2020-05-20, 07:12
Medlem
EUR0C0Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Personskyddet
FUP

https://forumfiles.com/R4g5R2y6o5/3280-19_pdf
Sidaan 270 i FUP finns ett handavtryck S098 av blod, varför gjorde polisen ingen undrrsökning vems det var? Om det var arabens hade det varit jävligt svårt förklara för honom hur ett handavtryck från honom med Wilmas blod hamnat där. Bevisar både styckningen och mordet i ett bräde i så fall. BAM!!
Citera
2020-05-20, 08:22
Medlem
Han jobbade i hemtjänsten och det är vida känt hur lätt personalen kan komma över brukarnas mediciner. Han testades inte för droger förrän tidigast tisdagen. Med det sagt kan man inte vara säker på att han bara rökte på. Han skulle alltså kunnat vara hur rörig som helst i huvudet när mordet begicks eller har någon koll på hur länge benzo m m kan spåras i kroppen?
Citera
2020-05-20, 08:41
Medlem
Horrorgrams avatar
Har för mig att man hittade en kroppsdel utomhus?

Eller ändrade man det sen till att man hittade huvudet hemma hos T?
Citera
2020-05-20, 08:49
Medlem
Bollkalle19s avatar
Jag är intresserad av hans blåmärken på ryggen.
Har han burit något?
Har han krupit under något?
Har BO orsakat märkena?

Min teori om huvudet är att han inte har hunnit dumpa den väskan.
Han var förmodligen inte beredd på att hon skulle efterlysas så snart efter döden.
Han trodde nog att hon var tillräckligt avskärmad från världen, så att han skulle haft lång tid på sig.
Alltså, jag tror inte det är en trofé.

Resan med tåget är nog en del i hans historia om vart BO kan ha tagit vägen. Alltså, ingen dumpning av kropp.

Att han har kastat kuddar och stoppning lite varstans är troligtvis hans "smarta" sätt att bli av med blodspår. Ingen tänker på en trasig kudde.
För det lär ha varit många saker i den lägenheten som var fullkomligt dränkta i blod.

Resorna hem under arbetspasset tror jag var tänkt att hämta väskan med huvudet, men han vågade inte. Hon var efterlyst och jag tror att han blev än mer paranoid.
Han vågade inte ta med sig den.

För övrigt tror jag styckningen endast kom till för att han inte fick ner en hel kropp i säck/väska. Alternativt att han inte orkade böra hela kroppen.

Till sist. Jag tror han är en ensam galning. Hans ego var skadat och droppen blev när hon ville lämna relationen. Den ENDA han hade haft kontroll över, ville nu lämna situationen.
Klassiskt fall. Tjejen vill bryta relationen och kontrollen, och killen återtar kontrollen genom att bruka våld.
Citera
2020-05-20, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Låter mer som någon bär något tungt och det är väl två grannar som hört dessa steg och kopplat till att det bara var en person som gick

Jag menade förstås bär något tungt, att bära en liten handväska ger knappast tyngd åt stegen.
Bär man en mycket tung väska nedför en trappa hörs det nog och kan bli långsamt ..
Citera
2020-05-20, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Undrar lite varför detta vittne är mer pålitlig n resterande grannar?

Precis eller tvärtom? Jag personligen "raderar" alla tills rättegången visar bättre.
Citera
2020-05-20, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Vem vet vilka vittnesmål som stämmer?

Exakt. Det är väl ganska allmänt känt att vittnen generellt, dvs människor är notoriskt dåliga på att minnas exakta tider, eller vad någon haft på sig, särskilt om inte situationen där och då gjorde att man t ex tittade på klockan. ATT något utöver det vanliga har hänt brukar människor minnas, men vilken tid och detaljer omkring brukar vara svårt. Kan tillägga att jag läst psykologi ett antal år på högskola, så har ok koll på detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Precis eller tvärtom? Jag personligen "raderar" alla tills rättegången visar bättre.

alltså vad är det för grannar egentligen. Vi hörde skrik och tänkte ringa på men då blev det tyst.
de skrik de hört måste varit utöver det vanliga.

jaha man kunde inte kollat ändå ? nähä.

där och då kunde det varit löst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Så bra att grannen råkade vara vaken vid den tiden på natten och fick höra detta. Kanske kan leda till någon mer bevisning framöver. Skulle kunna förklara Ws blodspår i pappans bil. Det kanske var då mamman avsatte fingeravtryck på en klorinflaska om jag har förstått det rätt.
Nu är det förstås så med mammor att om dom kommer till en sons lägenhet och ser att där är stökigt och smutsigt så vill dom gärna hjälpa lilla gullet att städa. Så hon kan ju ha varit där och städat många gånger tidigare också.

Jooo och neääj, städning? Fast med tanke på hur helvetiskt mycket blod och annat det kan tänkas ha varit där, så städar har man gjort, men ändå så mycket helt synligt kvar. Vet inte vem eller vilka, höga och hysteriska 😁
Med klorin kan man knappt ta annat än toastolen och handfatet. Vad det såg ut de inte tagit med klorin så blått det visade, trots att T måste ha tvättat mycket händer, borstat tänderna mm. under de dagarna tiĺls forensikerna kom.
Obegripligt!
Citera
2020-05-20, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EUR0C0P
Sidaan 270 i FUP finns ett handavtryck S098 av blod, varför gjorde polisen ingen undrrsökning vems det var? Om det var arabens hade det varit jävligt svårt förklara för honom hur ett handavtryck från honom med Wilmas blod hamnat där. Bevisar både styckningen och mordet i ett bräde i så fall. BAM!!
Har inte fupen tillgänglig just nu. Men tänker du på handavtrycket på fåtöljen vill jag minnas att det var Wilmas.
Citera
2020-05-20, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madelenfranskogen
alltså vad är det för grannar egentligen. Vi hörde skrik och tänkte ringa på men då blev det tyst.
de skrik de hört måste varit utöver det vanliga.

jaha man kunde inte kollat ändå ? nähä.

där och då kunde det varit löst.

Ja, tänk, vad de måste ha en duktig "baksmälla" nu! 😥
Citera
2020-05-20, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Jooo och neääj, städning? Fast med tanke på hur helvetiskt mycket blod och annat det kan tänkas ha varit där, så städar har man gjort, men ändå så mycket helt synligt kvar. Vet inte vem eller vilka, höga och hysteriska 😁
Med klorin kan man knappt ta annat än toastolen och handfatet. Vad det såg ut de inte tagit med klorin så blått det visade, trots att T måste ha tvättat mycket händer, borstat tänderna mm. under de dagarna tiĺls forensikerna kom.
Obegripligt!
Det GÅR inte att städa bort blod med några av våra vanliga städmedel. Det går inte att dölja ens med ommålning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in