2020-05-19, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Hva om ett eller flere av blodsporene er avsatt oppå spor som viser forbrytelsen mot AE (feks oppå slepesporene, oppå sprox-avtrykkene)?

Med tanke på ingen sår på huden: I tillegg til neseblod, er det også mulig å hoste blod og nyse blod. Noen har også blødninger i tannkjøttet etter tannpuss.

Blødninger fra hemoroider er også noe som ikke er sår på huden.

Da hadde nok saken kanskje stilt seg annerledes. Men TH var uansett på jobb når politiet mener hun ble angrepet.
Citera
2020-05-19, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Da hadde nok saken kanskje stilt seg annerledes. Men TH var uansett på jobb når politiet mener hun ble angrepet.
Ja, og jeg tenker at blodsporene fra TH har en naturlig og uskyldig forklaring.
Citera
2020-05-19, 18:59
Medlem
Hvis vi går ut fra at GM er en annen enn TH, og at det virkelig var en kidnapping:
Er det mulig å tenke seg at det gikk galt fordi AEFH hadde diabetes? Er det noen som kan bekrefte eller avkrefte at hun hadde det?

Det er jo ikke sikkert at kidnappere har kunnskap om hennes sykdomsbilde eller forståelse for hva som er risiko ved diabetes om man ikke får insulin. Sånn sett kan jeg tenke meg at det gikk galt hvis dette var en reell kidnapping.
Citera
2020-05-19, 18:59
Medlem
Jeg leste at det er mulig for spesialtrente hunder å finne diverse biologisk materiale inkl. blodspor på klær (selv etter at klærne har blitt vasket flere ganger!)!

Burde alle AEs og THs klær og håndduker m.m. undersøkes på en slik måte, og har politiet foretatt slike undersøkelser (om ikke annet enn for å utelukke ting)?
Senast redigerad av POlROT 2020-05-19 kl. 19:01.
Citera
2020-05-19, 19:04
Medlem
Citat:
Ja, og jeg tenker at blodsporene fra TH har en naturlig og uskyldig forklaring.
kanskje hunden hoppet på han og at han måtte stenge den inne?
Citera
2020-05-19, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
kanskje hunden hoppet på han og at han måtte stenge den inne?
Er det naturlig å få blødninger i en slik situasjon? Tenker du på neseblod?
TH hadde ingen sår på huden.
Citera
2020-05-19, 19:10
Medlem
Citat:

Jeg synes dette er vanskelig å bedømme, men la oss si hun slo han og traff i kjeften. Sår i munnen gror raskere. Bare et dårlig forslag.
Citera
2020-05-19, 19:30
Medlem
Citat:
Jeg er ikke riktig med, er det funnet blod etter TH i boligen? Ellers så kan jo blodspor avdekke ganske mye. Politiet sa jo de hadde fått positive svar og har sendt blodet videre for ytterligere utredning. Hvis Anne-Elisabeth er død som følge av forgifting kan man vel finne spor av giften i blodet.
Citera
2020-05-19, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livbir
1) Jeg er ikke riktig med, er det funnet blod etter TH i boligen? Ellers så kan jo blodspor avdekke ganske mye. Politiet sa jo de hadde fått positive svar og har sendt blodet videre for ytterligere utredning. 2) Hvis Anne-Elisabeth er død som følge av forgifting kan man vel finne spor av giften i blodet.
1) Ja THs blod:
https://www.dagbladet.no/nyheter/fant-tom-hagens-blod-i-boligen/72466731

2) Ja, hvis blodsporene fra AE er fra den dagen forbrytelsen skjedde (og hvis blodsporene er fra tiden etter en ev forgiftning).
Citera
2020-05-19, 19:41
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Hva om ett eller flere av blodsporene er avsatt oppå spor som viser forbrytelsen mot AE (feks oppå slepesporene, oppå sprox-avtrykkene)?

Med tanke på ingen sår på huden: I tillegg til neseblod, er det også mulig å hoste blod og nyse blod. Noen har også blødninger i tannkjøttet etter tannpuss.

Blødninger fra hemoroider er også noe som ikke er sår på huden.
Poirot, seriously - hemorrojder...
Citera
2020-05-19, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Poirot, seriously - hemorrojder...

Ja, det er ganske vanlig å ha, og det ville ikke vært uvanlig med spor av blod fra en slik hemorroide på et toalettrom. Men det var bare ett av flere forslag til blødninger uten sår på huden.

Noen har lett for å blø neseblod bl.a. (kanskje ev ved bruk av blodfortynnende (?) eller i forbindelse med forkjølelse eller allergi der mye nysing forårsaker rifter i blodkarene i nesen.

Andre ting man kan avsette blodspor fra uten å ha sår på huden:
Oppkast med blod (ved feks magesår). Blod i avføringen (ved kreft eller ved innvendige hemorroider).
Senast redigerad av POlROT 2020-05-19 kl. 19:52.
Citera
2020-05-19, 19:50
Medlem
Citat:
Ja, det er ganske vanlig å ha, og det ville ikke vært uvanlig med spor av blod fra en slik hemorroide på et toalettrom. Men det var bare ett av flere forslag til blødninger uten sår på huden.

Noen har lett for å blø neseblod bl.a. (kanskje ev ved bruk av blodfortynnende (?) eller i forbindelse med forkjølelse eller allergi der mye nysing forårsaker rifter i blodkarene i nesen.

Tenker at det som bidrar til mest blødning på badet (både i frekvens og mengde) er barbering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in