2020-05-19, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Vad sägs om att ta med lidandet för alla som har en närstående som har dött, riskerar att dö eller har blivit mycket sjuk i din "lista" på lidande?

Du "råkade" visst glömma det.

Ett samhälle har svårt att ta personliga lidanden som regel att följa.
Det är något vi får göra privat. Och vi är många som lider eller riskera att lida.
Men som samhälle gäller att hålla sina åtaganden långsiktigt.
På det sättet måste ett samhälle vara ”kallare” än vad vi är var och en för sig själv.
Citera
2020-05-19, 02:01
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vad jag har hört, så har de inte ens fått några gravstenar, eller minsta träkors med sitt namn på. Om det inte är "massgravar", så vet jag inte vad som är det...
Det dör många ensamma i Sverige varje år som inte får gravstenar eller kors, men det innebär inte att Sverige har massgravar för ensamma som dör.
Citera
2020-05-19, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Ville bara kolla. Du fick två länkar och du valde rasa över en länk som ej passade din egen agenda.
Faktan i länkarna var den samma men du reagerade mer över sidan.

jag säger inte jösses utan det bekräftar mer att det PK-media vågar inte skriva något, men när någon annan skriver så blir det fel fokus.

Godnatt och tack ändå för du bekräftar att fakta är inte så viktigt utan var vem som skriver den

Jag tar inte fria tider eller anarkist tider på allvar som media nej.
De är t.o.m mer skruvade än vanlig media.
Citera
2020-05-19, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivateBusiness
Det är obehagligt att se och höra Tegnell idag 18. mai 2020.

Mottot att ”inte se (något ont), inte höra (något ont), inte säga (något ont)” ger uttryck för en buddhistisk tanke om att den som inte exponeras för ondska inte heller kommer att reflektera denna ondska i sitt tal och sina gärningar.

Tycker Tegnell uttryckt både tveksamhet över om Sverige hjort rätt och osäkerhet hällande hans egna utsagor.

Däremot vill jag egentligen inte försvara honom då han ej imponerar på mig heller.
Citera
2020-05-19, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
En hypotes till varför fattigare länder har färre fall skulle kunna vara det faktum att befolkningen inte reser utomlands lika mycket som i rikare länder.

Andra hypoteser dom framtagits är blodgrupp och ev korsimmunitet pga av tidigare mers- infektion (Mellanöstern). Sen har flera fattiga länder en stor andel unga i befolkningen.
Citera
2020-05-19, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Tydligen helt öppet. Lite info som jag hittade:

https://www.google.se/amp/s/www.euronews.com/amp/2020/04/21/belarus-and-coronavirus-lukashenko-s-business-as-usual-approach-is-mind-blowing-negligence

Men det finns ett civilt motstånd mot diktatorns linje:

https://www.google.se/amp/s/www.zeit.de/amp/politik/ausland/2020-05/corona-belarus-praesident-coronaleugner-buerger-infektionsschutz

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/belarus/

Onekligen intressant.
En diktatur som tydligen har öppet då med andra ord.
Men ärliga siffror därifrån kan vi givetvis glömma.
Citera
2020-05-19, 02:06
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
En hypotes till varför fattigare länder har färre fall skulle kunna vara det faktum att befolkningen inte reser utomlands lika mycket som i rikare länder.
Eller har sämre statistik.

Men även om fattiga länder har sämre statistik och sämre sjukvård så är corona en frisk fläkt jämfört med böldpest.
Citera
2020-05-19, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Andra hypoteser dom framtagits är blodgrupp och ev korsimmunitet pga av tidigare mers- infektion (Mellanöstern). Sen har flera fattiga länder en stor andel unga i befolkningen.
Ja naturligtvis kan sådant också spela in.
Citera
2020-05-19, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Eller har sämre statistik.

Men även om fattiga länder har sämre statistik och sämre sjukvård så är corona en frisk fläkt jämfört med böldpest.
Ja det kan kanske också vara så.
Citera
2020-05-19, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Efter om du störde av Fria tider så tänkte jag om du kunde svara på några av din egna inlägg i denna debatt.

Detta är vad du skrivit. 24 mars

25 mars

Har du lust att kommentera dina egna inlägg? Jag har bara tagit ett utkast i Mars och inte kommit in i April ännu.

Om du säger att du haft fel och du stått på samma sida för sedan försvara det så kanske det förklarar varför Tegnell gör samma sak. Eller vad tro du själv?

Jag väljer att inte kommentera dem som enskilda utan som helhet.
Ja, av alla inlägg jag har gjort så kan jag utan tvekan konstatera att jag idag vet mer och bättre än vad jag visste i mars månad.
Och det har gjort mig ödmjukare inför denna fråga.
Det har jag inte minsta problem att både erkänna och stå för.
Citera
2020-05-19, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Va?
Tror du missade va vi pratade om.
Eller tror du på färre än 18 inrapportade dödsfall på torsdag?
Isf sjunker dödstalen mirakulöst snabbt

Torsdag är röd dag...
Citera
2020-05-19, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Onekligen intressant.
En diktatur som tydligen har öppet då med andra ord.
Men ärliga siffror därifrån kan vi givetvis glömma.

Nej, men som sagt vis civil olydnad i befolkningen sen har jag svårt att föreställa mig att sjukvårdspersonal inte förhåller sig någorlunda rationellt till smittorisken trots galen diktator.

Men även en diktatur har svårt att mörka om det skulle vara totalt chaos på sjukhus och folk skulle dö dom flugor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in