2020-05-18, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nananura
Jeg har bare fulgt med her i ca tre uker og det er mye jeg ikke har fått lest.

Jeg har bitt meg merke i det profilbidet TEH har med den "stålkledde" figuren og det profilbildet som JRU hadde 31.10.18 før han byttet til fjellbildet. JRU sitt bilde er også en "stål-maske" figur i dress. Han har skrevet Hex Universal ("not global"). Er det noen som kjenner til dette? Hex universal er en skrutrekker, mens Hex er en artist med lignende maske på coveret til en plate som heter global chaos. Ellers kan vel Hex global handle om et datakodingsystem? Jeg kan ingenting om det, men har googlet litt. Jeg vet også at det står for Hacker Exchange fra et program som kalles Hex Global program. Jeg vet ikke om dette har noe relevans, men la merke til at begge to hadde disse "figurene". Er det noen som vet om det er sammenheng mellom figurene på bildene til JRU (31.10.18) og TEH (nåværende bilde)? Jeg husker at noen diskuterte tidldigere om JRU formildet beskjeder med profilbildene da han byttet bilder to ganger 31.10.18. Jeg tenkte da at det i så fall kanskje ikke var tilfeldig med et bilde av fjell. Videre la han 11 januar ut et bildeav en rødstrupe. Var det et minne om en mockingbird og ikke tilfeldig at den var akkurat en rødstupe? Rimelig far fetched, men....

Dersom du googler "hex universal not global" er 3. treff på google en vruker kalt "RobKisasa" (JRU?) som stiller spørsmål i et forum om hvordan han kan sende en Hex-string. Husker fra krimpodden at kryptoeksperten der snakket om at man måtte kommunisere på en måte hvor man brukte hexan-koder. Jeg kan ingenting om dette, men merket meg teksten til det profilbildet
Citera
2020-05-18, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Hei, er et par dager siden jeg har deltatt her nå, har noen spørsmål:

Er det konstatert at mottaker av 09:14-samtalen (og sms kort tid i forkant) er et av barna/sønnen?

"Vi hadde nettopp en grusom sak (...)" - Mener du da på ditt arbeidsfelt? Hvor/hva jobber du med? Noen nyttige synsvinkler du kan bidra med som følge av feltet ditt i så fall?

Mener vi, som i Norge.
At 09.14 gikk til sønnen er en udokumentert påstand. Men jeg er veldig sikker på at den er sann. Du har brukere her inne som har kommet med påstander som gjentatte ganger har vist seg å være sanne, og denne påstanden har kommet fra slike brukere.
Citera
2020-05-18, 13:03
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Tror det kommer helt an på miljøet det ligger i, og hvor lenge det har ligget. Gitt at hun er død vet vi jo faktisk ikke hvor lenge hun har vært død. Hvis hun døde 31. oktober 2018 eller kort tid etterpå vil vel liket ha vært delvis fryst vinteren 2018 og vinteren 2019 og derfor tatt lengre tid å råtne.

Fant akkurat en artikkel som er interessant:

"– Lik av voksne personer som er begravet i godt drenert jord reduseres til et skjelett i løpet av cirka 10 år. "

https://www.vi.no/helse/det-tar-flere-ar-for-kroppen-forsvinner-i-jorden/69585001

Så tenker at det absolutt er viktig å rapportere til politiet om dette, og før noen evt. flytter på liket, hvis det skulle faktisk skulle være noe i det.

Det kan f.eks. ha vært begravet og blitt presset opp ila. årstidene slik at det nå lukter mer.

Edit: Viktig å rapportere om uansett, kan jo være noe annet/andre også, som ikke hører til der.

Ja for all del, jeg hadde sendt inn et tips om jeg kjente kadaverlukt. på politiet.no kan man legge inn tipsene anonymt. Er kanskje bare dusøren folk venter på...
Citera
2020-05-18, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nananura
Jeg har bare fulgt med her i ca tre uker og det er mye jeg ikke har fått lest.

Jeg har bitt meg merke i det profilbidet TEH har med den "stålkledde" figuren og det profilbildet som JRU hadde 31.10.18 før han byttet til fjellbildet. JRU sitt bilde er også en "stål-maske" figur i dress. Han har skrevet Hex Universal ("not global"). Er det noen som kjenner til dette? Hex universal er en skrutrekker, mens Hex er en artist med lignende maske på coveret til en plate som heter global chaos. Ellers kan vel Hex global handle om et datakodingsystem? Jeg kan ingenting om det, men har googlet litt. Jeg vet også at det står for Hacker Exchange fra et program som kalles Hex Global program. Jeg vet ikke om dette har noe relevans, men la merke til at begge to hadde disse "figurene". Er det noen som vet om det er sammenheng mellom figurene på bildene til JRU (31.10.18) og TEH (nåværende bilde)? Jeg husker at noen diskuterte tidldigere om JRU formildet beskjeder med profilbildene da han byttet bilder to ganger 31.10.18. Jeg tenkte da at det i så fall kanskje ikke var tilfeldig med et bilde av fjell. Videre la han 11 januar ut et bildeav en rødstrupe. Var det et minne om en mockingbird og ikke tilfeldig at den var akkurat en rødstupe? Rimelig far fetched, men....

Rødstrupen er sikkert Red Robin som i JRU
Citera
2020-05-18, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Mener vi, som i Norge.
At 09.14 gikk til sønnen er en udokumentert påstand. Men jeg er veldig sikker på at den er sann. Du har brukere her inne som har kommet med påstander som gjentatte ganger har vist seg å være sanne, og denne påstanden har kommet fra slike brukere.

Takk. Det virker sannsynlig, ja.
Citera
2020-05-18, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Ha ha, ja, der sa du det, vi har tidligere ogå kalt hen "programleder", men det er også ikke mange sidene siden hen endelig innrømte at hens standpunkt er at TH ikke har gjort det.

Men det har vi skjønt ut i fra postene hens for lenge siden...

Ordningsvakt?

När jag bedömer en situation utgår jag ifrån hur jag skulle göra om en närstående blev borta. Eller om jag mot förmodan skulle bl oskyldigt misstänkt för ett brott som detta. I detta fall är det enkelt att sätta sig in i hur TH känner. Jag bor i stort hus på landet med en massa byggnader och skjul. Mer isolerat än TH. Jag kan göra vad som helst här utan att någon granne noterade det. Detta hus betyder mycket för min familj, och vi kan inte tänka oss att bo någon annanstans. Det är vårt hem.

Jag vill vara här, särskilt under Corona epidemin, så jag förstår mycket väl att TH vill hem. Han är 70 år, och tillhör en riskgrupp. Om jag hade följt mina planer att vara utomlands april och maj, hade jag längtat hem, och inte vetat vad jag skulle göra.

Om jag hade varit misstänkt för ett brott hade jag tillåtit polisen göra precis vad de vill, hur länge de vill, och jag hade tyckt det var trevligt med sällskap. Jag hade följt deras arbete, öppnat mitt hus, nöjt mig med ett par rum åt mig själv, eller hyrt en husvagn att bo i, lagt mig i utredningen, för att ta reda på om de vänt alla stenar.

Mitt problem som svensk, är vi nästan måste bli mördade innan polisen ens gör en utredning, när folk blir hotade eller bestulna i sina hem.
Citera
2020-05-18, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Det blir interessant å se hvem som hadde rett i sin(e) teori(er) den dagen saken blir løst, hvis saken i det hele tatt blir løst.

Jag har en nattsvart människosyn, som yrkesskada. Jag hoppas du har rätt, och jag har fel. Men så lycklig kommer inte jag få bli.
Citera
2020-05-18, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CapDi
Dersom du googler "hex universal not global" er 3. treff på google en vruker kalt "RobKisasa" (JRU?) som stiller spørsmål i et forum om hvordan han kan sende en Hex-string. Husker fra krimpodden at kryptoeksperten der snakket om at man måtte kommunisere på en måte hvor man brukte hexan-koder. Jeg kan ingenting om dette, men merket meg teksten til det profilbildet

Ja, stemmer takk. Jeg så at jeg hadde googlet det. Det var i mars/april brukeren skrev det og det var vel da kryptokontoene ble opprettet. Det stemmer sikkert at det er ham.
Citera
2020-05-18, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg er ikke interessert i carlsberg. Men jeg kan spise hatten min dersom ikke en av mine teorier stemmer med det som har skjedd i denne saken.

Annie Lööf skulle äta sina skor, nu gömmer hon sig under en sten. Lova inte för mycket. Norska polisen har tänkt rätt. Nu återstår det att nysta upp denna härva av lögner och svek.
Citera
2020-05-18, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det tar inte nödvändigtvis lång tid att mörda, nej. Men om AEH mördades runt 9:05, och TH sedan omedelbart åkte till arbetet, när skedde undanskaffandet av kroppen?

Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Ja, om man förutsätter minst en medhjälpare så går det. Men om man har minst en medhjälpare behöver väl inte 9:14-samtalet vara falskt heller? Att postulera att det är falskt är ju ett ganska djärvt antagande, givet att polisen har betecknat det som sista säkra livstecken för AEH, och gjort så också efter att TH blev siktet.

Jag har en fråga, om hur lång tid det tar för en kropp att lämna likspår, som en hund kan sniffa fram ganska lång tid efter ett mord?

Jag får inte till min frågeställning. Hjälp mig! Det jag tänker på, är om EH dödas, och omedelbart transporterades ut blir det ingen liklukt kvar i huset. För att det ska bli liklukt hur lång tid kan hon ha legat död i huset, medan gärningsmannen funderade, på hur han ska göra? När blir det någon liklukt när ett mord sker 9:05?

Min teori är att något hände när de kom hem på kvällen. Arga män triggas lätt. Det måste EH ha vetat och anpassat sig till i vanliga fall. Men efter en trevlig kväll med goda vänner, på fin restaurang, teater, alkohol, m.m. var EH inte på sin vakt och retade upp TH rejält. Den fantasi om att döda EH blev verklig.
Citera
2020-05-18, 14:14
Medlem
Noen som vet om Holden har anket vedrørende tredjemanns ransaking? Skulle vel ta stilling til det mandags morgen.
Citera
2020-05-18, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
vet ikke, det var ment som et spørsmål til han som postet teorien om at hun var redd for sitt liv og slik jeg oppfattet det knyttet det i hop med kamera, men om hun var redd for innbrudd, kidnapping eller noe annet som at en fremmed skulle ta seg inn i huset, ville kamera vært en OK idé, men vanskeligere muligens om det var TH hun var redd for, litt avhengig av hvordan kamera skulle installeres

Här:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zLoXy5/forsvinningssaken-vurderte-ny-alarm-kvelden-foer-hun-forsvant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in