2020-05-22, 23:43
Medlem
InnerstInnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
De vettigaste svenskarna kör nog ingen semesterrunda i utlandet denna sommar.

Då är nästan ingen svensk i undre medelklass och ovanför det bland dessa. De är instagramkåta apor. Exakt allt förutom deras äktenskaps- och familjeproblem, toalettbesök samt medfödda tomhet ska ut på Instagram. Nu för tiden är det inte status att ha ett fint jobb där vettiga saker utförs. Nu är det status att få bekräftelse på Instagram för ens tomma livsstil som består av konsumtion, konsumtion och åter konsumtion. Givetvis levereras bekräftelsen av andra lika tomma människor. "Jag köpte 3 veganska glutenfria makroner för 199 kronor på det där hippa caféet på Södermalm eller i London, snälla ge mig bekräftelse!" är deras livsmantra. Bekräftelse på Instagram är dumsvenskens livselixir.

Jag är njuter av tanken att svenska medborgare portas ifrån att turista i princip hela Europa. Vem fan vill åka över sundet till danskjävlarna och skryta om det? Svenskarna kommer att krypa på väggarna denna sommar.
Citera
2020-05-22, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Invandrarna är fortfarande i minoritet i Sverige. Jag orkar inte ha nån invandrardebatt i den här tråden. Är rätt många som vill få det till att allt hänger på invandrarna, i varenda tråd, känns rätt unket i min värld.

Har redan utförligt beskrivit i många inlägg varför vi misslyckats med Covid av tusen andra, verkliga anledningar. Tyskland har hur mycket invandrare som helst och har ändå lyckats ganska bra med Covid. Men jag lämnar den debatten nu, för jag tycker det är OT i denna tråd att tjata om invandrare.

Jaja, du behöver inte ta till dig fakta, det är fritt att tycka och tänka som man vill ( än så länge...).

Vad gäller beskrivningar av misslyckanden, utförliga eller inte, så är de inga som helst belagda fakta, mest spekulationer.
Citera
2020-05-22, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Men inte behöver man väl bli frisk innan antikroppar bildas?

Nej, så har jag aldrig förstått det. Men att det kan ta nån vecka innan det bildas, när man är sjuk så verkar det ju vara. Åtminstone efter vad man läst.
Citera
2020-05-22, 23:45
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Det har Tegnell gjort hela våren, vad är problemet? Alla politiker ljuger, vad är problemet?

Kanske dags att ta dig ur din lilla värld med rosa ponnys och slott byggda i choklad.
Och Tegnell är inte politiker, utan expert - och det gör lögnen än värre.
Lägg därtill att han är förordad av politikerna att föra talan inför folket.
Hmmm ... Kan han måhända ha smittats av dem och på så sätt blivit en lögnhals..?
Citera
2020-05-22, 23:47
Medlem
Testosteronbrist inte bra om man drabbas av coronan.

Low testosterone levels predict clinical adverse outcomes in SARS‐CoV‐2 pneumonia patients

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/andr.12821?af=R
Citera
2020-05-22, 23:48
Medlem
Bra jobbat era dummar svennar!

http://standardethics.eu/component/edocman/sweden-standard-ethics-rating-downgrading/viewdocument/375?Itemid=0
Citera
2020-05-22, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Basala hygienrutiner följs inte. Får var hur jävla mycket skrivet i lag som helst men om reglerna inte följs så hjälper de inte. Massor med lagar vi har här i landet som inte följs. Bl a utvisningar där folk kan gå under jorden här. Någon borde göra en sammanställning över lagar och regler som vi har och som inte följs. Lovar att det inte kommer att vara en vacker syn.

Politiker har satt det i system att stifta en lag för att visa att de gör något. Sedan tillämpas den inte. Och det är inte en svensk sjuka. Varje gång ni ser makthavare posera och lova miljarder till något behjärtansvärt så kan jag lova att pengarna aldrig dyker upp. Oftast lika bra. Men hela denna posering är för att medierna ska ha någonting att skriva hem om. Men det blir ingen uppföljning. Alla inblandade vet det. Ruttet.

Och även om dessa riktlinjer följts om basal hygien som verkar vara den nya trollformeln efter flockimmunitet, så hade detta ändå inte varit tillräckligt för att stoppa smittspridningen.
Citera
2020-05-22, 23:49
Medlem
Citat:
Ännu en studie som bekräftar att överlevnaden hänger ihop med att patienten kommer i behandling tidigt. Denna gång plasmabehandling.

In a covariates-adjusted Cox model, convalescent plasma transfusion improved survival for non-intubated patients (hazard ratio 0.19 (95% CI: 0.05 ~0.72); p=0.015), but not for intubated patients (1.24 (0.33~4.67); p=0.752). Conclusions Convalescent plasma transfusion is a potentially efficacious treatment option for patients hospitalized with COVID-19; however, these data suggest that non-intubated patients may benefit more than those requiring mechanical ventilation.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.05.20.20102236v1

Här hemma får folk ligga hos sig och hosta blod i 3 veckor innan de får komma in.

Innan dess hade han legat hemma i tre veckor med covid-19-symptom. Haft svårt att äta och varit så yr att han trillat omkull flera gånger. Men att få komma till sjukhus visade sig vara svårt. Inte konstigt att vi är världsbäst på att ha ihjäl smittade.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7478749

Filip, 39, blev sjuk i covid-19: ”Kunde ha dött” - Nyheter (Ekot) | Sveriges Radio
En av patienterna är Filip Lundberg, 39 år, som fick covid-19 i februari. – Jag hade hostat så himla mycket att det kom blod och då tyckte jag att nu får det vara nog, jag måste jag ta ...
sverigesradio.se

Det är det som känns så läskigt i Sverige, att man kan bli nekad vård. Måste ju vara en av de absolut sämsta sjukhusvården i världen, dvs ingen vård. Du kan inte ens betala för att få vård.
Citera
2020-05-22, 23:51
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnerstInne
Då är nästan ingen svensk i undre medelklass och ovanför det bland dessa. De är instagramkåta apor. Exakt allt förutom deras äktenskaps- och familjeproblem, toalettbesök samt medfödda tomhet ska ut på Instagram. Nu för tiden är det inte status att ha ett fint jobb där vettiga saker utförs. Nu är det status att få bekräftelse på Instagram för ens tomma livsstil som består av konsumtion, konsumtion och åter konsumtion. Givetvis levereras bekräftelsen av andra lika tomma människor. "Jag köpte 3 veganska glutenfria makroner för 199 kronor på det där hippa caféet på Södermalm eller i London, snälla ge mig bekräftelse!" är deras livsmantra. Bekräftelse på Instagram är dumsvenskens livselixir.

Jag är njuter av tanken att svenska medborgare portas ifrån att turista i princip hela Europa. Vem fan vill åka över sundet till danskjävlarna och skryta om det? Svenskarna kommer att krypa på väggarna denna sommar.

Ju sämre väder i sommar, desto sämre stöd kommer Löfvén ha i opinionsmätningarna.

Enda ventilen under överskådlig tid kommer vara midsommar.
Svensken kommer INTE kunna hålla sig från midsommar.
Givetvis kommer det komma en rejäl peak några veckor efteråt, men det skiter man i för ingen rör spriten. INGEN!

Just watch...
Citera
2020-05-22, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Ja? Det räcker att en smittar utan att uppvisa symptom. Hur tror du smittan kom till Sverige från början?

Vad menar du att det räcker att en smittar utan att uppvisa symptom? Har du någon studie som visar på vilket utfall/R0 det blir om alla som så fort de får symptom stannar hemma?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
So you don't think the values have been corrected for the sensitivity and specificity of the test already? This is standard procedure.

No, they released the raw data.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Testosteronbrist inte bra om man drabbas av coronan.

Low testosterone levels predict clinical adverse outcomes in SARS‐CoV‐2 pneumonia patients

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/andr.12821?af=R
Motsatsen verkar gälla den med.

Therapy to reduce men’s testosterone seen as promising coronavirus treatment

Therapy to reduce testosterone and other hormones in men with prostate cancer may have a protective effect against the new coronavirus, a study of thousands of Italian patients showed.

Men with the disease who got hormone therapy had a fourfold lower risk of virus infection than patients who didn’t get such treatment, the study showed. The difference was even more pronounced when the research team compared prostate cancer patients on hormone therapy with people who had any other type of cancer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in