2020-05-18, 19:11
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Han har halva benet i en latinsk kultur. Inga länder har så liberal syn på sex som Spanien,Italien,Frankrike, Hela Latinamerika är helt galet och det anses konstigare att inte ha köpt
eller sålt sex än att gjort det.

Han har nog haft förtroende för Jenny Strömstedt och hon kanske fick han att tro att han
kunde rädda sin karriär.

Inte hela latinamerika, länder som Equador och Peru är strikt katolska,
Brasilien är mest lössläppta,

I Polen är det tillåtet med bordellverksamhet fast egentligen får man inte tjäna pengar på prostituerade medan tjejen och kunden kan byta ut pengar mot sex.
Citera
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Har det framgått om den prostituerade kvinnan knullade med Paolo Roberto av egen fri vilja eller om hon blev tvingad till det?

Paolo Roberto är ju italienare, och då vet vi att han tvingade sig till samlaget. Enkel logik funkar bäst. Dessutom har ju Elisabeth Massi-Fritz sagt att Paolo tvingade sig på den stackars kvinnan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nu-lugnar-du-dig
Lika mycket fri vilja som alla andra som jobbar för att försörja sig och sin familj ja.

Nej, din idiot här snackar vi om tvång inte välja yrke. Det finns inga alternativ om du inte fattar det.
Hon vill alltså inte sälja sex, men måste för att försörja sin familj. Är det svårt? Sök hjälp om du inte fattar mer än efterbliven.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Har aldrig tidigare talat om Paulo Roberto. Bara namnet får det att snöra ihop sig på ett obekvämt sätt. Vi växte upp i ungefär samma tid och på ungefär samma plats. Och jag har alltid haft mycket lite till övers för slagskämpar och än mindre för dem som profilerat sig till försörjning på dåtida dumheter till vuxen ålder. Han är och har alltid varit en fjant i mina ögon.

För att motivera min åsikt har jag aldrig hört honom yttra en enda god uppfattning eller betänklighet. Ändå tycks det ha skenat på i hög fart. Han har väl kunnat leva på sin duglighet på något sätt som gått mig förbi.

I linje med min uppfattning om honom hade han varit en förträfflig kandidat för att bryta mark. Men icke. Det var första gången (och en himla osis eller räddning). Och det lär bli klyverier om hans uttalande om fallet tas upp som oaktsam våldtäkt (bespara oss denna kostnad!).

Att denne dumskalle inte tar chansen till debatt om sexköp utan istället tar den förljugna vägen får mig att förakta honom än mer. Han har inget ädelt på spel utan enbart affärer, och dem bör gå som de går - oavsett.

Han är en nolla, en dumskalle och en dumskalle som inte tog den enkla pucken som faktiskt passades till honom.

Du måste vara ett helgon.

När vill du boka tid för din helgonförklaring, du ofantligt perfekta och PK-svensk?
Citera
2020-05-18, 19:12
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Enligt honom själv i en intervju jag tog del av strax före jul var själva bostadsdelen i ett mycket omfattande renoveringsbehov.
Just nu var det växtligheten som fungerade.

,
Här har ni vingården.. Lite att jobba på innan den fungerar.. 😅

https://www.expressen.se/noje/paolo-robertos-dilemma-med-karleken-utomlands/
Citera
Medlem
Här blir Paolo sur för att programledaren (Jenny Strömstedt) vill diskutera "surdegsbakande män på Södermalm som inte kan knulla med sina fruar.".. "det är en fis i rymden".. enligt Paolo som hellre vill diskutera arbetarklassens sysselsättning och vilsna män som går till SD...

Man kan gott konstatera att det problemet har inte Paolo, för hans (ex)fru som bor på den förhatliga Södermalm är nog inte intresserad av Paolo oavsett om han kan eller inte få upp den.

Och frågan kvarstår: är Elin ens det?

https://www.youtube.com/watch?v=ARiOO1oKZoM
Citera
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
Du förstår tydligen inte riktigt det du läser.
Det är precis det jag säger. Han ser inte ut som kaviar-kalle. Därför är han inte vit.
Inte enligt MIG, utan enligt de som faktiskt bryr sig om sådant.
Ta ett djupt andetag!

Jo man skulle säga att han är vit, men att vara vit är inte tillräckligt för att vara arisk.
Citera
2020-05-18, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Tror inte någon är speciellt glad över Simon. Vilken jävla pajas Simon är, tror sig själv vara någon slags hårding. Bara sabbar för människor som försöker skaffa sig ett bättre liv.

Han gör mycket bra så som att se till så barn slipper sälja sex och andra traffickingoffer. Hans arbete är outstanding ingenting annat. Din åsikt däremot luktar mögel och stinker skit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://www.expressen.se/nyheter/krim/paolo-roberto-utreds-for-oaktsam-valdtakt/

Tvingad för att försörja sin familj och hon mår mycket dåligt. Vad var det nu du sa? Hon var här av egen fri vilja och det är dom allihop va? Nu är det ju en extremt fattig tjej som inte har några val. Så dina rosa moln är i dag som bortblåsta. Och till Zara Larsson, Wennstam, Wallin, Strandhäll och resten ni har pengar och kan hjälpa den här tjejen, så varsågoda agera.

Jo, hon kan välja att jobba med något annat men som ger mycket sämre betalt. Det råder inte svält i Rumänien.

Zara Larsson är inte emot sexköp. Hon tar bara chansen att hoppa på ett drev. Hon har tidigare glatt berättat om hur hon festat med sexköparen Justin Bieber.
Citera
Medlem
Skönt att se att Elin rensat bort en jäkla massa bilder på idioten samt slutat följa honom
Citera
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Eller bränna upp dem om polisen, ā la husrannsakan för narkotika, har stängt av avloppsvattnet. Kan se framför mig hur ett gäng poliser kämpar med att slå in dörren medan en bitter doft av bränt gummi sprider sig från lägenheten. "- Nu är det bråttom gubbar!".

Precis, tjejerna borde inte samarbeta med polisen.
Citera
2020-05-18, 19:14
Medlem
De manliga syltryggarna i Sveriges riksdag lät sexköpslagen, detta intellektuella haveri i juridisk skepnad, gå igenom 1998/99
Detta trots att merparten av dessa män tyckte lagen var befängd.
Men ingen man vågade säga emot sina kvinnoförbund som drev frågan stenhårt. Från höger till vänster, påhejade av ROKS.
Då skulle dom ha blivit misstänkta att stödja prostitution och själv vara en torsk. Därför teg man och bevittnade tyst när Sverige fick världens i särklass mest idiotiska lag. Likadant i de länder som följt efter Sverige. Ingen vägade ens bli behäftad med minsta misstanke att vara torsk.
Trots att minst 17-18 män i Sveriges riksdag (och 2 kvinnor) statistiskt sett själva köpt sex, förmodligen många fler eftersom uppskattningen om 10% förmodligen är i underkant.
Detta får nu PR lida av. Att polisen kastat skattebetalarnas resurser i sjön istället för att reda ut riktiga brott och istället ägnar sig åt snömosuppgifter som att bevaka lägenheter. Skärpning! Skämmes tamejfan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in