2020-05-21, 14:00
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Här börjat lyssna på Rättegången (https://www.youtube.com/watch?v=X2uQIAtUViM&list=PLvOJ3rmH43554VDREmuI2DS1 lyR0y3cUO&index=1) på YT. Det som slår mig är hur otroligt selektivt SD:s minne tycks operera. Han VET vilken jävla tröja han tvättade den 14:e men han har inte en aning om när han och LW hade sex senast, eller ens när de senast sågs. Han vet på minuten när vad klockan var när HD träffade den där pojkvännen för första gången (åratal sedan), men han kan inte minnas någonting speciellt om personerna från "bakhållet". Annat än att de var tre stycken.

Han har tom. mage att kommentera det faktum att åklagare/förundersökningsledare anklagar honom för selektivt minne. Som om det vore någon sorts skymf! SD är nog den största narcissist jag någonsin hört tala. Det skulle vara riktigt underhållande om inte ämne vore så sorgligt och det var så många barn inblandade.
Just det där klockslaget han drog upp trodde jag först var ironiskt.
Men nej, han har koll på det!
Citera
2020-05-21, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Något som framkommit i tråden var vikten av obrutna FTF-sviter i geocharnas kretsar där det förs statistik på framgångarna. Kanske man genom obrutna månadssviter med minst en FTF tagen kvalificerade sig till särskilda tävlingar i USA? Alltså tävlingar för endast de med obrutna sviter? De skulle till Salt Lake City. Var det något event där med särskilda kriterier som L hotade sätta stopp för?
Tack! Minns nu när du berättar. Ja, jag hoppas som sagt att vi kan få svar på de här frågorna.
För normalfungerande människor skulle det ju vara obegripligt som (del-)motiv, att cacher behövde loggas, men det är ju mycket som är helt obegripligt angående vissa inblandade personers beteenden, både före och efter L*enas tragiska död.
Citera
2020-05-21, 14:14
Medlem
https://www.geocaching.com/mark/details.aspx?PID=LO0586

https://www.geocaching.com/mark/details.aspx?PID=LO0995

https://www.visitutah.com/things-to-do/geocaching/

Här är några länkar som kanske kan vara en ingång för någon som vill gräva mera kring resan till Utah och Salt Lake City. Jag är inte geocachare, så grävandet stupar på att jag inte har tillräckliga kunskaper för att förstå detaljerna. Hoppas det lockar någon!

Edit tillägg: https://www.facebook.com/groups/1245185852231865/
Senast redigerad av morningcloud 2020-05-21 kl. 14:20. Anledning: Tillägg
Citera
2020-05-21, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morningcloud
https://www.geocaching.com/mark/details.aspx?PID=LO0586

https://www.geocaching.com/mark/details.aspx?PID=LO0995

https://www.visitutah.com/things-to-do/geocaching/

Här är några länkar som kanske kan vara en ingång för någon som vill gräva mera kring resan till Utah och Salt Lake City. Jag är inte geocachare, så grävandet stupar på att jag inte har tillräckliga kunskaper för att förstå detaljerna. Hoppas det lockar någon!

Edit tillägg: https://www.facebook.com/groups/1245185852231865/

De kan ha siktat på att cacha till sig rätten till att bära en Official Utah GeoTour Jacket. Det sket sig, för de släpptes inte in. Det märkliga är att så många inkl dotter T var ovetande in i det sista om vart H och S skulle åka.
Citera
2020-05-21, 14:34
Avslutad
Jag är kanske lat nu, men den här USA-resan, blev den öht av? Eller satt de bara och chilla på sommarstället fram till vårstädningen? Har lyssnat på timmar av material från rättegången och skummat FUP, dom och överklagan men jag känner mig fortfarande osäker.
Citera
2020-05-21, 14:51
Medlem
Citat:
De kan ha siktat på att cacha till sig rätten till att bära en Official Utah GeoTour Jacket. Det sket sig, för de släpptes inte in. Det märkliga är att så många inkl dotter T var ovetande in i det sista om vart H och S skulle åka.
Intressant! Vi får se om mer kommer fram. Det verkar onekligen futtigt att bluffa om och om igen för att få bära en viss jacka, men vem vet...
Ja det sista skulle man vilja ha deras förklaring till.
Citera
2020-05-21, 14:57
Medlem
Citat:
Intressant! Vi får se om mer kommer fram. Det verkar onekligen futtigt att bluffa om och om igen för att få bära en viss jacka, men vem vet...
Ja det sista skulle man vilja ha deras förklaring till.
Jag lyssnade till förhöret i TR m HÅ och kan inte höra att HÅ såg varför det var så viktigt för (varsig) LW eller HD. HÅ sa dels att det var spänt mellan LW och HD och dels att LW tyckte att rätt skulle vara rätt och kunnat avlogga andra om hon visste att de inte varit på plats. Tidigare har uppgifter om längsta obrutna svit som ger göra framkommit i tråden, men inte ngt om kvalifikation för jacka. Rotar vidare.
Citera
2020-05-21, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Jag får nog inget svar på min fråga denna gång heller, men jag tror att jag kan gissa mej till svaret.

Det där har jag redan pudlat angående, och det skrevs innan Fup kom som en skänk från klar himmel. Efter Fup framgår tydligt att S var bra mycket värre än jag sammanfattade i din länk till mitt tidigare inlägg. En genomrutten dubbelnatur. Osympatisk, gränslös och självisk. Kontrollerande och manipulativ.

Jag erkände alltså redan när jag läste stämningsansökan angående att S funderade kring att utföra ett familicide med undantag för sig själv. Är det ytterligare ursäkter du trånar efter vill jag gärna bistå. Ursäkta, att jag inte trodde S kunde vara så höggradigt ond som han visade sig vara och mer därtill, innan jag läste Fup

Bäst hade varit att erkänna mordet, det hade visat någon heder avslutningsvis.

Vad gäller L var hon en provokativ stalker, envis, destruktiv med ett sexuellt självskadebeteende och hon vägrade backa. Hennes död är en logisk följd av hennes beteende, lika logisk som vem som tog ihjäl henne.
Citera
2020-05-21, 15:09
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ser fram emot att någon geochachare kan ge oss fakta kring den eventuella betydelsen för HD och SD av att ha de 17 chacherna (fusk-)loggade inför USA-resan.

Vet man om de hade betydelse, eller inte? Kunde m a o HD och SD deltaga i eventet i USA lika bra med eller utan de här cacherna?

Citat:
Något som framkommit i tråden var vikten av obrutna FTF-sviter i geocharnas kretsar där det förs statistik på framgångarna. Kanske man genom obrutna månadssviter med minst en FTF tagen kvalificerade sig till särskilda tävlingar i USA? Alltså tävlingar för endast de med obrutna sviter? De skulle till Salt Lake City. Var det något event där med särskilda kriterier som L hotade sätta stopp för?

Det kan notetas att HD den 6/4 2018 har fått en mängd "Souvenirer" för olika serier/sviter/sammanhängande datum. Hur såg eventuell kommunikation ut mellan LW och HD ut dagarna efter det? Kanske dessa souvenirer är kopplade till att HD loggade ett antal av LWs cacher då, enligt LW på felaktiga premisser. Är osäker ifall någons intjänade "souvenirer" ligger kvar trots att cacheägaren gått in och makulerat ens digitala loggar (eftersom det trots allt är relativt ovanligt att CO tar till så pass drastiska åtgärder som LW gjorde med HDs loggar).
Citera
2020-05-21, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Jag lyssnade till förhöret i TR m HÅ och kan inte höra att HÅ såg varför det var så viktigt för (varsig) LW eller HD. HÅ sa dels att det var spänt mellan LW och HD och dels att LW tyckte att rätt skulle vara rätt och kunnat avlogga andra om hon visste att de inte varit på plats. Tidigare har uppgifter om längsta obrutna svit som ger göra framkommit i tråden, men inte ngt om kvalifikation för jacka. Rotar vidare.

Äh, jag tror inte en eventuellt hägrande jacka eller de brutna sviterna hade egen stor betydelse för mordet. Det var nog snarare en långt gången söndrande historia som tog sin ände för att han som spelade huvudrollen höll på att förlora sin roll när bi-rollerna kom att ta betydande platser (H hade Sillen och L ett helt gäng).

Jag är mer nyfiken möjligt tillhygge och var man kan finna det. Har man kollat Hannas UV-lampa? S har skrivit i loggar om den både före och efter mordet. Den kanske finns på Island i nån gammal vulkankrater eller annan hålighet?
Citera
2020-05-21, 15:18
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Det där har jag redan pudlat angående, och det skrevs innan Fup kom som en skänk från klar himmel. Efter Fup framgår tydligt att S var bra mycket värre än jag sammanfattade i din länk till mitt tidigare inlägg. En genomrutten dubbelnatur. Osympatisk, gränslös och självisk. Kontrollerande och manipulativ.

Jag erkände alltså redan när jag läste stämningsansökan angående att S funderade kring att utföra ett familicide med undantag för sig själv. Är det ytterligare ursäkter du trånar efter vill jag gärna bistå. Ursäkta, att jag inte trodde S kunde vara så höggradigt ond som han visade sig vara och mer därtill, innan jag läste Fup

Bäst hade varit att erkänna mordet, det hade visat någon heder avslutningsvis.

Vad gäller L var hon en provokativ stalker, envis, destruktiv med ett sexuellt självskadebeteende och hon vägrade backa. Hennes död är en logisk följd av hennes beteende, lika logisk som vem som tog ihjäl henne.
Tack för svar.
Citera
2020-05-21, 15:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider

Det där är väl lite väl hårt. På min tid kallades såna här damer för "nymfomaner" (men så kan man ju inte säga längre i det post-maskulina samhället...) Ett sådant beteende skapar naturligtvis kaos bland de inblandade, men faktum är att den absoluta majoriteten av nymfomaner inte blivit mördade. Tvärtom verkade de ha utgjort ett pikant och uppskattat inslag i samhället och litteraturen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in