2020-05-21, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Vi ignorerar inte vittnen. Du ignorerar 3 andra vittnen som säger att det var betydligt tidigare. Varav en som låg och vilade efter jobbet med två barn hemma. Han sa att det inte är möjligt att hans tupplur var 5 timmar lång.

Dessutom så gick NCIS även tidigare den dagen.

Så det är du som ignorerar vittnen, tre vittnen säger att det var tidigare. En säger att det var senare.
Jag tror att hon blev misshandlad vid två olika tillfällen den kvällen. Hon fick väl mer stryk när han kom hem från Ljungskile och hade rökt på. Han skaffade väl röka där och fick nya krafter.
Jag tycker det skulle vara svårt för grannen Göran att komma ihåg om skriket hördes strax före tio eller några minuter efter. En kvart hit eller dit tror inte jag att jag skulle kunna svära på i efterhand.
Undrar var T köper sitt knark någonstans. Det måste väl någon polis ha frågat om. Nu har inte jag läst hela FUP ännu så det kanske står där. Jag har iallafall inte sett någon diskussion i tråden om den saken. Undrar om det är vanligt i Uddevalla i den åldersgruppen att röka på. Och hur vanligt är det inom kurd klan? T var ju iallafall väldigt rädd för att hans mamma skulle få veta det.
Citera
2020-05-21, 10:17
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tockenn
Den spontana känslan jag får när jag läser igenom förundersökningen är följande:

Ett bråk mellan T och W spårade ur i vardagsrummet någon gång runt 17-tiden den 14/11 och han dödar henne med något som finns nära till hands, troligtvis saxen på soffbordet. Av mängden blod att döma precis innanför dörren i vardagsrummet är det där det har hänt.

Jag tror att han sen fått panik och insett att detta är illa. Han måste på något sätt försöka få det se ut som att hon har stuckit och då fått idén att det ska se ut som hon dragit till Göteborg, därför köper han tågbiljett med hennes kort och åker mot Göteborg. Han hoppar av första stationen, alltså Ljungskile och vad han gör där så länge har jag ingen aning om men han inser sen att enda sättet att ta sig hem utan att någon annan får veta att han åkt tåget dit är att gå, han slår på GPSen och den visar honom E6an tillbaka till Uddevalla. Här blir han upplockad av polisen och hemkörd.

När han kommer hem inser han att han måste fixa detta så han släpar in henne i duschen och spolar av henne blodet. Han sveper sedan in henne i sängöverkastet och bär upp henne på vinden för att kunna städa lägenheten.

W var alltså aldrig på sängen utan märkena på sängöverkastet visar dels att hon var rengjord från blod, dels hade huvudet kvar och var insvept i det. Hon verkar ha haft ett sår i vänstra sidan av bröstet då där är starkare markering med luminolen där.

Han väntar sedan med styckningen tills han funderat ut var han ska göra av kroppen.
Detta gör han i duschen för att undvika att få mer blod i lägenheten.
För att slippa se Ws ansikte täcker han huvudet med en kudde och börjar med huvudet. Av märkena i golvet i duschen har han kämpat ganska hårt o jag tror det var jobbigare än vad han hade tänkt sig.

Jag tror inte heller att det är kroppsdelar han varit hemma o hämtat på måndagen när han jobbat utan att det är städredskapen, blodiga kläder och liknande som han försökt sprida ut.

Jag känner mig lite osäker på när styckningen sker men det känns nästan som att det händer efter att mamman varit inne i lägenheten och kollat, dels eftersom överkastet var borta när hon var där samt att hon borde ha reagerat på blodet på garderobsdörrarna, inne på toaletten då det är så pass tydligt.

Jag tror alltså att W har legat i förrådet när mamman varit uppe på vinden, troligtvis gömd under något då hon säger i förhör att där var betydligt mer grejer i förrådet när hon var där första gången om jag inte minns fel.

Det enda jag faktiskt inte har någon aning om alls är hur och när han gjort sig av med kroppen men han verkade väldigt orolig att dom skulle hitta en kropp med hans fingeravtryck i floden och därför tror jag att han råkade avslöja sig lite där.

Blodet i Kugan gör mig lite förvirrad men å andra sidan hade han lånat den bilen o skjutsat henne i tidigare och han hade som bekant gett henne stryk innan så det skulle kunna va äldre.

Jag undrar också varför pappan säger att han aldrig har lånat den röda Focusen när hans kompis säger att han brukar ha den.
Bra och redigt resonemang. Att betala en tågresa till Göteborg med Wilmas kort var inte helt feltänkt, det var nära att konduktören inte mindes honom men gjorde det till sist. Han klev av nästa hållplats, Ljungskile men hade för dålig koll på närmsta vägen hem och blev uppmärksammad när han gick på motorvägen.
Han hade inte turen med sig.
De många resorna hem under srbetsdagen kan också vara relaterade till att han mådde illa, spydde. Kanske självmedicinerade sina nerver.
Han är inte så tuff som han trodde.
Det finns många sjöar och vattendrag att välja på. Men inget så bra som kajen några kvarter från hans hem. Industriområden runt om, mörkt, sällan besökt nattetid. Djupt vatten som man kan köra fram till med bil. Strömmen går utåt, mot havet.
Det fattas svarta sopsäckar på en öppnad rulle i hemmet. Två rullar om vardera 60 meter aliminiumfolie, kvar finns bara nån decimeter. Han måste haft något sänke också.
Citera
2020-05-21, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jajakingen
Jag är 99% säker på att det inte är han som har gjort det. Ingen riktig människa kan skära med kökskniv en person som man någon gång har älskat. Och alla bevisen på honom är så uppenbara, ex läggs bevis i en påse med hans namn på och sedan kasta i soprummet?
Det värsta är att flickans familj inte skäms att dom börjar bry sig nu i efterhand? Vart va dom när hon behövde dom? Hon va endast 17 år och dom ville inte släppa in henne även fast dom visste att hennes pojken var ”dålig” för henne? Tycker inte hennes familj har någon rätt att bry sig i efterhand när allt är försent.
Han som alla tror är mördaren var den gav som gav henne ett hem och ändå hjälpte henne. Alla bråkar i förhållanden för olika saker. Så om man hör skrik och bråk så är det inte ovanligt. Det kan hända alla. Men tror absolut inte det är han som har mördat henne.
Det händer hela tiden att män/killar dödar, knivskär, styckar den de älskat.
Citera
2020-05-21, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlasherGordon
Mm jag är medveten om det också. Frågan är om han verkligen är så korkad att han försäger sig på det sättet inför en kriminalvårdare. Å andra sidan sa han ju "alltså jag tror inte hon är död" i ett av de första telefonsamtalen med polisen när man fortfarande letade efter W och hoppades att hon var vid liv Det där med knivarna ligger ju honom i fatet som fan också.

Om han dumpat den huvudlösa kroppen i denna flod blir man ju fundersam på när. Jag har väldigt svårt för att se att han skulle ha fått med sig den i en väska på tåget. Tippar på att W väger 50kg och är ca 160 lång - det lär vara otympligt som fan att kånka runt på, och någon borde ha reagerat på det samt att man väl har kameror i dörrarna på tågen? Så även om han ställt ifrån sig väskan i vagnens ände så hade han synts kliva på med den. Isåfall återstår att han gjort en tur med bilen.

Jag minns dock inte om han uttryckligt sa "henne" eller "något" i floden? Det kan ju ha varit allt från mordvapnet till kroppsdelar.

Tycker din teori är rimlig dock

Men att han frågat om hon (eller något) hittats i floden, måste inte betyda att han slängt henne där. Oavsett vad man tänker om T som GM, så är det ju rimligt att en närstående undrar om hon har hittats, i detta fall i en flod.
Citera
2020-05-21, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jajakingen
Jag är 99% säker på att det inte är han som har gjort det. Ingen riktig människa kan skära med kökskniv en person som man någon gång har älskat. Och alla bevisen på honom är så uppenbara, ex läggs bevis i en påse med hans namn på och sedan kasta i soprummet?
Det värsta är att flickans familj inte skäms att dom börjar bry sig nu i efterhand? Vart va dom när hon behövde dom? Hon va endast 17 år och dom ville inte släppa in henne även fast dom visste att hennes pojken var ”dålig” för henne? Tycker inte hennes familj har någon rätt att bry sig i efterhand när allt är försent.
Han som alla tror är mördaren var den gav som gav henne ett hem och ändå hjälpte henne. Alla bråkar i förhållanden för olika saker. Så om man hör skrik och bråk så är det inte ovanligt. Det kan hända alla. Men tror absolut inte det är han som har mördat henne.
Många härinne har läst igenom uppemot 1000 sidor FUP, inkl jag själv. Har svårt att dela din bedömning av läget. Statistiskt är kvinnors mördare i de allra flesta fall männen som "någon gång har älskat dem" - ditt resonemang håller alltså inte.
Bevisningen här är dessutom graverade. 14 fingeravtryck från Tishko på inpackningen av huvudet. Wilma har grovt misshandlats och dött i lägenheten, som saknar spår efter "alternativa gärningsmän".

Att skuldbelägga familjen Andersson är ett ganska smutsigt grepp, allt tyder på att herr Ahmed var den som mördade.
Senast redigerad av Olbars 2020-05-21 kl. 10:38.
Citera
2020-05-21, 10:43
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tockenn
Det som i första hand får mig att tvivla på om han har delat upp kroppsdelarna hos brukare är dels att han försökte fiska fram info om dom hade hittat henne i "floden" av väktaren och han va orolig att kroppen skulle ha hans fingeravtryck.

Sen eftersom jag tror att han väntat ett par dagar innan styckningen så tror jag att han har haft problem att dela upp kroppen, han säger själv i förhör att dom knivarna är för slöa för att stycka en kropp med och när likstelheten väl gått in lär det inte va jätteenkelt att försöka stycka någon. Detta är visserligen rena spekulationer men märken i golvet på duschen va väldigt koncentrerade på ett ställe så jag tror att han fick kämpa en hel del bara med att få loss huvudet och sedan gav han upp med det och gjorde sig av med hela kroppen i vattnet. Huvudet hann han nog bara inte göra sig av med innan han blev gripen.

Det är som sagt mina teorier.

Jag tror att han dels varit påverkad och dels handlat lite i panik, annars hade han inte slarvat på det sättet.

Sen påvisar han väldigt starka narcissistiska drag och därför tror att han är smartare än andra.
Hmm...ja det kan vara som du tänker, att det finns en "hel" kropp någonstans därute i havet. Om det är så, är det sannolikast att han haft en bil. Jag är övertygad om att dumpningen skett på natten. Man får vara knallhård för att göra det i dagsljus. Att han använt jobbilen på natten är inte troligt. Han har lånat bil eller fått hjälp.
Jag kan inte utesluta att det är pappan, han är lite för överdriven i förhören.
Det är också tydligt att hans kompisar dyker upp både snabbt och tjänstvilligt när Linda mfl är och letar efter Wilma i lägenheten och på vinden. Troligen messar T att de ska hjälpa honom genom att avleda Linda med att någon sett Wilma på Elgiganten.
Vad vet kompisarna, vad får dem att gå med på snabbutryckning och lögner? Och att inte i förhör berätta om Ts sms ?
Har de hjälpt till med transport till kajen och dumpning?
Citera
2020-05-21, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albertino
Det är en bra bit, skulle tippa ca 2km, 20min promenad. Känns tungt med en reseväska...

Faktum är att jag länge pendlat med dessa tåg o de stora väskorna läggs i egna "hyllor" vid ingången till kupén. Så, tågvärden har rätt att ingen vätska var bredvid honom men utesluter inte att den ställdes vid ingången.

Ja, enligt FUP så slängdes den ner naturligt med off knappen

FUP finns på första sida i denna tråd...

Ja verkligen tungt..den kan ju vart på hjul i och för sig, dock tror jag inte han agera så kvickt hur som.
Citera
2020-05-21, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Är du medveten om att hon har 2 vårdnadshavare?

Med största sannolikhet hade mamman låtit henne bo hemma hos henne i det fall att socialtjänst kontaktat henne, även om det inte funnits en pappa.

Hon hade möjlighet att bo hos pappan. Kommunen har ingen skyldighet att erbjuda henne någon gratis lgh.

Hon var omyndig!
En stödfamilj att bo hos på skyddad adress hade varit lämplig. Eller s k kvinnoboende för våldsutsatta. Socialtjänsten har långtgående skyldigheter. Men idag är gemene man tydligen så van vid att de inget gör så därför tror man inget går att göra. Uppstramning krävs även hos denna instans i Sverige!
Jag anser att de har stor del i W's mord!
Citera
2020-05-21, 11:03
Medlem
backlashfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Bra och redigt resonemang. Att betala en tågresa till Göteborg med Wilmas kort var inte helt feltänkt, det var nära att konduktören inte mindes honom men gjorde det till sist. Han klev av nästa hållplats, Ljungskile men hade för dålig koll på närmsta vägen hem och blev uppmärksammad när han gick på motorvägen.
Han hade inte turen med sig.
De många resorna hem under srbetsdagen kan också vara relaterade till att han mådde illa, spydde. Kanske självmedicinerade sina nerver.
Han är inte så tuff som han trodde.
Det finns många sjöar och vattendrag att välja på. Men inget så bra som kajen några kvarter från hans hem. Industriområden runt om, mörkt, sällan besökt nattetid. Djupt vatten som man kan köra fram till med bil. Strömmen går utåt, mot havet.
Det fattas svarta sopsäckar på en öppnad rulle i hemmet. Två rullar om vardera 60 meter aliminiumfolie, kvar finns bara nån decimeter. Han måste haft något sänke också.

Vet man om de har dykt och sökt igenom närliggande vatten?
Citera
2020-05-21, 11:06
Medlem
Nu är ju T's föräldrar inte längre misstänka för något i ärendet, men det hade ju varit väldigt intressant att få se deras telefonlistor och hur deras mobiler rört sig på lördagen. Enligt hans mamma (eller vad hon nu är till honom) så var hon väl hemma hela dagen. Dock var ingen hemma när Wilmas pappa var där på lördagen? Han såg ingen tillstymmelse av liv och rörelse i hemmet.
T's pappa ville ju först bara hävda att han var hemma den dagen, men han fick ändra sin redogörelse efter att de berättade vad hans fru sagt i förhör: Att han var borta redan innan hon vaknade och varit borta hela dagen.
När deras gäster kom på middag på kvällen som smög pappan in i badrummet för att duscha av anledningen att deras son brukade "hindra" honom från att gå in i badrummet?
(Överlag så uppger han att han varit hemma mest hela helgen, men när man sedan började peta i det så verkar han ha haft mer för sig än vad jag har på en hel vecka, typ)

De frågade ju henne hur hon hade hjälpt T och Wilma att städa tidigare och vad hon använde för redskap och medel. Minns jag inte helt fel så låg det väl både en flaska klorin och ett packe med skursvampar i garderoben hos T. Just det som hon sa att hon städade med där hemma.

Jag tycker även att fredagen är av intresse. Varför skulle T's pappa ringa till henne och berätta att hon skulle åka till butiken? Då använde hon sin bil. Efter det så lämnade hon bilen hemma och åkte vidare med hennes väninnor.

Knepigt... Är det språkförbistringar som gör att man tycker det hela är märkligt..? Är det mer misstänkt än vad det egentligen är och behöver vara?

Klart är ändå (oavsett religion) att sammanhållningen verkar benhård i deras kultur: Att 200-300 personer kom och hälsade på hos familjen nån helg efteråt - wow... (eller står det fel i fup?)
Citera
2020-05-21, 11:08
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det händer hela tiden att män/killar dödar, knivskär, styckar den de älskat.
Särskilt när HON lämnar.
Citera
2020-05-21, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ja verkligen tungt..den kan ju vart på hjul i och för sig, dock tror jag inte han agera så kvickt hur som.

Ja, om man tar efter samtalet mellan W och mamman 17.03 tills T är på tågstationen strax före kl 19, måste han hunnit bråket med Wilma, skaffa fram resväskor styckningsredskap, avlägsna huvudet, paketera, byta om egna kläder, duscha alt. tvätta sig, ta sig till stationen. Obs! Om han skulle haft kroppen med sig enl. någon.

Men om han bara hade med sig tex mordvapnet att gömma eller inget, så blir tiden ändå tajt, eller?
Kanske inte omöjligt men knappt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in