2020-05-17, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Hahahaa det är inte rätt nånstans i skallen! USA... pengar, bostad, jobb nämen för jisse namn! Världsvana, globetrotter Tishko...

Han var tvungen å mörda nån när hans andra planer gick i stöpet.
Citera
2020-05-17, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Han kommer inte äga någonting tror jag. För han ägde henne och den tanken kommer han hålla fast.
Felet ligger inte på honom i hans värld utan i att hon var orsaken och är orsaken till att han hamnat här.

Men en man är han inte, de är ingen som inte äger sina handlingar.

Han fattar inte heller att ett normalt liv var lver den dagen han tog Wilma från livet.

Jag tror inte heller han kommer ändra historia i Tingsrätten. Han är i alldeles för dålig form för att knåpa ihop någonting som stämmer överens med utredningen och inte kan överbevisas.
Citera
2020-05-17, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fefee
Jag håller med !!! Den bilen är inblandad .... Blodet hamnar inte där av en slump ! Antingen så vet föräldrarna mer än vad de säger , eller så har Thisko lånat bilen utan deras vetskap men det tror jag inte !

Ja det blodspåret blir man inte klok på. Som vet nog om att han lånat den i så fall.
Och på passagerarsidan tyder ju på att dom borde vart två stycken i bilen.
Citera
2020-05-17, 13:42
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så kan det vara. Han har ju tydligen ett flertal gånger under häktningstiden också fått skjutsas akut till sjukhus (psyk?). Nu senast hittades han okontaktbar i cellen och åkte ambulans till akuten, men var hemma i häktet igen på kvällen. Så något självmordsförsök tror jag inte på - sånt läggs man väl in för även som häktad?
Nå, bara lite tankar.

Klokt tänkt!
Att duoera sin egen hjärna är en farlig lek. Och hans bubbla kommer gå sönder. Förmodligen inte genom erkännande utan i honom.
Så varje gång han åker in kan han inte hålla ihop det. Då spär han på för att inte låta orden komma. Han har satt det i system.
Och med vårt rätts väsen fungerar det tyvärr. Han vill klassas som mentalt instabil för han vet straffsatsen.
Riktigt obehaglig mördare detta
Citera
2020-05-17, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Han spelar ut det berömda psykiskt sjuk kortet, Han går all in för vård i stället för fängelse. Är vad jag tror.
Själva mordet kan ju utlösts av en haschpsykos. Men den är ju relativt kortvarig, inget man hamnar på rättspsykiatrin för att avtjäna något straff för. Tror jag. En allvarlig psykisk störning kan man inte spela har jag förstått. Det ska inte gå. Men det vet ju inte Tishko. Nå, det får RPUn visa.
Citera
2020-05-17, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejenduvillha
Jag tror ju att det var för att undanröja bevis..Städa och sedan ta med sig något för att kunna slänga det i någon annans sopor eller alternativt utomhus, men det borde som sagt inte vara så omöjligt att hitta något bevis på det..
Så kan ju tyckas😉
Jag är håller med i övrigt...
Citera
2020-05-17, 13:43
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
Vart har du hittat de bilderna? sida i fupen?

Tror du hittar bildförteckning i starten av fup. Har inte sidorna i huvudet
Citera
2020-05-17, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Själva mordet kan ju utlösts av en haschpsykos. Men den är ju relativt kortvarig, inget man hamnar på rättspsykiatrin för att avtjäna något straff för. Tror jag. En allvarlig psykisk störning kan man inte spela har jag förstått. Det ska inte gå. Men det vet ju inte Tishko. Nå, det får RPUn visa.

Alltså en allvarligt psykisk störning i kombination med drogpåverkan/haschpsykos etc. kan ju leda till rättspsykiatrisk vård. Men inte annars.
Citera
2020-05-17, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Han spelar ut det berömda psykiskt sjuk kortet, Han går all in för vård i stället för fängelse. Är vad jag tror.

Japp, för att slippa spö på kåken. Kanske har dom lite bättre faciliteter på vården än i finkan.
men också svårt att fejka en psykisk störning sägs det.
Citera
2020-05-17, 13:45
Medlem
Förstå mig rätt nu , är inte ute att skuldbelägga föräldrarna , för de har det oerhört svårt nu , men jag har läst igenom Fupen. Så många som visste hur Wilma hade det, hur nedtryckt hon var, hur illa förhållandet var .....nånstans känner jag ! Varför gjorde inget nåt? Känns som att alla visste om att detta inte skulle sluta bra , oavsett denna tragiska utgång eller på annat sätt . Det va kompisar , kompisar föräldrar , föräldrar etc. Jag vet att det inte är lätt i den åldern att tillrättavisa , o visa den rätta vägen för ungdomarna. Men det är sorgligt att läsa att så många visste hur Thsiko kunde vara . Vi medmänniskor måste bli bättre att ropa på hjälp för den person som i detta fall är kvinna inte är förmögen att göra det själv . Nu vet man inte hela historien såklart o man ska va försiktig att uttala sig mer än vad man behöver. Känner bara en stor sorg efter ha läst fupen!
Citera
2020-05-17, 13:46
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag tror inte heller han kommer ändra historia i Tingsrätten. Han är i alldeles för dålig form för att knåpa ihop någonting som stämmer överens med utredningen och inte kan överbevisas.

Han har tappat det. Kan inte hålla ihop en fabricering så då kommer panikliknande beteenden
Citera
2020-05-17, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Klokt tänkt!
Att duoera sin egen hjärna är en farlig lek. Och hans bubbla kommer gå sönder. Förmodligen inte genom erkännande utan i honom.
Så varje gång han åker in kan han inte hålla ihop det. Då spär han på för att inte låta orden komma. Han har satt det i system.
Och med vårt rätts väsen fungerar det tyvärr. Han vill klassas som mentalt instabil för han vet straffsatsen.
Riktigt obehaglig mördare detta

Men att han åkt in och ut på psyk. under häktningstiden hjälper honom egentligen inte. Detta eftersom det ända som spelar roll är om han var allvarligt psykiskt störd VID GÄRNINGEN.

Ang. straffsatsen är detta också en myt. Eftersom rättspsykiatrisk vård är tidsobestämt. Man kan alltså få sitta längre på rättspsyk. än i fängelse. Så den chansningen hoppas jag inte han tar för hans egna skull...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in