? "
Därför att föräldrarns har orkat ta hand om sina barn. Man behandlar med respekt sina föräldrar de flesta länder i värden och vill gärna visa sin tacksamhet . De flesta i Sverige ser de en hinder i sitt liv på grund av egoism.

Du. Man får exakt sådana barn som man själv förtjänar. Uppfostrar man dem med respekt - då respekterar de både sina barn och sina föräldrar.
Citera
2020-05-23, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Och hur länge tänkte du man skulle springa o gömma sej för viruset?
Det är ju inte så det kommer försvinna😀
Viruset kommer att dö ut om smittspridningen sjunker under en viss nivå.
Du behöver en snabb kurs för epidemiska modeller.
Citera
2020-05-23, 19:06
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Du kanske skall byta umgängeskrets (jag känner INGEN som blivit sjuk...).

Du kanske ska hitta fler kompisar, eller be de existerande att ta en promenad på den vilda sidan?

Själv känner jag 4 pers som varit sjuka, varav en har ytterligare 3 pers i familjen som testats positivt (i mars).

Sedan en och annan som tror (eller hoppas?) att de kanske haft viruset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in