2020-05-23, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eao2017
Vet vi om rättegången kommer att hållas bakom stängda dörrar? Är det någon i tråden som annars tänker vara på plats?
Sen är det Corona tider så det är säkert vissa regler att hålla sig till samt att media kommer ha intresse för fallet nu efter att FUP kom ut och alla fick veta den hemska sanningen
Citera
2020-05-23, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teevee
Vad tror ni det här (https://forumfiles.com/nbg71f23of/E82584E6-8DA3-4D62-96D3-9F7189D1DD63_jpeg) är för utrymme? Ett skafferi eller ett utrymme som leder till trapphus?

Beskrivet av Rebecka S i förhör:

På fråga om Rebeca förstod vad det var för utrymme köket som åsyftades svarar hon att det finns som ett litet utrymme till höger i köket sett från ingången från hallen.

Ja, där ser det definitivt ut som att de har egen tillgång till en källartrappa eller något slags skymt utrymme! Måtte detta vara noga undersökt av polisen.
Citera
2020-05-23, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chariter
Jag kan vara helt fel ute nu, men borde inte blöjan satts på när hon redan var död i och med att den var tom? Tex att hon vid dödstillfället också tömde tarmen och det var anledningen till att de tog henne till badrummet och duschade och tvättade av henne? Dock fattade inte pundarna att det då var försent. P’s användning av Näsfrida för att suga ut droger ur magsäcken så att det inte skulle märkas när hon kom till sjukhuset. R är ju den smarta Och eftertänksamma som säkerligen kom på att om de ringde 112 som P ville skulle hon bli av med sina älskade S och A. Det var ju inte E värd.

Just tarmtömningen medför att P börjar tvätta mitt i natten. Pyjamasen som A vittnar om lyser med sin frånvaro i fupen. P är en känslomänniska utan impulskontroll. R raka motsatsen.
Detta här va verkligen en intressant teori! Det har jag inte tänkt på innan, el läst att någon har gjort! Skulle vilja säga att det låter mkt trovärdigt! Absolut, tarmen töms ju när döden inträffar. Blöjan va ren som du sa, tvättning i badkaret, ja tvättning av allt i hela lägenheten, allt du skriver har du rätt i!
Citera
2020-05-23, 17:52
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Antar att du postar dem här sen? När brukar sådana filer släppas, måste man vänta tills rättegången är över?
Ja, jag lägger upp dem. Vet inte om de är tillgängliga innan rättegången är slut, men det är i alla fall enklast att vänta tills det är över så att man kan ta ut allt samtidigt.
Citera
2020-05-23, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
Usch. Började nästan gråta igen vilken skillnad. Stackars barn vad har du varit med om😭

Det stod i LVU på A och S att S visar samma tecken som E. Alltså bristande omvårdnad och vikt. Så S fick inte heller tillräckligt mat alltså..
Offrade maten till barnen för droger😪

Sen så säger hon att hon endast godkänner
LVU tills hon kommer ut för att hon inte kan ta hand om dem i fängelse. Alltså det är skrämmande. Förstår hon inte vad hon har gjort eller spelar hon bara? Det är ju helt sinnessjukt
Är håret utsläppt på båda bilderna?
Citera
2020-05-23, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Rättegången kommer inte hållas bakom stängda dörrar vad jag tror, det är osannolikt. Det gör man generellt bara med sexualbrott och i det fall att någon inblandad part har skyddad identitet. Däremot kommer delar av bevisningen presenteras bakom lyckta dörrar, exempelvis obduktionsbilder och eventuellt den del där man går igenom psykisk ohälsa hos Rebecka.

Jag kommer inte vara på plats men jag kommer begära ut ljudfilerna från vittnesmålen.
Kommer du vara på plats? Jag hoppas verkligen det så vi kan få följa dina uppdateringar. Övernatta utanför så du står först i kön, hört dem bara kommer släppa in 50 Pers, pga att dem ska sitta med avstånd. Och journalisterna kommer vara galna över dessa få platser. Håller alla tummar för dig! Dag 1 brukar ju va mest ointresserant alltid. Dag 2 är viktig, med Rebeccas förhör!
Citera
2020-05-23, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
Usch. Började nästan gråta igen vilken skillnad. Stackars barn vad har du varit med om😭

Det stod i LVU på A och S att S visar samma tecken som E. Alltså bristande omvårdnad och vikt. Så S fick inte heller tillräckligt mat alltså..
Offrade maten till barnen för droger😪

Sen så säger hon att hon endast godkänner
LVU tills hon kommer ut för att hon inte kan ta hand om dem i fängelse. Alltså det är skrämmande. Förstår hon inte vad hon har gjort eller spelar hon bara? Det är ju helt sinnessjukt
Va? Vart kommer denna information /uttalande ifrån? Att hon endast godkänner LVU tills hon kommer ut??
Citera
2020-05-23, 18:10
Medlem
Citat:
Ja, där ser det definitivt ut som att de har egen tillgång till en källartrappa eller något slags skymt utrymme! Måtte detta vara noga undersökt av polisen.

Skafferi är det o sånt som är kyligare än rumstemperatur.
Citera
2020-05-23, 18:10
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Kommer du vara på plats? Jag hoppas verkligen det så vi kan få följa dina uppdateringar. Övernatta utanför så du står först i kön, hört dem bara kommer släppa in 50 Pers, pga att dem ska sitta med avstånd. Och journalisterna kommer vara galna över dessa få platser. Håller alla tummar för dig! Dag 1 brukar ju va mest ointresserant alltid. Dag 2 är viktig, med Rebeccas förhör!
Kan inte vara på plats tyvärr, jag bor väldigt långt bort från där rättegången hålls. Men jag tar som sagt ut ljudfilerna från förhören.
Citera
2020-05-23, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Kan inte vara på plats tyvärr, jag bor väldigt långt bort från där rättegången hålls. Men jag tar som sagt ut ljudfilerna från förhören.
Ahh missförstod. Jättebra, guld värd är du!
Citera
2020-05-23, 18:14
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ahh missförstod. Jättebra, guld värd är du!
Jag kan tänka mig att det kommer liverapporteras på åtminstone någon tidning i alla fall. Vore konstigt om det inte gjorde det.
Citera
2020-05-23, 18:14
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Jag tror nästa kanske R har större del i händelsen än P, det är trots allt han som skriker ring 112. Hon verkar inte nämnvärt knäckt över hans död. Och som du säger, smsen, hur hon pratar om sitt barn.

Håller med. Det var väl endast Rebeck* som kallade E för fula saker i sina sms, inte Patric*, vad jag minns? Visst va han också trött på tjejen, fast han brukade inte fula ord om henne?
Tror också R e den som e drivande i förhållandet, hun är nog smartare och mera manipulativ än vad P var. Han verkade vara en som snetände direkt, utan att tänka sig om, fast R är mera utspekulerat. I längden är sådana mycket farligare.
Senast redigerad av WinnieSeila 2020-05-23 kl. 18:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in