Citat:
Ursprungligen postat av
Sir Dwain
Ja, jag har bara precis börjat läsa FUP, och jag undrar hur säkra man är på saker. Min gissning är att de åtminstone har gett barnet diazepam med viss regelbundenhet, förmodligen för att få henne att sova eller lugna ned sig. Jag kan tänka mig att det mesta, buprenorfinet t ex, har kommit dit på andra vis, second hand genom att det funnits i lägenheten och i föräldrarna.
Men det är ju den mest optimistiska tolkningen, det är möjligt att föräldrarna helt avsiktligt hade ihjäl henne också.
Känns ju allmänt lite sådär att man mosar subutex i köksmortel, eftersom det är så starka preparat som det borde krävas små mängder för att att testa positivt på. Småbarn stoppar liksom allt i munnen.
Tycker ännu mer synd om den äldsta sonen, känns som han vet mer än han säger också, men han är så van vid att behöva ljuga för förldrarnas skull, och kanske för att slippa bo på hvb hela sin uppväxt.
Hon skulle kunnat ha krampat pga alla mediciner om de nu gav dem till henne också, och P hade ju ramlat med henne och slagit upp pannan enligt honom själv, vilket också hade kunnat orsaka skador, undrar hur pass väck de egentligen var. Låter som väldigt.