2020-05-21, 17:48
Medlem
Gaspari-s avatar
Finns det studier i Sverige på om de smittade som dött är oaktsamma i riskzonen som trotsat riktlinjerna? Senast på ICA Maxi såg man ju en jävla massa gråhåriga människor som är ute och springer.
Citera
2020-05-21, 17:50
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Känns ju något hårt..

Vi får börja så, hjälper inte det får det bli hårdare behandling. Injicera coronavirus direkt i hjärtat på dem? Skämt åsido men vi måste bli hårda och inte acceptera ursäkter för inkompetens längre.
Citera
2020-05-21, 17:51
Medlem
RoyalTrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Men just besluten om vilken vård som ges till sjuka äldre kommer väl inte från FHM?

Ber om ursäkt ifall det ni diskuterade var i stil med mannen som fick morfin i väntan på att dö och sedan klarade sig när familjen ingrep! Trodde ni snackade mer allmänt om smittan på äldreboendena osv
Citera
2020-05-21, 17:51
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Hur länge till ska FHM tillåtas fortsätta med galenskaperna?

Men nu spelar det ju mindre roll, skadan är redan skedd, smittan har spridits och vår situation påminner om den i Frankrike Belgien GB, och andra hårt drabbade länder.
Citera
2020-05-21, 17:52
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaspari-
Finns det studier i Sverige på om de smittade som dött är oaktsamma i riskzonen som trotsat riktlinjerna? Senast på ICA Maxi såg man ju en jävla massa gråhåriga människor som är ute och springer.

Jag tror inte det, de flesta dör ju på äldreboenden inte de som bor hemma fortfarande. Det här med uteserveringar och affärer är en distraktion för att dölja sitt eget misslyckande på sjukhus och äldreboenden. Och för att ta fokus på att man inte använder skyddsutrustning.
Citera
Medlem
Så Grekland öppnar för bland annat svenskar 1:a Juli medans den öppnar för några andra utvalda länder med låg smittspridning redan 15 juni. Det var ju länge vi blev "utfrysta". Hela två veckor haha
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Och när Sverige är det land med flest döda i världen räknat per innevånarantal och dödlighet.
Hur mår regeringstrollen nu ? När det är överbevisat att Sverige har den hödsta dödligheten i världen ?
Nöjda nu med att pengarna lagts på invandring ingen vill ha ? Feminism och annat skit där pengarna borde gått till vården istället.

Fol är faan i mig helt idioter här i landet..Så inihelvete hjärntvättade och Jantestyrda så stänger man in en medelsvensson i en papperspåse så dör han där. Folk borde resa mer och se hur världen fungerar utanför gränserna.

Jag röstade inte på denna regering, och ja Sverige har högst dödlighet i världen den här veckan, dock är det ju logiskt med den strategin vi har tagit, ifall det var rätt eller fel får vi se om 1-2 år, jag tror det kunde ha gjorts mycket bättre. Samtidigt så är vi ju inte det land som gjort det sämst, Storbritanien, Spanien, Frankrike, Irland, belgien, nederländerna och Italien, där har vi dom riktiga förlorarna, men vi bör nog inte jämföra oss med dom.
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Senast på ICA Maxi såg man ju en jävla massa gråhåriga människor som är ute och springer.

Jag betvivlar att du är en av dem som byggde vårt land. Visa respekt för de äldre som visst kan vara ute. Fan vilken tur du har att jag inte vet vem du är.
Citera
2020-05-21, 17:53
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hörde du när Olsen kritiserade Tegnell att han har "influensaglasögon" på sig. Detta är ingen influensavirus.

Sen sa han lite senare att han visserligen själv tyckte att detta virus betedde sig som ett influensavirus men ganska snart - kanske inom en månad - märkte han att det inte stämde.

Jaha. Så om vi hade trott på Olsen från början då skulle vi ha fått felaktiga besked en hel månad..

Sen säger han att vi borde ha stängt ner lockdown vårt samhälle tidigare. Jaha.

Om ett år kan jag t o m tala om hur vi BORDE HA GJORT.
Så bra, då kan du hålla käften till dess!
Det är nu goda råd är dyra, och du verkar inte ha nåt annat att komma med än en massa trams för för argumentationens skull.
Citera
2020-05-21, 17:53
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Nu glömde du islänningarna! Vi måste ses som pestsmittade allihopa?

Fast i ärlighetens namn så hoppas jag att inte något land öppnar sina gränser för svenskar i sommar. Skulle vara nyttigt för svensk ekonomi om alla svenskar semestrade på hemmaplan.

Förvisso, men stora flertalet svenskar vill nog inte semestra på hemmaplan, de , och jag, sparar väl sina pengar till senare.
Citera
2020-05-21, 17:54
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Dessutom måste de ju ha mat. Vem skall förse 2 miljoner människor med mat i deras hem?
Citera
2020-05-21, 17:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Och när Sverige är det land med flest döda i världen räknat per innevånarantal och dödlighet.
Hur mår regeringstrollen nu ? När det är överbevisat att Sverige har den hödsta dödligheten i världen ?
Nöjda nu med att pengarna lagts på invandring ingen vill ha ? Feminism och annat skit där pengarna borde gått till vården istället.

Fol är faan i mig helt idioter här i landet..Så inihelvete hjärntvättade och Jantestyrda så stänger man in en medelsvensson i en papperspåse så dör han där. Folk borde resa mer och se hur världen fungerar utanför gränserna.

Gode gud... Sverige är inte i närheten av att vara värst. Pandemin har existerat mer än de fåtalet dagar som det argumentet håller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in