2020-05-22, 10:07
Medlem
Novotars avatar
[quote=T34Panzer|71679554]Sparrisen på video

” Här går Wilmas pojkvän på McDonalds efter mordet ” Man ser hur han står lite vid sidan om sina släktingar/kompis.
Citera
2020-05-22, 10:12
Medlem
JDAMs avatar
Detta var ett planerat mord, det enda straffet är livstids fängelse då mördaren tyvärr inte kan utvisas efter avtjänat straff.
Citera
2020-05-22, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Säger du det?
Hon blev alltså inte hotad, utnyttjad misshandlad och slutligen mördad?
Alla såg, alla visste, ingen gjorde något för T manipulerade alla med sin charm. Han var ju så good och ville baara ta hand om W...
Tror nog att en kvinna/flicka känner på sig när det är fara o färde.Eller när man märker att det inte står rätt till hos ens partner. Det kan man nog försöka förneka i början när man blivit mycket förälskad men till slut måste man inse det. Tror inte man springer till socialen för att lätt kunna skaffa sig en lägenhet. Man är nog väldigt rädd och måste se om det finns någon hjälp att få.
Till och med lilla psykundersökningen som gjordes på T undrade ju om det stod riktigt rätt till. Frågan kvarstår ju ännu så länge.
T ville kanske i viss mån ta hand om W men hade kanske inte ekonomiska möjligheter att försörja henne han heller. När pengarna tar slut blir det inte roligt.
Citera
2020-05-22, 10:22
Medlem
Horrorgrams avatar
"Ene vännen berättar i förhör om samtalet inne på hamburgerrestaurangen:

– När vi sitter och äter så försöker både jag och NN (den andre vännen) få info från honom angående flickan. Vi frågade: ”Vad gjorde ni den dagen? Vad gjorde ni efter att ni ätit? Vad hände?”

Enligt polisen hade pojkvännen mördat Wilma fyra dagar tidigare, och några veckor senare hittades hennes huvud förvarat i en väska i hans lägenhet. Själv har han dock hela tiden hävdat att han och Wilma gjorde slut, att hon lämnade lägenheten och att han efter det inte vet var hon tog vägen.

Den versionen gav han också till vännerna på McDonald's.

– Han säger att: ”I torsdags bråkade vi, vi hotade varandra, jag körde ut henne från lägenheten”, berättar vännen i förhör.

Vi säger till honom: ”Vi tror inte på det du säger, du berättar på ett konstigt sätt”. Han säger att ”det är sanningen jag berättar för er. Jag vill inte att ni tjatar om, jag orkar inte mer”

Till och med hans vänner är misstänksamma över hur han beter sig inne på MC när dom sitter och äter.
Citera
2020-05-22, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Vore det inte klädsamt att komma ihåg att W var en minderårig FLICKA, inte kvinna. Sen hur hon klädde sig kan man tycka vad man vill om. Detta är Sverige och här klär man sig som man vill. Deal wth it!
Jag tycker som du att här i Sverige klär man sig som man vill, men folk i andra kulturer kan ha en annan uppfattning. Det uppstår en kulturkrock som kan bli jobbig för båda parter.
Citera
2020-05-22, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Man kan ju inte ringa polisen bara för att någon går tungt i trapphuset och kanske bär något tungt.
Grannens första tanke var kanske inte "mord". Bara att han ville kolla litet vad det handlade om.
All ovanliga ljud gör ju att grannar lyssnar litet.
Du missuppfattade mig nu. Jag menar att om det var någon annan granne som vet med sig att hen(grannen alltså) hade burit något tungt den natten så skulle grannen ha kunnat ringa polisen och meddelat det så hade man kunnat avskriva att det hade varit någon från Ts lägenhet som burit något. Nu vet man ju inte hur folk följer med i alla Dags händelser men det här borde väl dom flesta i huset ha varit engagerade i. Men polisen har väl knackat dörr överallt och kanske ställt frågan om dom har burit något nedför trappan den natten.
Citera
2020-05-22, 10:35
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Jag är fortfarande nyfiken på T's blåmärken på ryggen.
Hur och varför får någon 20 cm långa stripor på sin rygg?
Vad kan man ha burit?
Var kan man ha krupit?
Kan det vara något ifrån bråket som uppstod?

Klappstolen, vem dna var på den?

Det var nog inte på ryggen. Det var buken.

FUP sidan 191

"Bålen
15. På ryggen ses två stycken mörkgrå, längsgående hudmissfärgningar om 5 x 0,4
cm, ett på vardera sidan om ryggraden.
16. På bukens vänstra sida ses en längsgående 20 x 0,4 cm stor, mörkgrå
hudmissfärgning.
"
Citera
2020-05-22, 10:51
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Sparrisen på video

” Här går Wilmas pojkvän på McDonalds efter mordet ”
https://www.youtube.com/watch?v=G9boT4loow0
Man ser hur han står lite vid sidan om sina släktingar/kompis.

Han var inte sitt vanliga pratsamma jag, enligt kompisarna.
Tro fan det- efteratt ha sågat huvudet av Wilma, och städat bort litervis med blod🩸

Att han ens kan äta hamburgare...kött...efter en sån slakt...🤢🤮
Måtte galningen låsas in länge!
Senast redigerad av T34Panzer 2020-05-22 kl. 10:54.
Citera
2020-05-22, 10:59
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Det var nog inte på ryggen. Det var buken.

FUP sidan 191

"Bålen
15. På ryggen ses två stycken mörkgrå, längsgående hudmissfärgningar om 5 x 0,4
cm, ett på vardera sidan om ryggraden.
16. På bukens vänstra sida ses en längsgående 20 x 0,4 cm stor, mörkgrå
hudmissfärgning.
"

Ahh tack för rättelsen. Jag måste blandat ihop texten i minnet.

Märkliga märken dock. Jag hade velat sett bild på det.
Citera
2020-05-22, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Tisdag, måndag börjar rättegången om "lilla hjärtat" spännande veckor, hoppas vi får bra rapporteringar från båda rättegångar!
Jag läste någonstans, jag vet inte var, att rättegången skulle finnas på Youtube efter det att domen blivit fastställd. Har jag fattat rätt då? Kan det verkligen vara möjligt med en rättegång som kommer ta flera veckor? Finns det någon som vet? Alla kan ju inte ha möjlighet att sitta hemma och följa e v. reportage dag för dag. Den här rättegången skulle ha stort allmänintresse.
Citera
2020-05-22, 11:04
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Jag läste någonstans, jag vet inte var, att rättegången skulle finnas på Youtube efter det att domen blivit fastställd. Har jag fattat rätt då? Kan det verkligen vara möjligt med en rättegång som kommer ta flera veckor? Finns det någon som vet? Alla kan ju inte ha möjlighet att sitta hemma och följa e v. reportage dag för dag. Den här rättegången skulle ha stort allmänintresse.

Förhoppningsvis så kanske denna sida visa rättegången.

Rättegången: https://www.youtube.com/channel/UC2BNyH_pmojuXNiPUwgQbKw
Citera
2020-05-22, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Inte på film. Men vanligt ljudupptagningar kommer ut på Youtube bla. Finns ju ofta journalister på åhörar plats som rapportera minut för minut på deras tidningar i skrift. Så det brukar man kunna följa..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in