2020-05-17, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sansiis
Kan du nämna ett enda västerlänsk land som inte säljer vapen till länder? Är inte det brott? Det är de som startar krig mellan länderna!

Är det då också den som tillverkar en kökskniv som bär ansvaret när kökskniven används vid ett mord? Eller den som sytt en slips, bär den ansvar för att någon blir strypt av sagd slips
Det är såklart inte landet som exporterar vapen som bär ansvar för krig som köpande länder använder vapnen till, och det vet du nog om du tänker efter ett varv till.

Jag tror och hoppas att mgm döms hårt. Gissar på antingen 18 år eller livstid. Bör kunna ställas utom rimligt tvivel att han är den som tagit Ws liv.
Citera
2020-05-17, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fefee
Jag håller med !!! Den bilen är inblandad .... Blodet hamnar inte där av en slump ! Antingen så vet föräldrarna mer än vad de säger , eller så har Thisko lånat bilen utan deras vetskap men det tror jag inte !
Det var nog därför de både anhölls, samt att båda släpptes efter bara pappans häktningsförhandling. Polisen kanske inte hade mycket mer än så, även om det såklart kan finnas bevis mot dem som inte framkommit. Jag tror att man kan ha funnit mammans fingeravtryck på städmateriel hos Tishko, det baserar jag på frågor som mamman fick av förhörsledare.
Citera
2020-05-17, 14:05
Medlem
Willow1s avatar
Angående solskyddet....
Vem satt vid ratten?

Vilka vägar har kameror med tanke på rutt
Känner någon till området och ev vägar borde de finnas registrerade någonstans

Att röra solskyddet i mörker när det inte behövs tyder på kameror
Senast redigerad av Willow1 2020-05-17 kl. 14:08.
Citera
2020-05-17, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Jag känner i hela ryggmärgen att de hittar henne. De måste hitta henne

Snälla snälla hitta henne

Hoppas det..
Konstigt att dom inte gjort det än..dom borde ju kunna följa hans rörelser när han har mobil med sig.
Eller fick han hjälp av familjen kanske med tanke på spåret i kugan. Börjar nästan tro att dom hjälpte honom. Med tanke på att han lämnat en hel del spår efter sig i övrigt.
Citera
2020-05-17, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Kan verkligen inte annat än att hålla med. Förhör med kuratorn vittnar om att även denne inte gjort sitt jobb. Utdrag ur fup:

I telefon i månadskiftet okt/nov nu sa hon kan inte säga exakt men att det var slut med killen Tishko. Då kommer jag ihåg att hon sa "– Kan du ringa till Socialtjänsten och säga att jag behöver en bostad. " Då sa jag "– Jag är ledsen Wilma men du har mamma och pappa, två vårdnadshavare"

Att kuratorn inte gör något annat i detta läget än att säga, "ledsen Wilma", måste vara tjänstefel å det grövsta. Wilma var minderårig och ingen hjälpte henne. Fy fan för vårt samhälle!!

Kuratorn visste dock inte hur utsatt hon var. Hon var också minderårig med två vårdnadshavare. Man kan inte bara ringa till socialtjänst/kurator och kräva att få en lägenhet för att man gjort slut med sin pojkvän.

Hade det funnits orosanmälningar, vetskap om hot och våld i hemmet, anteckningar från läkarbesök om misstänksamma skador, utsagor från W själv att hon var utsatt/rädd för mannen... då hade det varit en annan sak.

Tjänstefel, nej! Förjävlig situation för flickan, ja!!
Citera
2020-05-17, 14:09
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Hoppas det..
Konstigt att dom inte gjort det än..dom borde ju kunna följa hans rörelser när han har mobil med sig.
Eller fick han hjälp av familjen kanske med tanke på spåret i kugan. Börjar nästan tro att dom hjälpte honom. Med tanke på att han lämnat en hel del spår efter sig i övrigt.

Kruxet är ju att när han flummade runt som fågel fenix med utsträckta armar på motorvägen finns ingen mastsignal
Citera
2020-05-17, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Det var nog därför de både anhölls, samt att båda släpptes efter bara pappans häktningsförhandling. Polisen kanske inte hade mycket mer än så, även om det såklart kan finnas bevis mot dem som inte framkommit. Jag tror att man kan ha funnit mammans fingeravtryck på städmateriel hos Tishko, det baserar jag på frågor som mamman fick av förhörsledare.

Dom hitta inte spår från någon annan än just dom två i lägenheten (t och w)
Och hur i hela världen kan du veta vilka frågor mamman fick under förhöret?
Citera
2020-05-17, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Kan verkligen inte annat än att hålla med. Förhör med kuratorn vittnar om att även denne inte gjort sitt jobb. Utdrag ur fup:

I telefon i månadskiftet okt/nov nu sa hon kan inte säga exakt men att det var slut med killen Tishko. Då kommer jag ihåg att hon sa "– Kan du ringa till Socialtjänsten och säga att jag behöver en bostad. " Då sa jag "– Jag är ledsen Wilma men du har mamma och pappa, två vårdnadshavare"

Att kuratorn inte gör något annat i detta läget än att säga, "ledsen Wilma", måste vara tjänstefel å det grövsta. Wilma var minderårig och ingen hjälpte henne. Fy fan för vårt samhälle!!

Har inte läst hela tråden men är ju helt sjukt att mamman och styvmamman nu sitter och saknar och gråter Wilma.. men hon fick alltså inte bo hos mamman och pappan hade utsatt henne för övergrepp? Vad gör typ av övergrepp? De verkade ju ändå ha kontakt nu.. tycker hela familjekonstellationen är helskum
Citera
2020-05-17, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Kruxet är ju att när han flummade runt som fågel fenix med utsträckta armar på motorvägen finns ingen mastsignal

Jaså. Det var konstigt. Hade han inte mobilen med sig? Kanske ville han bli sedd där för att få alibi för han inte vart hemma.
Citera
2020-05-17, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Saken är enkel: Dom behöver överhuvudtaget inte bry sig om ifall dom framstår som idioter. Detta för att deras ända uppdrag är att föra klientens talan och arbeta för det denne vill.

Ta Johan Eriksson i Akilov-fallet. Står och pläderar för att Akilov skall få ett tidsbestämt straff, när han under ett terroristbrott mördat 5 personer och försökt att mörda ytterligare 119 personer OCH dessutom erkänt detta. Det är klart Johan Eriksson visste att detta var både idiotiskt och omöjligt, men han gjorde det klienten ville!
Ja du har helt rätt. Försvaret är knappast rädda att framstå som "idioter" i rätten genom att tiga. Det är är helt rätt strategi om de anser att den bästa chansen för T att komma undan är att förlita sig på åklagarens otillräckliga bevisning.

T däremot tror jag kommer att ha svårt att inte ta med sin attityd till rättegångssalen. Han har tydliga narcissistiska drag och måste alltid mentalt nedvärdera de han pratar med. Väktaren har vittnat om detta även nyligen, att han pratar grandiost och nedlåtande gentemot åklagare och polis, något som bådar gott för dem antagligen.

Om någon har sett på förhören med Jodi Arias på YouTube så kan vi se hur det kan gå när dessa narcissister tror kunna överlista allt och alla och inte kan hålla käft när de är i rampljuset utan deras patologiska behov att hävda sig som smartast fäller dem alltid.
Citera
2020-05-17, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbrorbertil22
Kuratorn visste dock inte hur utsatt hon var. Hon var också minderårig med två vårdnadshavare. Man kan inte bara ringa till socialtjänst/kurator och kräva att få en lägenhet för att man gjort slut med sin pojkvän.

Hade det funnits orosanmälningar, vetskap om hot och våld i hemmet, anteckningar från läkarbesök om misstänksamma skador, utsagor från W själv att hon var utsatt/rädd för mannen... då hade det varit en annan sak.

Tjänstefel, nej! Förjävlig situation för flickan, ja!!
Borde inte kuratorn ringt till föräldrarna eller gjort en orosanmälan? Att bara släppa henne med de orden anser jag vara tjänstefel.
Citera
2020-05-17, 14:13
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Dom hitta inte spår från någon annan än just dom två i lägenheten (t och w)
Och hur i hela världen kan du veta vilka frågor mamman fick under förhöret?

Nja! Nu finns det otillräckliga dna av tredje person

Frågan är om de kommer hitta bara ett litet uns mer?

Topsningen gav ju inget utom gm och bo
Men de fanns en tredje
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in