2020-05-18, 10:32
Medlem
mscatzys avatar
Lennie valde fel kompisar från början. Hade han inte varit bundis med Ami och Merg så hade han haft större chans att vinna tror jag. Nu ligger det honom i fatet.
2020-05-18, 10:33
Medlem
Nu har vi nått målet, 100 dagar. sista avsnittet av BB för denna säsong (för alltid) Det har varit väldigt upp och ner, mest ner tyvärr. Och vi kan alla vara överens om att TV4 ska inte syssla med såna här program. Så jag föreslår att vi alla som vill ha en ny säsong av BB hör av oss till kanal 5 och ligger på dom att ta tillbaka de, då kommer de bli kanon bra när de gäller allt, dom kan sina grejer när de kommer till sådana här program.

Till sist, Nu jävlar Sami tar du hem detta!! tror Lennie vinner och kommer inte gråta över de, men självklart är Sami min nummer 1 programmet handlar om att vara i huset i 100 dagar
2020-05-18, 10:34
Medlem
mscatzys avatar
Vad högt i tak de har Hade ingen aning. Lennie verkar ha sjukt mycket energi.
2020-05-18, 10:42
Medlem
herpesvårtas avatar
JAA det är ett evigt tjat om de gamla säsongerna men för nostalgins skull så kollade jag på ett klipp från 2011 om hur en riktig final brukade se ut och herregud. Stackars vinnarna detta år i tafatta tv4s budgetregi i samklang med corona.

TV4 hade säkert planerat lite folk i publiken som premiären men till och med den var budgeterad, så någon storslagen final som förr tror jag aldrig var planerad.
Tips för er som vill drömma er tillbaka till goda tider och jämföra med den tomma studion ikväll 😄

OnT GLÖM INTE RÖSTA PÅ SAMI!
2020-05-18, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Jag tycker man kan begära att vinnaren av Big brother i alla fall ska bjuda på någon slags underhållning. Tänker er ett hus med enbart Lennie i, vem skulle orka titta ens 5 minuter? Känns som bara Frida av årets deltagare skulle kunna bjuda på sämre underhållning.

Om ni måsta välja, vad väljer ni: 10 st Lennie kopior eller 10 st Sami kopior i huset? Vilka skulle ni välja att titta på? Vilka skulle ge den bästa underhållningen? Tänk dig 10 lika kreativa och underhållande personer som Sami och 10 lika intetsägande som Lennie. Lennie har varit en tyst skuggfigur, Sami en underhållare.
2020-05-18, 10:49
Medlem
csfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mscatzy
Lennie valde fel kompisar från början. Hade han inte varit bundis med Ami och Merg så hade han haft större chans att vinna tror jag. Nu ligger det honom i fatet.
¨

SÅÅÅ SANT. hoppas han inser detta när han kommer ut då och slutar genast ha kontakt med iallafall AMILIA. Till och med på mergims insta har någon kommenterat att dom tvekar på att rösta lennie pågrund av amilia, den kommentaren hade ca 50likes sist jag kollade.
2020-05-18, 10:51
Medlem
__Alez__s avatar
Sami och Lennie raka motsatsen till varandra.

Sami vill lämna dårhuset och Lennie verkar inte ha något liv på utsidan utan vill stanna en månad till.
2020-05-18, 10:55
Medlem
Just nu har sami 32,3 k följare på Instagram medans Lennie har 24.1k. Jag vet dock inte hur många följare dom hade innan men de bådar gott att stödet för sami är snäppet högre eller vad säger ni ?
Jag röstade igår men de va i samband när dom skulle haft strul. Hoppas innerligt att dom rösterna räknas med
2020-05-18, 11:14
Medlem
https://youtu.be/kzZIUswpksw

Bb-final 2011. Vinnare: Simon

https://youtu.be/nKir7YwEbjk

Bb-final 2012. Vinnare: Hanna

Lite jävla skillnad på hur det kommer se ut idag 😂😂
2020-05-18, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av umadbroski
Vad krävs för att vinna Big Brother för dig?

För mig ska man vara underhållande: Det tycker jag Lennie har varit
Hjälpa till i huset: Han är nästan alltid först upp, fixar kaffe, städar, lagar mat och är aktiv.
Bli räddad av tittare vid utröstning osv: Det klarade han
Vara en bra människa: Det tycker jag.
Säkerligen fler saker.

Vad gör Sami till en bra vinnare enligt dig/er? (säger inte emot, men vill höra)

Oj, nu blev jag förvånad när jag läste 2 av dina inlägg. Vi är alla olika och jag respekterar absolut dina åsikter och att jag blir förvånad är inte negativt, utan bara att vi har så olika uppfattning. Här kommer min och jag varnar redan här för långt inlägg.

Lennie har inte varit underhållande på eget bevåg, utan bara på vissa uppdrag där han överdrivit sin positivitet eller sina nej-skrik i skräckveckan som höll på att förstöra hela upplevelsen istället.

Hjälpa till i huset med hushållssysslor anser inte jag är BB, och inget jag som tittar vill se, och dessutom inte när man inte ser vad han lagar och inte lär ut och delegerar ut uppgifter till sina sambos. Sami har flera gånger sagt att han vill lära sig. Dessutom det lilla jag sett så är Lennie inte så bra som det belys. Kaffe tror jag faktiskt inte han lagat ngn gång väl...?

Aktiv ja han hoppar ständigt, även i direktsändning när Malin pratar kan han inte låta bli att springa ett var runt soffan vilket jag ser mer som respektlöst.. Han sitter och hoppar i soffan med skorna i soffan dessutom och det ser så illa ut med stora hål i byxan. Han går många var på utegården.. och ja det kan vara underhållande och aktivt för vissa, men jag byter då till en annan kamera. Han ställer sig upp och springer och dansar på soffbordet.. Hua.

Att han blev räddad var ju för att han hade 2 stalkers hela tiden och sen 3 st ibland.. och när tittarna räddade honom var det väl nga sämre som satt mot honom?

Vara en bra människa är man inte när man stjäl av de andra och uppmanar andra att också stjäla som om det vore en rättighet. Man är heller ingen bra människa när man sitter med när folk mobbar och snackar skit utan att ingripa eller gå därifrån. Man är heller ingen bra människa när man tröstar den som just har kränkt och skrämt en ung tjej..

Vet inte om vi sett samma program, och jag har dessutom sett live, och även om Sami kan visa ett bryskt sätt och utseende ibland, så är han så genuint snäll, stöttar och ställer upp när det behövs och han har varit givmild på sina kläder och annat till de andra, men inte fått ngt tillbaka och speciellt Lennie och Mergim har flera av hans saker, både stulna och som gåvor, men inte gett honom ngt tillbaka.. Frida fick också en tröja av honom och som tack för det så smetade hon ner hans gym och sen bad han om ursäkt för att han blivit arg..?! Men Frida sa att hon inte ångrade det i direktsändning.. Men sami tog det som en man och sa inget.

Sami har verkligen bjudit på mycket underhållning i sina karaktärsroller och utan detta hade det blivit totalt fiasko för BB. Han har också varit behjälplig att förklara breven för deltagarna som inte förstår det skrivna ordet. Hans humor och butterhet misstolkas ofta, men han är väldigt underhållande och menar verkligen inget illa och är inte sur som det verkar många gånger. Det är hans jargong vilket han också förklarat.

Sami har inte fått ngn bekräftelse av tittarna nämnvärt under säsongen förrän nu på slutet och därför tror jag han har varit oroligare än kanske många andra där. Hans bästa vänner blir alltid utröstade en efter en och han tvingas hitta nya vänner och nya sätt att klara dagarna där och jag tycker han lyckas väldigt bra med det. Vi får heller inte glömma den tandvärk (ända ner till nerven och pulpan) han gick med länge och ändå var han glad och humoristisk och höll humöret uppe.

Han har fått tuffa uppdrag och konsekvenser och även om han lite sarkastiskt låtit sur så har han tagit sig an dessa med bravur och det är därför han nu är en av topp 3. Ta bara skidtävlingen i 48 timmar som han skulle staka sig fram i. Han vann och fick ett liftkort som inte dök upp förrän 70 dagar senare och som inte var ngt gyllene utom färgen..

Hörde honom i morse säga när han precis vaknat "åh, vad ska jag göra med mitt liv.." och det skar i hjärtat på mig att veta att han är så orolig att komma ut till sina skulder, och veta att kronofogden är på honom direkt.

Han tror inte han kan vinna mot dessa två som blivit hans vänner och som han har hört få så fint tittarstöd också. Dessutom är han inte dum och har nog precis som vi märkt att produktionen favoriserar de andra vid tävlingar och dyl. Nu sist var det ju bara Lennie som fick en karaktärsroll och Sami sa till Jasmine att vi får nog också något, men det kom inget.. inte än i alla fall och nu är det ju snart slut..

Detta är min uppfattning om just Lennie och Sami i huset och det är bara det som vi ska bedöma, för alla har ju ett förflutet och det är ju inte BB, utan det som har skett i huset under denna säsong är det som vi tittare ska grunda vår röstning på.
2020-05-18, 11:18
Medlem
MrsVanity1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Om ni måsta välja, vad väljer ni: 10 st Lennie kopior eller 10 st Sami kopior i huset? Vilka skulle ni välja att titta på? Vilka skulle ge den bästa underhållningen? Tänk dig 10 lika kreativa och underhållande personer som Sami och 10 lika intetsägande som Lennie. Lennie har varit en tyst skuggfigur, Sami en underhållare.

Där har vi det !!!
I essens.
Både Sami och Lennie är snälla .Absolut.
Men vem är mer underhållande att lyssna på och mer rolig , det är Sami .Lennie måste ha andra som skratar och drar igång och sitter då och håller med. Ev hans överentuastiska hopp vid olika situationer.Det är allt.
Sen är det klart att Lennie är i "lag" med rosa rummet inte gör det bättre .Vi vet vad dom.står för.
2020-05-18, 11:20
Medlem
Emmvalentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mscatzy
Håller verkligen inte med i detta. Tror han och Mergims relation gjort att han faktiskt fått visa hur kärleksfull osv han är.
Så nej, jag tror det har hjälp han mera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in