Citat:
Ursprungligen postat av
Trulf
För några år sedan bodde jag i ett hus på en mindre ort i Sverige, klockan 05 på morgonen startade grannen sin lastbil på tomgång utanför mitt sovrumsfönster för att sedan gå in och äta frukost.
Jag avhjälpte det problemet med att köpa en påse öronproppar på apoteket för att kunna sova.
Detta var flera år sedan och jag har bytt bostad många gånger sedan dess, men är nu helt beroende av öronpropparna för att kunna sova. Jag har försökt att sova utan, men det går helt enkelt inte. Jag får inte en normal nattsömn, utan vaknar hela tiden av minsta ljud.
Skämtade med en kompis om det för ett tag sedan och han har exakt samma problem.
Öronproppar verkar vara bland det mest beroendeframkallande som finns, det är bara kolla hyllan på apoteket. Nästan alltid slut.
Någon annan som också har detta beroende och vet hur man ska avhjälpa?
Sov med öronproppar när de renoverade i huset efter en brand för två år sedan. Funkade bra under den tiden. Men när jag försökte fortsätta att sova med öronproppar utan att det var massa oljud på morgnarna så funkade det inte längre av nån anledning.
Det var nog mest när jag försökte somna in som det inte gick då jag kände mig paranoid av att inte kunna höra vad som skedde runtom mig.