2020-05-21, 15:12
Medlem
rullkragens avatar
Tjenis!

Ja vem är skyldig?

Våldtäkt är ett mycket hemskt brott.
Det är lika hemskt att anklaga någon oskyldig för våldtäkt.
Detta vänstervridna feministiska samhälle har gjort så att alla dessa falska anmälningar haglar in.
Var realistiska och inse att det är minst lika många fantasi historier som det är verkliga brott.
Klart skadestånd på över 100.000 kronor,
triggar dessa avarter av tjejer till att falsk anmäla.
Det är pengarna som styr.

Jag tycker det är mer än för jävligt och helt oförlåtligt att begå en våldtäkt.

Men fantasier om att dom kanske eventuellt, tycks ha blivit lite våldtagen, ja bara vid utkanten och ena sidan av muttan. (i själva verket, den djävulen ger mig inte vad jag vill ha, så fan ta honom.)

Ja detta gör att man blir väldigt skeptiskt mot sådant här.

Så vad skall man tro om denna historia?

Rullkragen
Citera
2020-05-21, 18:48
Medlem
Doubts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leira
Jag gissar att personen är en lögnaktig slinka.

Alternativt en idiot som inte är kapabel att varken läsa människors avsikter, eller att ens
uttrycka sina egna.

Vet du något om fallet du kan dela med dig av eller är det bara din standardgissning så fort du hör "SD"?

Min gissning är att du inte har någon som helst aning om vad som hänt, men du kan ju klämma fram namnet om du nu vet något som helst om fallet så alla vi andra kan göra en egen bedömning innan vi vet vem som arslet i fallet.
Citera
2020-05-21, 19:44
Medlem
lala-lands avatar
Låt oss avvakta och se dom. Fällande dom för våldtäkt, där GM är en folkvald person, som ska ha vårt förtroende att bestämma över oss - ja då är det ju intressant att veta vem det är. Att jobba med politik är ju ett förtroende som vi ger andra att fatta beslut över oss. Inte våldta.
Men som sagt, det kan vara sant. Det kan vara falsk =)
Citera
2020-05-21, 19:49
Medlem
Lite Ardin/Assange känsla på det hela. Eftersom det hände i hans hem. Då kom hon väl dit frivilligt?

- Hur var det, baby?
- Fantastiskt! Vad har du för intressen?
- Jag är bl a SD-politiker.
- Skit oxå! Då har jag blivit våldtagen!
Citera
2020-05-21, 20:11
Medlem
lala-lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Lite Ardin/Assange känsla på det hela. Eftersom det hände i hans hem. Då kom hon väl dit frivilligt?

- Hur var det, baby?
- Fantastiskt! Vad har du för intressen?
- Jag är bl a SD-politiker.
- Skit oxå! Då har jag blivit våldtagen!

Jo fast asså... när jag var ung i mina lite äldre MC dagar gick jag hem till en polare för att dricka öl. Han flippade och började misshandla mig. Inte var det väl mitt fel för det?
Citera
2020-05-21, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lala-land
Jo fast asså... när jag var ung i mina lite äldre MC dagar gick jag hem till en polare för att dricka öl. Han flippade och började misshandla mig. Inte var det väl mitt fel för det?

Man kan bara spekulera vad hände. Med största sannolikhet är politiker etnisk svensk och dessa brukar inte vara lika vålsamma som våldtäktsbabbar. Om kvinna ville inte då skulle hon slå sig fri, skrika, vet inte...kämpa emot på annat sätt. Varför gjorde hon inte det - det är frågan.
Citera
2020-05-21, 20:47
Medlem
Studspojkens avatar
Ingen som vet namnet på politikern?
Citera
2020-05-21, 21:20
Medlem
Doubts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Man kan bara spekulera vad hände. Med största sannolikhet är politiker etnisk svensk och dessa brukar inte vara lika vålsamma som våldtäktsbabbar. Om kvinna ville inte då skulle hon slå sig fri, skrika, vet inte...kämpa emot på annat sätt. Varför gjorde hon inte det - det är frågan.

Huvudnyckeln i hela argumentationen. Det är jäkligt lätt att sitta vid sidlinjen och säga vad man gjort och inte gjort.
En person, dubbla din storlek och vikt gör något och du ser galenskapen i ögonen på personen, då är man inte riktigt lika kaxig längre. Visst vill man tro det här framför datorn, klart som fasen jag slagits för mitt liv, hellre det. Lätt att säga, svårt att göra.
När du är medveten om att personen kan slå dig sönder och samman och du faktiskt tror att personen kommer att göra det, det är då du inser att det kan vara värt att vika ner sig ibland. Om sen det gäller ett slagsmål eller våldtäkt kan vara vilket som.

Och tro inte för en sekund att svenska män inte slår sönder tjejer, bara för att det kanske är vanligare bland invandrare så är det inte direkt ett okänt fenomen.
Citera
2020-05-21, 21:36
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Politikern har flera förtroendeuppdrag inom Halmstads kommun.

– Tills det att det här är klart är han fryst från alla sina positioner. Det här är stora anklagelser som vi inte tolererar. Om han har begått det här så har han ingen plats i vårt parti, säger gruppledaren för partiet till SVT Nyheter Halland.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/lokalpolitiker-haktad-misstankt-for-valdtakt

Citat:
Partiets gruppledare i Halmstad säger att de fryst alla hans politiska uppdrag och att partigruppen i fullmäktige kommer uppmana honom att lämna sina uppdrag inom Halmstads kommun.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=128&artikel=7477123

Verkar ju som om han sitter i fullmäktige. Tio mandat i kommunfullmäktige, varav 2 kvinnor.

Lustig formulering att det är partigruppen i fullmäktige som kräver hans avgång. Borde det inte ha varit gruppledaren i fullmäktige som yttrade sig om det? Kanske han som är boven?

Sidan över deras ledamöter i fullmäktige verkar vara raderad.

Här är deras starke män.

https://halmstad.sd.se/page/28/
Senast redigerad av Chantre 2020-05-21 kl. 21:41.
Citera
2020-05-22, 05:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/lokalpolitiker-haktad-misstankt-for-valdtakt

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=128&artikel=7477123

Verkar ju som om han sitter i fullmäktige. Tio mandat i kommunfullmäktige, varav 2 kvinnor.

Lustig formulering att det är partigruppen i fullmäktige som kräver hans avgång. Borde det inte ha varit gruppledaren i fullmäktige som yttrade sig om det? Kanske han som är boven?

Sidan över deras ledamöter i fullmäktige verkar vara raderad.

Här är deras starke män.

https://halmstad.sd.se/page/28/

Tja, din lista innehåller fyra namn. Gruppledaren går väl bort i.o.m att han har uttalat sig i media? Återstår tre namn varav två är gifta.

Det talas om att våldtäkten ska ha skett i mannens hem. Knappast att man skriver så om inte frun var bortrest och han hade tagit dit en annan kvinna.

Av de fyra namnen du listar återstår således ett namn, L.B, men jag vet inte. Jag bara gissar.
Citera
2020-05-22, 06:09
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Tja, din lista innehåller fyra namn. Gruppledaren går väl bort i.o.m att han har uttalat sig i media? Återstår tre namn varav två är gifta.

Det talas om att våldtäkten ska ha skett i mannens hem. Knappast att man skriver så om inte frun var bortrest och han hade tagit dit en annan kvinna.

Av de fyra namnen du listar återstår således ett namn, L.B, men jag vet inte. Jag bara gissar.
Jo, men det finns en gruppledare till; den som är gruppledaren i kommunfullmäktige. Han borde ju ha uttalat sig som representant för kommunfullmäktigegruppen, men istället är det gruppen gemensamt som kräver "någons" avgång. Kan ju tyda på att det är gruppledaren som är boven.

Han ska ju också sitta på fler uppdrag för kommunen. Oftast är det då gruppledaren som har de befattningarna.

Han var med i länken till partiet som jag postade tidigare.
Citera
2020-05-22, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Jo, men det finns en gruppledare till; den som är gruppledaren i kommunfullmäktige. Han borde ju ha uttalat sig som representant för kommunfullmäktigegruppen, men istället är det gruppen gemensamt som kräver "någons" avgång. Kan ju tyda på att det är gruppledaren som är boven.

Han ska ju också sitta på fler uppdrag för kommunen. Oftast är det då gruppledaren som har de befattningarna.

Han var med i länken till partiet som jag postade tidigare.

Ok, men det finns väl bara en gruppledare för SD i Halmstad och det är den som är gruppledare för SD i kommunfullmäktige? Däremot finns det givetvis en ordf. för SD i Halmstad. Kan länkarna du hänvisar till blandat ihop det hela?

I.o.f.s så går det ju fort att byta gruppledare inom ett parti. Behövs bara ett möte så är det gjort. Frågan är hur aktuella dina foton är?

Noterar att det är bara en av de namnen som du ger som bor ensam och är ogift. Tänker på hur det har formulerats i media:

"Våldtäkt i mannens hem."
Senast redigerad av Konrad 2020-05-22 kl. 06:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in