2020-05-20, 09:07
Medlem
det verkar som hela hans affärsverksamhet har varit ett korthus, han har i princip bara lånat ut sitt namn mot royaltys.

varför skriver tidningarna om detta just nu , det är ju inget som inte har varit lätt att kolla upp innan han blev tagen av polisen. hörde en podd med honom där han står och säger att han har över 200 anställda , varför har man inte gjort nån bakgrunds check hur det förhåller sig egentligen , innan man gör en 1,5 timmars intervju, känna märkligt
Citera
2020-05-20, 09:07
Medlem
MeMajks avatar
Efter att Paolo Roberto visat upp bilder på sina akrobatiska konster med flickvännen Elin Härkönen, så får han den oblyga frågan: ”Är ni lika akrobatiska i sängen?”.

– Ja, jag är väldigt nöjd med mitt sexliv, det hoppas jag Elin också är. Allt jag behöver och lite till finns hos den kvinnan. Hon är pusselbiten som fattades i mitt liv, säger Paolo Roberto i ”Framgångspodden”.
https://www.expressen.se/noje/paolo-robertos-akrobatiska-sexliv-med-unga-karleken/

Lite kul att han har uttalat sig med att Allt jag behöver och lite till finns hos den kvinnan
Citera
2020-05-20, 09:08
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellapella
PR blev lurad av Tv4 - de visste såklart att om han vägrade uttala sig så skulle media aldrig avslöja hans namn...Man kan undra var Steffo Törnqvist håller hus. Inte varit i rutan sedan avslöjandet...

Det här har jag tänkt på, om han inte själv hade uttalat sig utan bara gått under jorden, hade media då avslöjat han ändå?
Citera
2020-05-20, 09:09
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Faktum är att Paolo Roberto inte gjorde något fel här.

Fel är en moralisk fråga - och många svenskar, samtliga fd. samarbetspartners samt hans ex anser att det Paolo gjort är väldigt fel.

Dessutom är det olagligt.
Citera
2020-05-20, 09:12
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
det verkar som hela hans affärsverksamhet har varit ett korthus, han har i princip bara lånat ut sitt namn mot royaltys.

varför skriver tidningarna om detta just nu , det är ju inget som inte har varit lätt att kolla upp innan han blev tagen av polisen. hörde en podd med honom där han står och säger att han har över 200 anställda , varför har man inte gjort nån bakgrunds check hur det förhåller sig egentligen , innan man gör en 1,5 timmars intervju, känna märkligt

Jag trodde också att han ägde restaurangerna han jobbade på, sitt matmärke samt hotellet. Men som du skriver, han har bara lånat ut sitt namn. Att låna ut sitt namn är ju inte fullt så imponerande som att äga företaget helt själv.

Undrar hur det blir med vingården han har köpt i Italien nu?
Citera
2020-05-20, 09:12
Medlem
KnugenAfKnungsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney

Utköpt ur egna varumärket för 126kr, snacka om luftslott. Han har ju mer agerat som en influencer. Som entreprenör verkar han helt inkompetent, det är ju andra som byggt upp och drivit allt i de verksamheter som han frontat. Paolo kan väl på sin höjd koka spagetti, springa och slå folk på käften.
Citera
2020-05-20, 09:14
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Det var en annan tidsanda då, Hugh Grant var en stor filmstjärna och framstod dessutom som sympatisk och charmig(iaf utåt och på vita duken). Paolo är en överspänd mytoman, en jobbig bråkstake.
Du glömde han är katolik!
Ett under det inte var ett barn han satte på. Inte denna gången i alla fall...
Citera
2020-05-20, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Det var en annan tidsanda då, Hugh Grant var dessutom en stor filmstjärna och framstod dessutom som sympatisk och charmig(iaf utåt och på vita duken). Paolo är en överspänd mytoman, en jobbig bråkstake.

Britterna har kanske den mest avslappnade synen på sex i europa och Hugh Grant är väl en
bra skådespelare som har en kompetens.
Han blev inte känd för att han misshandlade folk på stan.
I många länder på kontinenten har nakenbadande varit en fritids sysselsättning som ansätts
som normal i mer än 100 år.Dom nordiska länderna är hårt påverkat av kyrkans syn på sex
(ej Danmark).Man har varit kristna bönder ( tänk amish folket).

Dokumentär producerad av bbc om prostitution som tar upp fördelar och nackdelar.
Den är ej tänkt som en rekryterings video.
https://www.svtplay.se/video/26615222/louis-theroux-storbritanniens-sexhandel
Citera
2020-05-20, 09:21
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Hugh Grant är ju på tillbaka på banan.
Media visar endast den negativa sidan av prostitution i media för att alla cheferna inom media
är feminister, det går inte att vara journalist om man inte följer pk agendan.
En del människor kan inte få en partner och sex pga fysiska och psykiska problem
och det kan göra människor så olyckliga att dom drivs till självmord.
Det är ingen godhet direkt utan egoism och en vilja att
kontrollera andra människors sexliv.

Prostution är legaliserat i Danmark,Australien,Storbritanien,Nya Zeeland,Belgien,Spanien,Tyskland,
Holland,Några stater i USA,Czeckien,Polen,Schweiz, och hela Sydamerika.
och hundra andra länder.
Det är det normala.
Amnesty anser att det ska vara legaliserat(inte svenska amnesty).

När kvinnor arbetar på olagliga bordeller riskerar dom att någon kan ta deras lön och råka illa ut.
När det är legaliserat så har dom larm,tillgång till vakt,dom kan se kunden på en tv skärm,
det finns en kamera utanför dörren och dom kan säga sej till kunder.
Samt betala skatt och få pension.
Jag köper inte sex själv men det är så det är, det är det moraliskt rätta.
Hugh Grant betalade inte 1500 kr för att våldta ett traffickingoffer va?
Citera
2020-05-20, 09:26
Medlem
Tarrous avatar
I TV4 intervjun påstod PR att det var första gången han köpt sex.

Simon Häggström berättar i dagens DN att det är den frasen han fått höra mest från gripna torskar - DN - ”Sexköpare kommer från alla samhällsklasser”
Citera
2020-05-20, 09:27
Medlem
KnugenAfKnungsans avatar
Det är så otroligt kort tidsspann mellan att han var på möte på hemliga skäggklubben 16-18 tills han grips på samma gata 19:00.
Om han var där en halvtimma så har han knappt hunnit med en öl innan han gästar horan.
Hade han planerat det här tidigare under dagen? Känns knappast som ett stundens infall att han på så kort tid får för sig att söka på nätet och hittar ett luder i porten brevid.
Kroppsvisiterades han, tog man urinprov?
Känns som att han kanske dragit ett par linor kokain kanske på hemligaklubben?
Riktigt bra ladd kan få vem som helst att göra tokiga saker.
Citera
2020-05-20, 09:29
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Det här har jag tänkt på, om han inte själv hade uttalat sig utan bara gått under jorden, hade media då avslöjat han ändå?

Förmodligen inte. Det hade varit pixlad bild på "TV-kändis", spekulationstråd på flashback och sen raskt vidare till nästa nyhetscykel. "Brottet" är inte tillräckligt kittlande för att generera mer uppståndelse än så tror jag.

I vilket fall hade det varit mer värt att chansa för Paolo med tanke på hur mycket han förlorade på att outa sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in